RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 12:45   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34636صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 20 اسفند 1396 - 10:42
وضعیت سود دهی صندوق ذخیره فرهنگیان
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:



 

اسدالله عباسی درباره وضعیت سوددهی صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: سود به دست آمده از این صندوق بسیار ناچیز است؛ در حالی که این بنگاه اقتصادی می‌توانست طی این چند سال سود بیشتری به دست آورد.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در صورتی که صندوق ذخیره فرهنگیان به درستی مدیریت شده بود و نظارت‌های لازم بر بیت‌المال انجام می‌گرفت سود به دست آمده بسیار بیشتر از 17 درصد که برخی مسئولان به آن اشاره داشته‌اند، می‌شد.

وی بیان کرد: اگرچه ممکن است این صندوق در طول دوران فعالیت‌هایش سودهایی به دست آورده باشد اما موضوع مورد بحث شرکت‌های صوری ایجاد شده در این صندوق است؛ بحث اصلی در گزارش کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، تاسیس شرکت‌هایی بود که وجود خارجی ندارند و بدون وجود خارجی هیات مدیره تشکیل داده و حقوق مجزایی دریافت می‌کردند.

عضو هیئت رئیسه کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این شرکت‌های صوری وام‌ها و تسهیلاتی بسیاری را بدون ارائه وثیقه و رعایت قانون‌های بانکی دریافت کردند؛ ضمن آنکه پرداخت وام‌ها در این صندوق سلیقه‌ای بوده است.

عباسی ادامه داد: مدیران و مسئولان صندوق ذخیره فرهنگیان باید با دقت بیشتری تسهیلات را تخصیص می‌دادند و صلاحیت افراد را با نظارت‌ها و دقت کافی بررسی می‌کردند؛ در برخی موارد این صندوق، شرکت یا بنگاهی را برای دریافت تسهیلات به بانک سرمایه معرفی می‌کرد که صاحب این بنگاه سه شرکت دیگر داشت و از آن شرکت‌ها به عنوان ضمانت استفاده می‌کرد که این موضوع نشاندهنده سوءاستفاده از مسئولیت‌ها و موقعیت‌ها است.

عضو هیئت رئیسه کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورایاسلامی در پایان افزود: قوه قضاییه باید با متخلفان در این زمینه با جدیت برخورد کند تا متشاکی جای شاکی را نگیرد و مدعی نشود

تعداد بازدید: 1275 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING