RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 09:47   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35232صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیسه شنبه، 30 بهمن 1397 - 21:55
هند: پاسخ ما به حمله کشمیر قوی و قاطعانه خواهد بود
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

 هند: پاسخ ما به حمله کشمیر قوی و قاطعانه خواهد بود
 

هند ضمن محکوم کردن حمله انتحاری روز پنجشنبه به کاروان حامل نیروهای امنیتی در بخش تحت کنترل خود در ایالت جامو و کشمیر، خواهان اعمال مجازات‌های شدید بر ضد گروه «جیش محمد» شد. این گروه ساعاتی پس از این حمله مرگبار مسئولیت آنرا بر عهده گرفت.

دهلی نو در پی این است تا سرکرده و گروه جیش محمد که از آن به عنوان یک گروه «تروریستی» یاد می شود در فهرست سیاه سازمان ملل متحد قرار گیرد.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه هند از پاکستان درخواست کرد تا حمایت خود را از این گروه و دیگر تشکیلات «تروریستی» که از خاک این کشور به عنوان مامن و پناهگاه استفاده می کنند، قطع کند.

این حمله که شمار قربانیان آن از سوی برخی خبرگزاری ها بیش از ۴۰ نفر عنوان شده است روز پنجشنبه در حالی به وقوع پیوست که عامل انتحاری خودروی مملو از مواد منفجره را به یک دستگاه اتوبوس کاروان نیروهای امنیتی هند کوبید.

کاروان یاد شده شامل بیش از هفتاد دستگاه اتوبوس به گونه ای هدف این حمله انتحاری قرار گرفت که به گزارش رسانه های محلی تعدادی از اتوبوس ها به کلی منهدم و به بخش عمده آنها خسارات فراوان وارد شد.

خبرگزاری آناتولی ضمن ارائه گزارشی از شمار قربانیان حادثه تصریح کرد که وزارت امور خارجه ترکیه نیز این حمله تروریستی را محکوم کرده است.

گفتنی است کشمیر و مسئله جدایی آن از هند مسئله اصلی گروه های تجزیه طلبی است که از سال ۱۹۸۹ مبارزات خود را برای استقلال و نزدیکی به پاکستان آغاز کرده اند.

دو کشور هند و پاکستان تا کنون سه بار بر سر مسئله کشمیر با یکدیگر وارد جنگ شده اند که طی این مناقشات دست کم هفتاد هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

تعداد بازدید: 766 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING