چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 00:24   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34846صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیشنبه، 19 خرداد 1397 - 10:34
ایران: در خواست آمریکا از عربستان برای افزایش تولید نفت احمقانه است
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

 

حسین کاظم پور اردبیلی نماینده ایران در اوپک به گزارش‌هایی که مدعی شده رئیس جمهور آمریکا یک روز پیش از تصمیمش درباره خروج از برجام از عربستان خواسته که تولید نفت خود را افزایش دهد واکنش نشان داد.

آقای کاظم‌پور روز جمعه ۸ ژوئن/ ۱۸ خرداد این خصوص گفت: «این احمقانه و در عین حال تعجب آور است که می‌بینیم آمریکا از عربستان سعودی درخواست می‌کند که تولید نفت این کشور در پاسخ به تحریم‌های ایران افزایش یابد.»

نماینده ایران در سازمان اوپک همچنین پیش‌بینی کرد که اعضای این سازمان در اجلاس آتی از این درخواست آمریکا استقبال نخواهند کرد. «هیچ کدام از اعضای اوپک اقدامی علیه دو کشور موسس این سازمان یعنی ایران و ونزوئلا انجام نخواهند داد. دفعه قبلی که ایالات متحده چنین تلاشی را علیه ایران به کار بست قیمت نفت به بیش از ۱۴۰ دلار افزایش پیدا کرد.»

نشست بعدی سازمان اوپک قرار است روز ۲۲ ژوئن در وین برگزار شود. در آن اجلاس وزرای عضو سازمان اوپک سیاست‌های جدید در خصوص میزان تولید نفت را بررسی خواهند کرد.

در سال ۲۰۱۶ و بعد از یک سیر نزولی قیمت نفت، اعضای اوپک توانستند به توافقی دست یابند تا با کاهش میزان تولید نفت، قیمت‌ها را در بازار افزایش دهند. اما ایران به دلیل اینکه چند سال به دلیل تحریم‌ها حضور فعالی در بازارهای جهانی نداشت از این قاعده مستثنی شد و کشورهای عضو اوپک موافقت کردند که تهران این محدودیت‌های تولید را نداشته باشد.

تعداد بازدید: 879 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی