RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 22:56   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34896صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 1 تیر 1397 - 10:01
سخن همکار : دست بازنشستگان در پوست گردوی همسان سازی حقوق
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 
دست بازنشستگان در پوست گردوی همسان سازی حقوق
بازنشستگان و همراهان عزیز :: لطفا متن زیر را دست نویس کرده وپس امضا ،آنرا ازطریق پست سفارشی به آدرس ذیل ارسال نمایید واز رسید پستی عکس در گروه بگذارید وپس از چند روز با شماره ۰۲۱۳۹۹۳۲۴۶۸تماس وپیگیر نامه خود باشید ،اینکار باعث خواهد شد بدانند این بار خسته نخواهیم شد وازهمه راهها استفاده خواهیم نمود،درراه رسیدن به مطالبات صنفی خود همراه وهمگام شوید ،فرصت را ازدست ندهید منتظر عکس ارسال پستی شما هستیم
ریاست و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
بطوریکه مستحضر می باشید ق م خ ک در اوایل مهر ماه سال ۸۶ جهت اداره کشور و هماهنگی پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت و... بر اساس اصول مختلف قانون اساسی جهت رفع تبعیض و بر قراری عدالت اجتماعی ، به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید ودر اواخر مهر ماه به دولت در همان سال ابلاغ گردید.
‌دولت نهم از اجرای آن سرباز زد و نهایتاً دولت دهم در سال ۸۸ ، آنرا بر خلاف روح قانون و مواد مصرح بطور ناقص اجرایی نمود بطوریکه، این قانون آزمایشی ۵ ساله بر خلاف نص صریح قانون در ماده ۱۲۸ مدت آزمایشی آن پایان نیافت و بر خلاف حکم مقنن در ماده ۱۲۶ همین قانون اعتبار لازم جهت اجرای یک جا و یا پلکانی تحقق پذیر نشد.
از طرفی جهت هماهنگی پرداخت بر خلاف قسمت موخر ماده ۶۴ و تبصره ذیل آن ، دستورات تبعیض آمیز برای افزایش حقوق برخی مراجع قدرت از جمله دستگاه قضایی و سازمانهای تابعه آن و نهاد ریاست جمهوری در سال ۹۱ را ، از سوی هیات وزیران صادر فرمود که موجب ایجاد ناهماهنگی در پرداخت دولت ، به کارمندان و بازنشستگان را فراهم ساخت.
از سوی دیگر ، بر خلاف نص صریح قانون در ماده ۱۲۵ ، مابین سالهای ۸۶ تا پایان سال ۹۲ ، به میزان ۶۷/۷ % در اعمال ضریب افزایش سنواتی حقوقها ، تخلف آشکار نمود و حداقل مبنا که نباید، کمتر از نرخ تورمی که بانک مرکزی اعلان میکرد . را اعمال و تعدی به حقوق ملت نمود و سبب کاهش قدرت خرید به همان میزان ۶۷/۷% گردید.
و نهایتاً با زیر پا گذاشتن بند ۲ ماده ۶۸ قانون مذکور تمام ایثارگران دفاع مقدس را از فوق العاده مصرح در این بند تا پایان سال ۸۷ محروم از فوق العاده ایثارگری نمود .و بازنشستگان سالهای ۸۶ و ۸۷ را بر خلاف نص صریح قانون در ماده ۱۰۹ و ۱۱۰ از شمول فصل ۱۰ خارج ودر فصل ۱۳ قرار داد.که صراحت قانون در ماده ۱۰۹ ، حکم نمود بود ، بازنشستگان تا پایان سال ۱۳۸۵ در فصل ۱۳ شمول جداول حقوقی خود میباشند و این تخلف محرز از قانون کارنامه سیاه دولت دهم را تکمیل نمود.
اما دولت یازدهم که با شعار قانون مداری و تدبیر و امید شکل گرفت ، از سال ۹۳ در اعمال حکم ماده ۱۲۵ سالانه ضریب سنواتی را به درستی اعمال نمود ولی برای جبران مافات دولتهای قبلی و تخطی آنها از قانون هیچ اقدام موثری بعمل نیاورد و از سال ۹۳ تا پایان سال ۹۵ در مراحل مختلف به کارمندان شاغل دولتی در میان سالها تحت عناوین مختلف ترمیم حقوق نمود ولی بازنشستگان را محروم از این افزایشها قرار داد.
در طی یازده سال گذشته ۶ سال متوالی ،قانون ۵ساله آزمایشی مذکور را تمدید آزمایشی با تصویب مجلس نمود و از سال ۹۵ روش نا عادلانه افزایش پلکانی را برای بازنشستگان جهت همسان سازی در سیاست خود در پیش گرفت.
مجلس شورای اسلامی و مصلحت نظام ماده ۳۰ را در برنامه ششم توسعه جهت هماهنگی پرداخت شاغلین و بازنشستگان بدون قید بازه زمانی به تصویب رساند ، ولی تفاوت فاحش بین پرداختها ، قابل تحمل نیست و فقر مطلق را به قشر عظیمی از بازنشستگان سنوات گذشته تحمیل کرده است.
بنا به اصرار نمایندگان محترم مجلس ، لایحه قانون مدیریت خدمات کشوری در اواخر سال ۹۶ از سوی دولت به مجلس که با تغییراتی ارسال شده دارای نواقصی است که علاوه بر عدم جبران کاستی قوانین آزمایشی، موجب تحمیل تبعیض مضاعف و نادیده گرفتن حقوق بازنشستگان شده اند که اهم موارد ایرادی به شرح ذیل است.
۱-پیشنهاد بازه زمانی ۵ ساله در ماده ۱۰۹ جدید
۲-پیشنهاد ۸۵% حقوق شاغل مشابه سال ما قبل برای بازنشستگان که با هیچ اصولی از قوانین استخدامی سازگار نیست
۳-نادیده گرفتن حقوق مغفول سالهای گذشته بازنشستگان
۴- تعریف ماده ۱۰۰مکرر برای جلو گیری از شکایت کارمندان و بازنشستگان از دولت به دیوان عدالت اداری.
آدرس :خیابان مجاهدین اسلام نبش بیمارستان شفا یحیایان کوچه شهید آجالو کوچه شهید میرزایی پلاک ۷ دفتر ارتباطات مردمی ریاست مجلس شورای اسلامی
پیشکسوتان پیشرو کشوری —- ارسالی : نصراله خلیلی

تعداد بازدید: 1083 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
فرهنگی بازنشسته
|    | 1397/4/2 - 14:19 |     0     0     |
با سلام و جناب خلیلی خوشم می آد پس 5 سال بازم به روحانی ودولت اصلاحات خوشبینی. شاید می خواهی این سه ساله مانده به دولت ناامیدبا نامه مارا مشغول کنی . مگر همین زمستان نبود که فرمودی از 1397 همسان سازی آغاز می شود ومن حقوق بگیر 2200 فقط 10درصد اضافه شد وقطعا حقوق شاغل همتراز بنده با 10درصد حداقل 400اضافه می شه واختلاف بیشتر وبیشتر می شه.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING