جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:15   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34615صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 11 اسفند 1396 - 12:52
تا آخرین لحظه از پای نخواهیم نشست ، دیدار با رییس سازمان برنامه و بودجه
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


تا آخرین لحظه از پای نخواهیم نشست ، دیدار با رییس سازمان برنامه و بودجه
متعاقب برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده توسط گروه «رهپویان مرحوم میر مشهوری»، در روز سه شنبه مورخه ۹۶/۱۲/۸ دیداری سه ساعته و نسبتا مفصل با دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاونین وی دکتر نمکی و دکتر پور اصغری صورت گرفت که نتایج آن جهت استحضار عزیزان بازنشسته به شرح زیر اعلام می گردد:
در بدو امر آقای نوبخت گزارشی از اقدامات انجام شده ی دولت در زمینه رفع مشکلات بازنشستگان ارائه نمودند که البته اذعان داشتند با توجه به مشکلات اقتصادی کشور کافی نبوده ولی گامی است رو به جلو.
سپس هموندان شرکت کننده با بر شماری مشکلات بازنشستگان قدیمی ، صراحتا ناکافی بودن و تعلل در اقدامات دولت را یادآوری و با توجه به کهولت سن بازنشستگان خواستار تسریع در رفع نارسایی های مبتلابه بازنشستگان گردیدند.
پس از بحث و بررسی های فراوان که با گلایه های جدی بازنشستگان و ذکر مصادیقی از تناقض گویی ها و عدم اعتنا به قول های دولتمردان همراه بود، موارد ذیل را به عنوان مشکلات عمده بازنشستگان و راهکارهای برون رفت از آنها، با شخص دکتر نوبخت هماهنگ نمودند:
-به برخی از نارسایی های موادی از لایحه «اصلاح و ... قانون مدیریت» اشاره شد که قرار بر این گردید تیمی متشکل از بازنشستگان به همراه نمایندگان سازمان های برنامه و امور اداری، در کمیسیونهای تخصصی مجلس پیگیر رفع این اشکالات گردند.
-. پس از استماع گلایه های بازنشستگان در مورد کمبود اعتبار همسان سازی، قول داده شد که اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی مصوب مجلس توسط دولت به ۳۴۰۰ میلیارد افزایش پیدا نموده، از ابتدای سال ۱۳۹۷ میزان اعتبار همسان سازی مربوط به سال ۱۳۹۶، از ردیف متفرقه به ذیل ردیف حقوق و مزایا منتقل و به عبارتی به حقوق ثابت بازنشستگان اضافه و مشمول افزایش سنواتی شده، اعتبار ۳۴۰۰ میلیاردی همسان سازی ۹۷ نیز جداگانه محاسبه و پرداخت گردد. ضمنا منبعد در ابتدای هر سال به همین نحو اقدام شود.
۳. در مورد معوقات مربوط به عدم اجرای ماده ۱۲۵ توسط دولت در طول سالهای ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ کاهش ۶۷/۷ درصدی حقوق بازنشستگان پیشنهاد شد که از طریق تخصیص سهام شرکتهای دولتی و یا اوراق قرضه و ... حل و فصل شود که پاسخ داده شد این موضوع باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.
٤. ایراد متن تبصره ۱۲ بودجه ۹۷ و اجزای الحاقی ۱ و ۲ آن در زمینه افزایش سنواتی ۲۰ تا ۱۰ درصدی معکوس که در آن صرفا به شاغلین اشاره و ذکری از بازنشستگان به میان نیامده مطرح، که در همان جلسه، دستور اصلاح این تبصره و لحاظ نمودن تصریحی واژه « بازنشستگان» در متن آن صادر گردید.
٥. هماهنگی شد که این نوع جلسات به صورت تناوبی فی مابین نمایندگان بازنشستگان و مسئولان سازمان برنامه برگزار شود.
۶. هماهنگی شد در مورد نحوه توزیع اعتبارات همسان سازی سال ۱۳۹۷، نظر نمایندگان برگزیده ی بازنشستگان نیز اخذ و لحاظ شود.
شایان ذکر است که تمامی موارد فوق عین مذاکرات انجام شده و قول هایی است که از سوی مسئولان سازمان برنامه در جلسه بیان گردید که امیدواریم عینا تحقق یابد.
در پایان از تلاشهای خداپسندانه اعضای گروه «رهپویان مرحوم مشهوری» که زمینه برگزاری این نشست را فراهم نمودند صمیمانه قدردانی می شود.
با آرزوی موفقیت برای بازنشستگان کشوری و لشکری – ارسالی از : نصراله خلیلی

تعداد بازدید: 1288 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING