RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 21:39   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34904صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیجمعه، 1 تیر 1397 - 11:52
تعداد زبان هایی که در مهدکودک ها و دبستان های استرالیا به کودکان آموخته می شود به سیزده عدد افزایش یافت
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

تعداد زبان هایی که در مهدکودک ها و دبستان های استرالیا به کودکان آموخته می شود به سیزده عدد افزایش یافت
زارا کودکی که به مهد کودک می رود و به سه زبان صحبت می کند (SBS)

به موجب برنامه ای که قرار است در ۵۰۰۰ مهدکودک و ۳۰۰ دبستان استرالیا به اجرا گذاشته شود، دانش آموزان و کودکان این مهدکودک ها قادر خواهند بود تا ۱۳ زبان گوناگون را یاد بگیرند.

دولت فدرال استرالیا به تازگی بودجه ای ۱۲ میلیون دلاری را به منظور توسعه برنامه کنونی و ارائه زبان های بیشتر در برنامه مذکور اختصاص داده است.
به موجب برنامه ای که قرار است در ۵۰۰۰ مهدکودک و ۳۰۰ دبستان استرالیا به اجرا گذاشته شود، دانش آموزان و کودکان این مهدکودک ها قادر خواهند بود تا ۱۳ زبان گوناگون را یاد بگیرند.

دولت فدرال استرالیا به تازگی بودجه ای ۱۲ میلیون دلاری را به منظور توسعه برنامه کنونی و ارائه زبان های بیشتر در برنامه مذکور اختصاص داده است.

در این برنامه موسوم به "برنامه فراگیری زودهنگام زبان های استرالیا" از یک سری اپلیکیشن ها به منظور قرار دادن کودکان در محیطی اشباع شده از زبان های خارجی استفاده می شود. مبنای اصلی این نوع سیستم محیطی آکنده از بازی های گوناگون است که در آن کودکان به صورت ناخواسته و از طریق بازی های گوناگون، زبان های گوناگون را فرا می گیرند.

این صدای یکی از کودکانی بود که می گفت به زبان هندی و چینی صحبت می کند و در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از او پرسید جالب ترین بخش مهدکودک چیست گفت بازی کردن و نشستن.

زارا به مهدکودک Rhodes Central Preschool Kindergarten می رود و هم اکنون به سه زبان صحبت می کند.

کیت جون معلم او از یک سری اپلیکیشن های مبتنی بر بازی استفاده می کند و او و هم کلاسی هایش می توانند طیف گسترده ای از زبان های خارجی را در خلال این آموزش های مبتنی بر بازی های کودکانه بیاموزند.

او می گوید: "ما دارای پیشینه های زبانی گوناگون هستیم در نتیجه ما فقط آنها را به صحبت کردن به زبانی که در خانه به آن صحبت می کنند، تشویق می کنیم. بنابراین، ما فقط نام اعداد را یاد می گیریم، یک سری شکل ها و انواع گوناگون سلام و احوال پرسی به زبان های چینی، کره ای، هندی و بعضی اوقات فرانسوی و پرتغالی".

این مهدکودک در حوزه انتخاباتی رید (Reid)  آقای کریگ لاندی (Craig Laundy) واقع در منطقه رودز در سیدنی قرار دارد.

او از توسعه این برنامه به ۱۳ زبان گوناگون استقبال کرده و می گوید: "ما شاهد بچه هایی هستیم که به این مهدکودک می آیند. ما بچه هایی را داریم که همین امروز در حالی به این مهدکودک می آیند که می توانند به دو زبان صحبت کنند. این نکته خود گواهی بر گرایش ذهن این کودکان برای یادگیری زبان های گوناگون است و رشد از طریق این یادگیری و من فکر می کنم که اعلام این خبر از نقطه نظر ایجاد یک سکوی چندفرهنگی قدرتمند که ما هم اکنون نیز شاهد آن در این بخش از سیدنی هستیم، خبر بسیار فوق العاده ای است. این امر این بچه ها را در آینده توانمند خواهد ساخت تا بتوانند با باقی جهان روبرو شده و با مشکلات آن با قدرت بجنگند".

این برنامه در سال ۲۰۱۵ و در پاسخ به کاهش تعداد دانشجویانی که زبان های خارجی را در مقاطع و مدارج بالاتر آموزشی می آموختند، توسعه پیدا کرد.

سایمون بیرمنگهام (Simon Birmingham) وزیر آموزش و پرورش فدرال می گوید توسعه این برنامه موجب خواهد شد تا این اپلیکیشن ها در  اختیار ۳۰ هزار کودک دیگر در سرتاسر استرالیا قرار گیرند.

آقای بیرمنگهام می گوید کودکان در سنین پایین تر بهتر می توانند زبان های گوناگون را یاد بگیرند و به همین دلیل است که این برنامه از سنین پایین به این کودکان معرفی شده است.

وزیر آموزش و پرورش فدرال استرالیا می گوید: "این برنامه ای است که زندگی آنها را تغییر می دهد زیرا در سنین طفولیت این برنامه به این کودکان این فرصت را می دهد تا خود را با زبان های گوناگون آشنا کنند. زبان هایی که اگر این برنامه نبود شاید اصلا این فرصت برای آنها ایجاد نمی شد تا آنها را فرا بگیرند. و از طریق قرار گرفتن در برابر این زبان ها، این کودکان قادر خواهند بود تا مهارت های فکری، مهارت های شناختی و مغزی خود را توسعه دهند. ما همچنین امیدواریم این برنامه بتواند نوعی عشق به این زبان ها را در آنها ایجاد کند که همواره آن را با خود در زمان مدرسه و حتی فراتر از آن از نقطه نظر آنچه که یاد می گیرند و آنچه که در زندگی خود آن را فرا می گیرند، حمل کنند".

گفتنی این برنامه به زبان های هندی، عربی، مندرین، فرانسوی، اندونزیایی، ژاپنی، ایتالیایی و اسپانیایی موجود می باشد. زبان های جدیدی که به آن اضافه شده اند عبارتند از زبان های کره ای، ویتنامی، ترکی و آلمانی.

تعداد بازدید: 1446 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING