پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 21:58   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34958صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیشنبه، 30 تیر 1397 - 03:22
سخن همکار : خبرهای داغ هفته در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


الف الهی گاهی نگاهی به معیشت پراز تبعیض بازنشستگان ، به نظر می آید اراده قوی برای حل مشکلات بازنشستگان از سوی دولتمردان ونمایندگان مجلس وجود ندارد .دراین نوشتار خبرهای گرم وسرد را از زبان مسئولان وپاسخ متعدد را از بازنشستگان را به رشته تحریر در آوردم .
وکلای متعهد ودلسوز مجلس ، بازنشستگان، خادمان دیروز این آب و خاکند. نه معاندند و نه برانداز؛ نه اغراض سیاسی دارند و نه طمع اقتصادی.حرفشان یک کلام: اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری وحقوق مغفول مانده 11ساله خود را مطالبه می کنند همین وبس... !
بازنشستگان با وضعیت حقوقی نامناسبی زندگی می‌کنند. بیش از ۳۵ درصد از این قشر با حقوق یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان سر می‌کنند و بسیاری کمتر از یک میلیون تومان در ماه دریافتی دارند. اما تعدادی از سایت ها در تیر ماه به نقل از سازمان برنامه و بودجه خبری مبنی بر اجرای فاز جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان منتشر کرده اند.
به اطلاع می رساند که هیچ دلیلی بر این مدعا وجود ندارد.
ب «فوق العاده ویژه» امسال در پاداش پایان خدمت لحاظ می شود
«تفاوت تطبیق حقوق» و «فوق العاده ویژه» جزو مبانی کسور بازنشستگی کارمندان دولت است و در سال جاری این موارد در پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان لحاظ می شود. منبع/دیوان عدالت اداری
ج بند ۹ از اصل سوم قانون اساسی: رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، در تمام زمینه‌های مادی و معنوی هست .اما تبعیض بیداد می کند .
د صندوق بازنشستگی: بُن رفاهی برای 50 هزار بازنشسته تهرانی
کارت رفاهی برای 50 هزار نفر به صورت پایلوت در تهران اجرا می‌شود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: نحوه استفاده از این کارت به گونه‌ای است که بازنشستگان به صورت اقساطی می‌توانند از فروشگاه‌های رفاه تا سقف یک میلیون تومان خریداری کنند به نحوی که از همان ابتدا این مبلغ در حسابشان شارژ شده است.
بازنشستگان با وضعیت حقوقی نامناسبی زندگی می‌کنند. بیش از ۳۵ درصد از این قشر با حقوق یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان سر می‌کنند و بسیاری کمتر از یک میلیون تومان در ماه دریافتی دارند.
ه پاداش۳۰۰ میلیون تا یک میلیاردی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: ۱۳۵۲ نفر بالای ۳۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرده اند و بالاترین پاداش هم حدود یک میلیارد تومان است.
و زور بازنشستگان به تورم نمی رسد
رابطه بین نرخ تورم با افزایش حقوق و به دنبال آن کاهش قدرت خرید بازنشستگان معادله ای است که با یکدیگر جور در نمی آید. بانک مرکزی در آخرین آماری که ارائه داده گفته است که نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به خرداد ۱۳۹۷ نسبت به دوازده ماه منتهی به خرداد ۱۳۹۶ معادل 4/9 درصد بوده است. اما در بازار وقتی انواع واقسام گرانی کالاها، دلار،سکه ،طلا ، مسکن ، خودرو، لوازم خانگی یا کالاهای اساسی را نگاه می کنیم این رقم برایمان باور پذیر نیست آن قدر که می توان گفت زور تورم به قدرت خرید مردم به ویژه بازنشستگان می چربد. به ویژه آن که هیئت دولت با در نظر گرفتن میزان تورم، شرایط اقتصادی جامعه و همچنین شرایط تولید و اشتغال زایی و عوامل دیگر میزان افزایش حقوق در سال ۱۳۹۷ را از 10 تا 18 درصد به صورت متغیر اعلام کرد.منبع/خراسان
ط مدیرعامل تامین اجتماعی: تعداد پرداخت وام به بازنشستگان در سالجاری از سه هزار تسهیلات به چهار هزار تسهیلات رسیده است. تسهیلات پنج میلیون تومانی از ابتدای مهرماه به بازنشستگان پرداخت می شود.
خ جناب دکتر علی ربیعی گفت : من سفره خالی بازنشستگان وکارگران را می‌فهمم‌ و سیاستی که‌ پیشه کردیم‌ اندکی‌ افزایش قدرت‌ خرید بوده است‌.
جناب ربیعی! برای سفره بازنشستگان چقدر بودجه درخواست کردید؟
پاسخ بازنشستگان به جناب دکتر علی ربیعی : وزیر محترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران. لطف کرده و بفرمائید تعریف شما از واژه های :
تعاون، کار ، رفاه اجتماعی چیست؟؟
در این چند سال وزارت چه اقدام مثبت و سازنده ای داشته اید؟
اصلا شرح وظایف شما چیست؟
اگر در بی عدالتی ها بی طرف هم که باشید بدانید که؛ از عدل و عدالت خارج گشته اید و این عمل شما در حکم مشارکت کردن در ظلم به بازنشستگان است......!!
اگرعدالت شما مورد تردید قرار گیرد؟!
آیا مشروعیت و مقبولیت و جایگاه شما نیز مورد تردید قرار نمی گیرد؟!
بازنشستگان کشوری – نصراله خلیلی

تعداد بازدید: 1191 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
علیرضا
|    | 1397/4/31 - 20:35 |     0     0     |
باسلام
یازده سال از تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری می گذرد !!
برای شاغلین اجرایی شد . ولی برای بازنشسته ها نه !!
مشکل کار کجاست . دولت چرا از اجرا قانون مدیریت برای بازنشسته تعلل می کند . بودجه برای شاغل هست ولی برای بازنشسته نیست !!! . واقعا تاسف و شرم آور است !بازنشسته به نان شب محتاج است !! بازنشسته برای سیرکردن شکم زن وبچه خرید اقساطی انجام می دهد!!
شاغلین اضافه کاری دارند و مزایای داخلی ادرند . دراعیاد و مناسبت ها به انها رسیدگی می شود ولی برای بازنشسته همان یک حقوق تنهاست .


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی