شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 09:32   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34942صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 20 تیر 1397 - 04:16
سخن همکار :توقف قطار همسان سازی حقوق بازنشستگان ، درایستگاه فقر وتبعیض
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 
توقف قطار همسان سازی حقوق بازنشستگان ، درایستگاه فقر وتبعیض
پنجره ذهنمان را فقط برای تابیدن نور باز بگذاریم نه برای انتظار کشیدن !!!
جناب تقی زاده : مدیرعامل محترم صندوق بازنشستگی در سال ۹۶ نرخ خط فقر ۴ میلیون تومان تعیین شده است در حالی که در سال ۹۷ حداقل حقوق بازنشستگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. با کاهش ۶۷ درصدی حقوق بازنشستگان و تورم موجود، هیچ تحولی با افزایش قطره‌ چکانی حقوق در زندگی بازنشستگان ایجاد نخواهد شد.
عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 86 چندین سال است که به دلیل اجرا نشدن اصولی و صحیح ، موجب ضایع شدن معیشت، رفاه و درمان چند میلیون بازنشسته و خانواده های آنها شده است! چه کسی جوابگوست .
این سند رسمی و قانونی که تدوین ومصوب داخلی مجریان قانون و قانونگذاران کشورمان است باید به درستی اجرا گردد.
بند ۹ از اصل سوم قانون اساسی: رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، در تمام زمینه‌های مادی و معنوی را باید تامین کند.
جناب تقی زاده :: همانگومه که مستحضرید وخود شما اذعان نمودید یک ‌سوم حقوق بازنشستگان صرف هزینه‌های درمان می‌شود. پرداخت این هزینه ها، در حقوق بازنشسته‌ها خلل ایجاد می‌کند.بیمه تکمیلی درمان و نیازهای درمانی بازنشستگان از جمله مطالبات مهم این قشر پس از حقوق است.
جناب تقی زاده! فراموش نکنید که قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان توسط شما تنظیم می شود.در اصل، خدمات بیمه تکمیلی را شما تنظیم می کنید.
.امروز ما به لطف خدا زنده ایم نفس می کشیم ودر همه صحنه های اجتماعی حضور داریم . باید قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا شود . دیده می شویم ودر آینده هم دیده خواهیم شد . ما طاقت این همه خوشی را نداریم .
حقوق بالای خط فقر، بیمه درمانی کامل و جامع، منزلت واقعی حق تمام بازنشستگان کشورم است
گرانی افسار گسیخته مایحتاج ضروری روزانه مردم ، دود گرانی بازار در چشم مردم ، در شرایط رکود فعلی که وضعیت اشتغال و درآمد مردم قابل قبول نیست رشد مایحتاج ضروری روزانه منصفانه نیست اما با این وجود هر روز شاهد بی ثبات ترین بازار کالاهای اساسی هستیم.
شاید دلیل اینهمه سرگشتی، نا امید شدن از خودمان باشد !حتما اینطور است که به دیگران بیشتر از خودمان انتظار و باور داریم .پنجره ذهنمان را فقط برای تابیدن نور باز بگذاریم نه برای انتظار کشیدن ، بیش از 11 سال است قانون مدیریت خدمات کشوری وحقوق مغفول مانده بازنشستگان معطل ودر کشوی میز دکتر نوبخت و امثال او خاک می خورد .
سال هاقبل ، ما بازنشستگان دل مان خوش بود یک لقمه نان و پنیر با سیب زمینی می خوردیم و منتظر بودیم که نفت هم بر سر سفرهای مان بیاید ولی متاسفانه نفت که نیآمد هیچی کم کم می ترسیم با این نگرانی ها و گرانی ها نان و پنیر هم از سر سفره ها پر بکشد و برود.
جناب تقی زاده :: کدام مدیر ارشد ومسئول بلند پایه کشوری شجاعت وشهامت دارد فقط دوماه موقتا با حقوق یک بازنشسته زندگی کند ؟ بارها خدمتتان عرض کردیم با فشار مضاعف بر دولتمردان ونمایندگان مجلس قانون مدیریت خدمات کشوری را در خصوص دریافتی بازنشستگان اجرا کنید نه به امورحاشیه ای بپردازید با افزایش یک میلیونی وام چه تغییری در معیشت من ایجاد می شود ؟ .
جناب تقی زاده :: از اوایل سال 97 تا امروز نرخ نان و گوشت و مرغ و حبوبات و میوه و برنج و لبنیات که غذای روزانه مردم است و همچنین قیمت های اتومبیل و لوازم یدکی و.........از 35 درصد تا 85 درصد گران شده چگونه به آقای نوبخت سخنگوی دولت اجازه داده شده بیاید در صداوسیما اعلام کند نرخ تورم 8 تا 9 درصد است . بعد بازنشستگان خرسند باشند
وعده های سرخرمن
جناب تقی زاده : بین سخن تا عمل کیلومترها فاصله است کاهش فاصله فقط با تصویب یک قانون عدالت در پرداختی ها حاصل می شود . شنیدن کی بود ماننددیدن .......!!!؟
الف خبرهای نسبتا خوشایند شنیدیم : حقوق بازنشستگان ۱۹ درصد افزایش یافت.
برای ایجاد فراکسیون بازنشستگان کشوری در مجلس تلاش می شود.
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پیگیری می شود.
بانک اطلاعاتی فرزندان بازنشستگان ایجاد می شود و تخصص و تحصیلات آنها درج می شود.
فرزندان بازنشستگان در اولویت به‌کارگیری شرکت های صندوق بازنشستگی قرار می گیرند.
از رانت خواری در صندوق بازنشستگی کشوری جلوگیری شده است.
رفاه کارت یک میلیونی از شهریور ماه توزیع خواهد شد.
وام ۴ میلیونی به ۵ میلیون تومان افزایش یافت.
اینها سخنان آقای تقی زاده مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با اصحاب رسانه است.
خدا را شکر که تمام مشکلات بازنشستگان حل شد. حقوق بازنشستگان بیش از دیگران افزایش یافت.
فراکسیون مخصوص بازنشستگان هم که تشکیل شد.
مسئولان به فکر پیگیری بیشتر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.
بانک اطلاعاتی فرزندان بازنشستگان ایجاد شد. فرزندان ما هم در اولویت استخدام در شرکت های صندوق بازنشستگی قرار گرفتند. وام بازنشستگی هم از ۴ میلیون به ۵ میلیون تومان افزایش یافت.
الحمدلله که همه چیزشمع و گل پروانه شد ؟ .
هر کس که بازنشسته نباشد و این اخبار را بشنود چه تصوری در مورد بازنشستگان پیدا می کند؟
تصور می کند که با این همه امکانات، بازنشستگان افرادی زیاده خواه ودرکمال رفاه وآرامش هستند.ودرناز ونعمت وشبها در پر وقو می خوابند .نمی دانند وعده ها سرابی بیش نیست سیلی بی عدالتی وتبعیض ودود چوب فقر وفرق ، سروصورت با زنشستگان را سیاه وهر روز نوازش می دهد .و از شرمندگی معیشت بد نزد خانواده سرخ است . فقط خود بازنشستگان می دانند که این سخنان، هیچ تحولی در زندگی آنان ایجاد نخواهد کرد. یک صندوق ورشکسته و بدون سرمایه چه خدمتی می تواند به بازنشستگان بکند؟
صندوق جان! به جای اینکه انرژی خود را صرف این کارها و سخنان نسبتا خوشایند بکنید، بهتر است طلب ده ها هزار میلیارد تومانی صندوق را از دولت ها درخواست کنید! ودرصدد رفع تبعیض وتعمیم عدالت در نظام پرداختها ورفاه افزونتربازنشستگان باشید ؟
ای نسخه ی نامه ی الهی که تویی
ای آینه جمال شاهی که تویی
بیرون ز تو نیست آنچه در عالم هست
از خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی
نصراله خلیلی فرهنگی

تعداد بازدید: 1136 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
سارت
|    | 1397/4/22 - 20:23 |     0     0     |
مدیران بی غیرت و مرفه که به جز جیب خود به هیچ دیگری فکر نمی کنند و بخ جز ادعاهای واهی که برای سرگرم کردن قشر بازنشسته مشغول هستند که متعصفانه بر مسند قدرت نشستند. اینها که نه تنها تجربه تنگدستی و فقر را نچشیده اند بلکه از اوضاع بعد اقتصادی سر در برف کردند و به جز جیب خود به هیچکس دیگر توجهی ندارند.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی