جمعه، 10 فروردین 1403 - 17:30   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34867صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیسه شنبه، 22 خرداد 1397 - 05:39
امنیت معترضان حین و بعد از تجمع باید تامین شود/ بدهی ۱۵۰۰ میلیاردی مودیان به شهرداری
وقتی رییس سازمان انرژی اتمی در تظاهرات روز قدس مورد تعرض قرار گرفت هیچ کاری نتوانستیم صورت دهیم، آن وقت انتظار داریم مردم عادی و کارگران چه امنیتی داشته باشند؟
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


امنیت معترضان حین و بعد از تجمع باید تامین شود/ بدهی ۱۵۰۰ میلیاردی مودیان به شهرداریشهردارآنلاین: عضو شورای شهر گفت: باید اجازه تجمع داده شود و امنیت معترضان نیز تامین شود. وقتی رییس سازمان انرژی اتمی در تظاهرات روز قدس مورد تعرض قرار گرفت هیچ کاری نتوانستیم صورت دهیم، آن وقت انتظار داریم مردم عادی و کارگران چه امنیتی داشته باشند؟
 

احمد مسجدجامعی در جریان شصت و نهمین جلسه شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود از دولت خواست نقش مدیریت محلی را در مصوبه اخیر هیئت دولت در خصوص تعیین مکان تجمعات اعتراضی لحاظ کند.

این عضو شورای شهر، با بیان اینکه پیش از این شورای شهر تهران، تعیین مکانی برای تجمعات اعتراضی را در شورای شهر به تصویب رسانده بود اما توسط هیئت تطبیق رد شد، گفت: اخیرا هیئت دولت در این رابطه مصوبه‌ای را به تصویب رسانده است اما باید نقش مدیریت محلی و شهری در تبصره‌های آن دیده شود چراکه اعتراضات بیشتر جنبه محلی داشته و کمتر جنبه ملی دارد.

عضو شورای شهر با بیان اینکه دولت باید مدیریت محلی را در تعیین مکان نیز مشارکت دهد، گفت: نکته دیگری که اهمیت دارد این است که باید اجازه تجمع داده شود و امنیت معترضان نیز تامین گردد. وقتی رییس سازمان انرژی اتمی در تظاهرات روز قدس مورد تعرض قرار گرفت هیچ کاری نتوانستیم صورت دهیم، آن وقت انتظار داریم مردم عادی و کارگران چه امنیتی داشته باشند؟

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با اشاره به تجمعاتی که روبروی شورای شهر برگزار شده است، افزود: شاهد بودیم در جریان این تجمعات برای بسیاری از مردم پس از پایان تجمع مشکل به وجود آمد یعنی آزادی پس از اعتراض نیز از آنها گرفته شده است و دستگاه اجرایی باید شرایطی را ایجاد کنند که افراد پس از تجمع در محل کار خود دچار مشکل نشوند. این هم از نکاتی است که باید در تبصره‌های این مصوبه مورد توجه قرار گیرد.

مسجدجامعی در انتها خطاب به شهردار خاطرنشان کرد: از آقای افشانی می‌خواهیم باتوجه به جایگاه خود در دولت و حضور در جلسات، موارد مطرح شده را به عنوان نماینده مدیریت شهری بیان کرده و در دستور کار خود قرار دهد.

محسن هاشمی (رییس شورای شهر) نیز با اشاره به اینکه تعیین محل تجمعات اعتراضی در شورا تصویب شده بود، گفت: این مصوبه توسط هیئت تطبیق رد شد و جا دارد در این رابطه به آنها تذکر دهیم.

شهرداری تکلیف طرح‌های مصوب شورا را مشخص کند

عضو شورای شهر با بیان اینکه طرح‌ها و لوایح الزام‌آوری که شورای شهر برای شهرداری تهران تصویب کرده بلاتکلیف مانده‌اند، گفت: براساس این طرح‌ها و لوایح الزام‌آور شهرداری باید طی بازه زمانی معینی به آنها رسیدگی کنند اما وضعیت‌شان نامشخص است.

ناهید خداکرمی در شصت و نهمین جسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود به بی‌اعتنایی شهرداری نسبت به مصوبات و طرح‌های شورای شهر انتقاد کرد.

خداکرمی با بیان اینکه طرح‌ها و لوایح الزام‌آوری که شورای برای شهرداری تهران تصویب کرده است بلاتکلیف مانده‌اند، گفت: براساس این طرح‌ها و لوایح الزام‌آور شهرداری باید طی بازه زمانی معینی به آنها رسیدگی کنند اما وضعیت‌شان نامشخص است.

وی افزود: شورای پنجم از ابتدای کار خود طرح‌ها و لوایح الزام‌آور متعددی را تصویب کرده اما مصوبات مربوطه با وجود پایان مهلت مقرر هنوز به شورا ارسال نشده است در همین راستا به شهرداری تذکر می‌دهم که هرچه زودتر با ارسال گزارشی پیشرفت مصوبات مذکور را به شورا اطلاع دهند.

خداکرمی در ادامه به برخی از این مصوبات اشاره کرد و لیست این مصوبات شامل ۱۱ مورد را به هیئت رئیسه شورا تقدیم نمود.

در میان این لیست مصوباتی همچون (الزام شهرداری به شناسایی و رفع گره‌های ترافیکی و نواقص هندسی معابر و بزرگراه‌ها) و (مجوز انتشار اوراق مشارکت توسط شهرداری تهران جهت تکمیل خطوط شش و هفت متروی تهران) به چشم می‌خورد.

ضرورت تعیین تکلیف بدهی مودیان
معاون نظارت شورای شهر تهران نیز در این جلسه گفت: باتوجه به مشکلات مالی شهرداری تهران ضروری است در خصوص تعیین تکلیف بدهی مودیانی که مشمول جرایم ریالی کمیسیون های ماده ۱۰۰ شده اند اقدام ضروری را به عمل آورند.

افشین حبیب زاده در شصت و نهمین جلسه شورا با اشاره به عدم وصول جرائم ریالی آرای کمیسیون های ماده ۱۰۰ گفت: پیرو گزارش های کمیسیون های ماده ۱۰۰ که به درخواست بنده واصل شده بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان بدهی مودیان مربوط به جرائم ریالی آرای کمیسیون های ماده ۱۰۰ وجود دارد که این رقم به پرونده های بیش از ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: نکته حایز اهمیت این است که هزار میلیارد تومان از این رقم مربوط به ۱۵۰ پرونده است .

معاون نظارت شورا گفت: با توجه به مشکلات مالی شهرداری تهران ضروری است در خصوص تعیین تکلیف بدهی مودیانی که مشمول جرایم ریالی کمیسیون های ماده ۱۰۰ شده اند اقدام ضروری را به عمل آورند.

ساخت و ساز های بدون مجوز در  اطراف برج میلاد


رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران بر لزوم تهیه طرح جامع برج میلاد و اراضی پیرامون آن تاکید کرد.

 محمد سالاری در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری به شهردار تهران در خصوص لزوم تدوین طرح جامع اراضی برج میلاد گفت: متاسفانه علیرغم این که مجموعه برج میلاد یکی از محل های حضور مردم و گردشگران است و به یک تفرجگاه ملی و حتی منطقه ای تبدیل شده است هنوز برای این مجموعه و اراضی پیرامون آن، طرح جامعی تهیه نشده است.

وی ادامه داد: در شورای شهر دوره قبل هم در این مورد تذکرات زیادی داشتیم و در نهایت کمیسیون ماده ۵ مصوبه ای تصویب شد که شهرداری ملزم است که برای تدوین طرح جامع اقدام کند و تا آن زمان نباید هیچ گونه ساخت و سازی در آنجا صورت گیرد. این در حالی است که متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی ایران در دوره گذشته در آنجا ساخت و سازی را آغاز کرد که پس از پیگیری های ما، این ساخت و ساز متوقف شد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: اما در فرآیند گذار و تغییر شهردار از قالیباف به نجفی ساخت و ساز دوباره شروع شد.

سالاری با اشاره به تذکر خود به کشت پور، شهردار منطقه ۲ و توقف پروژه بیان کرد: مجددا در زمان شهرداری آقای نجفی تفاهم کردند و بالای ۵۰-۶۰ هزار متر مربع اضافه بنا ساختند و در حال ساخت است. متاسفانه اصول شهرسازی و معماری و اصول طرح تفصیلی و طرح جامع را رعایت نمی کنند.

وی ادامه داد: همچنین گودبرداری مجموعه فاز دوم برج میلاد سال هاست رها شده است و بارها هم کمیسیون عمران تذکر دادند و ابراز نگرانی کردند.

سالاری افزود: اخیرا هم گزارش هایی رسیده است که مجموعه برج میلاد یک مکان و ساختمان اداری می سازد که پس از پیگیری های ما شهردار منطقه و معاونانش می گویند که آنجا ما را راه نمی دهند. یعنی مجموعه برج میلاد خود را مانند سازمانی مانند نوسازی اراضی عباس آباد می داند و فکر می کند که خودش می تواند تصمیم بگیرد.

سالاری با اشاره به لزوم تدوین سریع طرح جامع برج میلاد گفت: از آنجاییکه برج میلاددر حوزه استحفاضی منطقه ۲ است شهردار منطقه و همکارانش باید بدون مجوز نظارت مستمر از برج میلاد داشته باشد.

تعداد بازدید: 1024 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING