صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:47   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35045صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیپنجشنبه، 22 شهریور 1397 - 10:19
پاسخی به پرسش‌های دکتر نوبخت !!!
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود در اوایل تیر ماه ۹۷ با خبرنگاران در مورد مسائل مختلف از فوتبال جام جهانی گرفته تا بازار سکه و ارز و جنگ اقتصادی ترامپ علیه کشور سخن گفتند.دکتر نوبخت گفت کدام کشور ۷ میلیون سکه می فروشد؟کدام کشور مردمش در صف ارز میایستند؟
کنار ترامپ ایستادن چه معنی دارد؟
هر کس ارز و طلا دارد در بازار سرمایه‌گذاری کند!!!!میگویند دولت برنامه ندارد در حالی که ما برای همه شرایط برنامه داریم!!! ما آنها را ارائه نمی کنیم تا دشمن دست ما را نخواند!!!!بسیار تلاش کردیم ارزش پول ملی حفظ شود چه کنیم فردی مثل ترامپ سر کار است!!!!
ما باید چکار کنیم؟!!من وجدان عمومی را به قضاوت می‌طلبم که آیا دولت در این وضعیت قصوری داشته است؟!!!!
انتظار میرفت آقای روحانی در دور دوم ریاست جمهوری تیم اقتصادی دولت را کلا تغییر دهد زیرا ملت در پای صندوق‌های رای نشان داد که از سیاست‌های اقتصادی دولت ناراضی است وچنانچه مقایسه‌ای بین آراء دور دوم ریاست‌جمهوری اصلاحات سال ۸۰ و تدبیر و امید سال ۹۶ صورت گیرد تفاوت معناداری حس میشود.رئیس جمهور اصلاحات در دور دوم از بین ۲۸ میلیون شرکت کننده با وجود کثرت رقبا ۹ تن!! به تنهایی حدود ۲۲ میلیون رای کسب نمود و نفر بعدی دکتر احمد توکلی ۴/۶ میلیون ، در صورتی که در انتخابات سال ۹۶ رقیب آقای دکتر روحانی که شعار اقتصادی و معیشتی میداد حدود دو سوم آقای روحانی حائز آرا مردم شد و اگر حمایت و حضور میلیونی مردم و نخبگان نبود آقای دکتر نوبخت در این مقام نبود.
اظهارات و سوالات دکتر نوبخت و تقاضاهایشان از ملت بسیار قابل تامل است.
آقای دکتر؛ شما کدام مردم و کدام ملت را به یاری و همکاری میخوانید؟!!!!!شاید منظور شما همان آقازاده‌ها باشند که به قول رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی موجودی حساب‌های آنها به اندازه ذخیره ارزی کشور است و احتمالا در آمریکا مشغول ساخت دوربرگردان برای دورزدن تحریم‌ها هستند!!!!
آقای دکتر؛ یادتان هست که حدود پانصد نفر دبیر و آموزگار بازنشسته به نمایندگی از حدود دو میلیون بازنشسته از ۸ تا ۱۱ آبان ۹۶ به مدت ۴ روز بخاطر تبعیض و بی‌عدالتی و عدم اجرای قانون از ده صبح تا ۶ عصر در جلوی سازمان تحت مدیریت شما تجمع کردند و با تن رنجور و صدای الکن خواسته‌هایشان را فریاد زدند و سفره خالی نمادین پهن کردند ؟!شما در طبقه نهم آن برج بلند نشسته بودید و دریغ از یک دلجویی و اعتنا!!!!به جایش از قبل درخواست استقرار یگان ویژه کردید وفیلمبردار فرستادید.دبیران بازنشسته به پاستور پناه بردند اما نه تنهاپناهگاهی نیافتند و هیچکس به ملاقات آنان نیامد بلکه با رسیدن گزارش به شما در بودجه ۹۷ بیشتر مورد غضب واقع شدند.
شما ملت را متهم می فرمائید که در کنار ترامپ ایستاده است!!!! .هیچوقت از خود پرسیده‌اید چرا هر گاه یک مقام آمریکایی علیه ما حرفی میزند تمام کاسه و کوزه مان بهم میریزد و وقتی دولتمردان ما اظهار نظر میکنند اوضاع وخیم‌تر میشود؟!!علتش معلوم است.
ناتوانی در بکارگیری شاخص‌های یک حکمرانی خوب و عدم اعتماد ملت به دولت.
فرمودید میگویند دولت برنامه ندارد!!!!!!اینکه امروز هر دلار را بالای۱۲ هزارتومان به مردم و حتی دانشجویان عازم به تحصیل می‌فروشید لابد فکر و برنامه‌ای در کنارش بوده،اینکه دهها هزار خودرو در انبارها و پارکینگ‌های شرکت‌های دولتی انبار شده و به بازار عرضه نمیشود و در عوض با کاسبان معمولی برخورد میشود لابد فکرو برنامه‌ای پشت سرش هست!!آقای دکتر نوبخت.؛ قیمت دلار در بودجه ۹۷ بین ۴۰۰۰ تا ۴۱۰۰ بسته شده و قیمت نفت نیز زیر ۶۰ دلار،با این مازاد درآمد سرشار چه میکنید؟
مگر طبق تصمیم دولت قرار نبود بر اساس طرح اولویت‌بندی کالاها برای اقلامی مانند حبوبات و نهاده‌های دامی ارز ۳۸۰۰ تومانی اختصاص یابد و تفاوت ۴۰۰ تومانی توسط دولت تامین شود تا قیمت‌ها ثابت بماند؟ چرا وزارت کشاورزی صدها هزار تن نهاده‌های دامی موجود در انبارهای خود را که با ارز ۳۶۰۰ تومانی خریده بود با حدود ۵۰ درصد افزایش به مرغداران و دامداران فروخت ؟آقای دکتر؛ اگر پراید چهل میلیون شد مشکلی نیست ملت نخرد.
اگر پوشک بچه گران و نایاب شد پدر و مادرها لابد راه حلی پیدا میکنند!!!
اگر حق مشروع بازنشستگان را از آنان دریغ می‌دارید و بسیاری از آنها از هستی ساقط میشوند حرجی نیست ولی یک خواهش داریم و آنهم اینکه سری به مراکز درمانی و بیمارستانها و مراکز بیماران صعب‌العلاج بزنید، سری به داروخانه‌های ۱۳ آبان و هلال احمر بزنید و مردم خسته و رنجور نسخه در دست که توان پرداخت بهای دارو اگر پیداشود را ندارند ببینید.فرمودید سعی کردیم ارزش پول ملی را حفظ کنیم ولی چه کنیم فردی مثل ترامپ سر کار است!!!!!!!!!
آیا این مصداق بارز عذر بدتراز گناه نیست؟!از طرفی وجدان عمومی را به قضاوت طلبیده‌اید که آیا دولت قصوری داشته؟!
پاسخش حتما خیر است!!! و لابد ملت از این باب که رعیت خوبی برای شما نبوده باید عذرخواهی نماید.
ودر خاتمه اینکه سوال فرموده‌اید که ما چکار کنیم؟!
خاضعانه و دلسوزانه و خیرخواهانه پیشنهاد میکنم از ملت طلب حلالیت کرده و از مقام خود استعفا و خود را بازنشسته کنید و به نوشتن کتاب خاطرات خود بپردازید و گرچه ممکن است جانشین شما بهتر از شما نباشد ولی قطعا بدتر نخواهد بود.
سیدمجتبی ساداتی دبیر بازنشسته و روزنامه‌نگار ارسالی : نصراله خلیلی

 

تعداد بازدید: 1659 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING