RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 00:48   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34716صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیسه شنبه، 25 اردیبهشت 1397 - 08:00
تبعیض در پرداخت حقوق برطرف شود/چرا همسان‌سازی حقوق تصویب می‌شود و عمل نمی‌شود؟
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بر لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان وفرهنگیان با سایر کارمندان و همچنین رفع تبعیض در پرداخت حقوق تاکید کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، امیر خجسته در نشست علنی امروز (سه شنبه، 25 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت: بحث اول در رابطه با انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف است، این انتقال تجاوزی فاحش به قوانین بین‌المللی است. مسئله قدس و فلسطین مسئله اول مسلمین است و امروز مسلمین و همه کسانی که حساسیت نسبت به بشریت و قدس دارند این تجاوز را محکوم می‌کنند.

 انتظارات فرهنگیان را طبق قانون عملیاتی کنیم

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در رابطه با هفته معلم و انتظارت معلمان، افزود: باید به انتظارات معلمان توجه شود همه ما بین معلمین بودیم.از وعده و وعید و سخنرانی و مواردی که فایده ای برای فرهنگیان ندارد باید پرهیز کنیم و انتظارات فرهنگیان را طبق قانون عملیاتی کنیم، انتظار اول فرهنگیان بحث همسان‌سازی حقوق است . اجرای همسان‌سازی و نظام هماهنگ چه شد؟ چرا تصویب می‌کنیم و عمل نمی کنیم؟ چرا نظارت نمی‌کنیم فرهنگیان اعلام می‌کنند این همسان‌سازی حقوق ها در سطح تریبون‌ها  است؟ چه کسانی باید به داد فرهنگیان برسند.

خجسته گفت: در هفته معلم شأن معلم رعایت نشد، آقای وزیر آموزش و پرورش توجه کنید که به معلم و هفته معلم و شأن معلم و جایگاه معلم و بحث همسان‌سازی حقوق را که مجلس تصویب کرده توجه شود تا عملیاتی کنند. مطالبات فرهنگیان، اضافه کار، حق التدریس، و حق مأموریت فرهنگیان پرداخت شود. پاداش پایان خدمت فرهنگیان با تأخیر طولانی پرداخت می‌شود این در حالی است که در بعضی از ادارات، وزارتخانه‌ها صدها میلیون تومان یا بعضاً پاداش میلیارد پرداخت می شود اما پاداش 50 تا 60 میلیونی فرهنگیان پرداخت نمی‌شود باید وزیر آموزش و پرورش رسیدگی کند تا تبعیض‌ها رفع شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: اینکه می‌گویند فرهنگیان زیادند باید توجه کرد تعداد کارکنان آموزش و پرورش زیاد است اما به این معنی نیست که آنها زیادی هستند. تبعیض فاحشی که در حقوق ها می بینیم باید رفع شود چرا که در حال حاضر حقوق یک فرهنگی با حقوق شخصی که در یک اداره دیگر با همان مدرک کار می‌کند متفاوت است. فرهنگی حقوق 2.5 الی 3 میلیون تومانی می‌گیرد اما کارمند مشابه در بعضی از وزارتخانه‌‌ها با همان مدرک، حقوق 10 الی 12 میلیون تومانی می‌گیرند که این تبعیض برای فرهنگیان قابل قبول نیست؛ اگر منابع مالی هست باید برای همه باشد و اگر نیست برای هیچکس نباشد.

فرهنگیان و بازنشستگان امروز زیر سخت‌ترین فشارهای اقتصادی هستند

خجسته افزود: با وجود گذشت دو ماه از سال، افزایش حقوق سال 97 کارکنان اجرایی نشده و احکام اصلاح نشده است، آقای نوبخت قانون تصویب شده را اجرا کنید؛ فرهنگیان و بازنشستگانی که امروز زیر سخت‌ترین فشارهای اقتصادی هستند باید مورد توجه قرار گیرند. همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین باید عملیاتی شود.

وی ادامه داد: چرا به مدرک فرهنگیان توجه نمی‌شود و مدرک دوم اخذ شده توسط فرهنگیان اعمال نمی‌شود، فرهنگیان از این مسائل گله دارند. بیمه تکمیلی فعلی چقدر خاصیت دارد؟  آقای وزیر آموزش و پرورش بیمه تکمیلی فرهنگیان بی‌خاصیت شده و اثری ندارد، به داد فرهنگیان برسیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: امروز انتظارات فرهنگیان را تذکر دادیم که اگر به آن توجه نشود فردا به صورت سوال از وزیر مطرح خواهد شد، من انتظار دارم وزیر دولت به طور ویژه به فرهنگیان توجه کند.

وی ادامه داد: بحث دوم در مورد شعار سال و حمایت از تولید داخلی است، می‌دانید که رونق تولید داخلی و حمایت از تولید داخلی با قاچاق و مفاسد ممکن نمی شود. اولین کاری که ما باید بکنیم مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی، قاچاق کالا و گمرکات است. امروز آمریکا به ما ضربه وارد نخواهد کرد، امروز باید عزم مان را در مقابل دشمنان جزم کنیم تا آسیبی به کشور وارد نشود.

خجسته یادآور شد: برجام تمام شده و به اصطلاح کدخدای اروپایی‌ها نیز از زیر تعهدات خود خارج شده است، باید ایستادگی کرد.حرف من در رابطه با آمریکای داخلی که مفاسد اقتصادی در کشور است، می‌باشد باید با مفاسد اقتصادی مبارزه جدی شود و 3 فراکسیون مجلس بحث‌های حاشیه‌ای را کنار بگذارند و با مفاسد اقتصادی مبارزه جدی کنند./ خانه ملت

تعداد بازدید: 1714 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING