سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 18:28   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34655صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیجمعه، 17 فروردین 1397 - 05:24
هشدار به کاربران گوگل کروم/ گوگل کروم به طور مخفیانه همه فایل‌ها را بر روی کامپیوتر شما اسکن می‌کند
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


هشدار به کاربران گوگل کروم/ گوگل کروم به طور مخفیانه همه فایل‌ها را بر روی کامپیوتر شما اسکن می‌کند
خبرگزاری میزان- آنتی‌ویروس جدید «گوگل کروم»، از محبوب‌ترین مرورگرهای وب جهان، موجب ایجاد نگرانی‌های جدی در زمینه امنیت حوزه خصوصی کاربران شده‌است.
                                                                                                    
                                                                                                                                                              

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، شمار زیادی از کاربران اعلام کرده‌اند که مرورگر «گوگل کروم» از آنها جاسوسی می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» آنتی‌ویروس جدید «گوگل کروم»، از محبوب‌ترین مرورگرهای وب جهان، موجب ایجاد نگرانی‌های جدی در زمینه امنیت حوزه خصوصی کاربران شده‌است.

شمار زیادی از کاربران گوگل کروم اخیرا متوجه شده‌اند این مرورگر پنهانی و بدون اجازه قبلی آنها تمام پوشه‌های آنها را بررسی و اِسکن می‌کند.

آنطور که وب‌سایت « Motherboard» گفته عامل اصلی این کار مخرب افزونه  ابزار پاکسازی (Cleanup) نسخه جدید گوگل کروم است که برای پاکسازی پوشه‌های کاربر و نابودی بدافزارها از نرم‌افزاری از شرکت امنیت‌سایبری ESET استفاده می‌کند. به این صورت که اگر بدافزاری شناسایی شود این ابزار پاکسازی متادیتای پوشه مشکوک را به گوگل ارسال می‌کند و از کاربر می‌پرسد که این تهدید احتمالی را حذف کند یا نه.

در واقع گول‌گل پیش از این هیچ اطلاع‌رسانی در این زمینه نکرده بود و نخستین بار «کِلی شورت‌ریج» که خود کارشناس امنیت سایبری است متوجه شد نسخه جدید گوگل کروم در واقع همه پوشه‌های بخش اسناد رایانه‌اش (Documents) را پنهانی اِسکن می‌کند.

«کِلی شورت‌ریج» در گفتگو با « Motherboard» گفته که  باید بگویم واقعا شوکه شدم هنگامی که فهمیدم گوگل پنهانی این ویژگی جدید را کروم اضافه کرده بدون آنکه به کاربران خود اعلام کند تا اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

گوگل کروم چگونه از کاربران جاسوسی می‌کند؟

وی اما تأکید می‌کند گرچه نیت مقامات گوگل «آشکارا ارتقا امنیت است» اما به‌نظر می‌رسد عدم شفاف‌سازی و بی‌توجهی به رضایت کاربر از مصادیق نقض معیارهای خودشان در زمنیه نرم‌افزار کاربرپسند است.

با این حال «جاستین اسچو» مدیر امنیت گوگل کروم اصرار دارد که تنها هدف ابزار پاکسازی گوگل برخورد با بدافزارهایی است که قصد دستکاری مرورگر را دارند.

تعداد بازدید: 1682 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی