جمعه، 31 فروردین 1403 - 11:48   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34752صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیسه شنبه، 1 خرداد 1397 - 13:52
واکنش‌ها به سخنرانی پمپئو:انتقاد موگرینی، استقبال نتانیاهو
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

واکنش‌ها به سخنرانی پمپئو:انتقاد موگرینی، استقبال نتانیاهو
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه با حمایت از سخنرانی مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا از همه کشورهای جهان خواست تا از سیاست واشنگتن در برابر ایران، پیروی کنند.

آقای نتانیاهو در جریان افتتاح سفارت‌خانه پاراگوئه در بیت‌المقدس با استقبال از سخنان مایک پمپئو گفت: «معتقدیم که این، سیاست درست است. باور داریم که این تنها سیاستی است که می‌تواند امنیت در خاورمیانه و صلح در منطقه را تضمین کند. ما تمام کشورها را به پیروی از آمریکا فرا می‌خوانیم، چرا که ایران یک قدرت مهاجم است.»

فدریکا موگرینی دیگر مقامی بود که به صحبت‌های وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای برجام را حاصل بیش از یک دهه مذاکرات پیچیده و حساس دانست که متعلق به جامعه بین‌المللی است و به تایید شورای امنیت هم رسیده است.

خانم موگرینی در ادامه این بیانیه می‌گوید: «برجام، هرگز برای پرداختن به تمامی موضوعات در روابط با ایران طراحی نشده است.ضمن اینکه سخنرانی وزیر خارجه پامپئو مشخص نکرد چطور خروج از برجام منطقه را در برابر تهدید اشاعه هسته‌ای امن‌تر کرده یا خواهد کرد یا اینکه چطور ما را در موقعیت بهتری برای اثرگذاری بر رفتارهای ایران در حیطه‌های خارج از برجام قرار می‌دهد. برجام هیچ جایگزینی ندارد.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت: «اتحادیه اروپا، تا زمان پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای خود، به تداوم اجرای کامل و موثر برجام پایبند است و پایبند خواهد بود و جامعه بین‌الملل انتظار دارد تمامی طرف‌ها به الزاماتی که بیش از دو سال پیش به آنها متعهد شده‌اند پایبند بمانند.»

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه با حمایت از تصمیم رئیس جمهوری این کشور برای خروج از توافق هسته‌ای ایران، ۱۲ شرط را برای گفتگو با تهران تایید کرد. حسن روحانی، رئیس جمهوری و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران واکنش تندی به این سخنرانی نشان دادند.

 

تعداد بازدید: 1272 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی