RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 14:32   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34855صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیشنبه، 19 خرداد 1397 - 03:43
سخن همکار : وعده هائی برای تاسیس فراکسیون در مجلس و پیشنهاد انتخاب مشاور امور بازنشستگان
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

وعده هائی برای تاسیس فراکسیون در مجلس و پیشنهاد انتخاب مشاور امور بازنشستگان
آقای علیرضا رحیمی نماینده محترم مجلس که در دوره جدید جزو دبیران هیات رئیسه نیز انتخاب شده اند، وعده هائی برای تاسیس فراکسیون بازنشستگان در مجلس و پیشنهاد انتخاب مشاور امور بازنشستگان به ریاست جمهوری را ارائه نموده اند و در جلسات اخیر با کانون های بازنشستگان کشوری این مطالب را در سخنرانی خود برجسته کرده اند.
در این خصوص چند پرسش قابل طرح است؟
آیا جناب دکتر روحانی رئیس محترم جمهوری نمی دانند که جمعیت بازنشستگان و مستمری بگیران کشور نزدیک به 6 میلیون نفر می باشد که با ابعاد خانواده بطور مستقیم و غیر مستقیم حدود 25 میلیون نفر یا یک سوم جمعیت کشور را در بر می گیرند؟
جناب روحانی ظرف 5 سال گذشته که در مسند ریاست جمهوری نشسته اند و مدیریت اجرائی کشور را بعهده دارند آیا از وضع معاش و درمان بسیار وخیم بازنشستگان و افت منزلت اجتماعی و فرهنگی این اقشار فرهیخته و مظلوم بی خبر بوده اند؟
ایشان و تیم اقتصادی و اجتماعی وی در سازمان برنامه و بودجه و وزارت رفاه ظرف 5 سال گذشته چه فعالیت ارزشمند و تاثیر گذاری برای بهبود معاش و شیوه درمان و بهسازی منزلت اجتماعی و فرهنگی جامعه بازنشستگان کشور طراحی و اجرا نموده اند که بازنشستگان تا کنون از آن بی خبر مانده اند؟ و قرار است برای مثال این بی اعتنائی و کم توجهی با گماردن فردی از نزدیکان وی بعنوان مشاور امور بازنشستگان حل و فصل و فیصله پیدا کند؟
یک شخص اگر توانمندی و کارائی فنی و تخصصی و اجتماعی لازم را هم داشته باشد آیا قادر است ساختاری را که خود را بخواب زده بیدار کند و با ارائه به اصطلاح مشورت به رئیس جمهور طرح هائی بهینه سازی تهیه کند که قاعدتا با این تیم اقتصادی و اجتماعی ناکارآمد و غیر موثر در دولت که علاقه ای به بازنشستگان کشور ندارند چگونه قرار است زمینه و مقدمات اجرای آن را فراهم نماید؟
اصولا مشاوران از قدرت و نفوذ اجرائی چندانی برخوردار نیستند و تا تیم های اجرائی و اقتصادی دولت نخواهند هیچ طرح مشاوره ای ارائه شده به ریاست جمهوری با وجود انتصاب فردی از نزدیکان ریاست جمهوری به این سمت موفقیت آمیز نخواهد بود.
باید بجای گماردن فرد، ساختار و سیستم ها و روشها اصلاح و بازنگری شود و انگیزه و علاقه و تمایل قلبی در دولتمردان و بویژه تیم های اقتصادی و اجتماعی دولت بوجود بیاید که به ولی نعمتان خود خدمت نمایند.
البته تاسیس فراکسیون بازنشستگان در مجلس که قرار است بصورت ساختاری و هدفمند تشکیل شود و جامعه بازنشستگان کشور اعم از تامین اجتماعی، لشکری و کشوری با این فراکسیون تعامل و ارتباط مستقیم و هدفمند داشته باشند، اقدامی ارزشمند و قابل تامل است که چون این امر در حوزه سیاستگزاری و تعبیه قوانین کشور و نظارت بر اجرای قوانین حادث می گردد،نمایندگان منتخب جامعه بازنشستگان کشور می توانند با تهیه و تدوین طرح های کارشناسی ، فنی و عقلائی به نمایندگان مجلس کمک کنند تا این طرح ها و ایده ها را در کمیسیون های تخصصی و صحن علنی مطرح و با تصویب قوانین لازم و نظارت بر اجرای آن از حقوق جامعه بازنشستگان بنحو اکمل دفاع نمایند.
وحید محمدزاده – نصراله خلیلی

 

تعداد بازدید: 920 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING