RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 11:14   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35234صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیپنجشنبه، 2 اسفند 1397 - 21:17
ترامپ در واکنش به درخواست بازگشت زن عضو داعش: هدی مثنی به کشور برنگردد
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

 

ترامپ در واکنش به درخواست بازگشت زن عضو داعش: هدی مثنی به کشور برنگردد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در واکنش به درخواست بازگشت زن آمریکایی عضو داعش اعلام کرد که هدی مثنی نباید به کشور برگردد.

وی در توییتی نوشت: «به مایک پمپئو وزیر امور خارجه دستور داده‌ام و او کاملا موافق است که نباید به هدی مثنی اجازه داد که به کشور برگردد.»

 

روز گذشته مایک پمپئو هم اعلام کرد که زن متولد ایالات متحده آمریکا که به گروه داعش پیوسته بود، برای شهروندی آمریکا واجد شرایط نیست و اجازه بازگشت به کشور را ندارد.

هدی مثنی ۲۴ سال سن دارد و چهار سال پیش به سوریه سفر کرد تا به داعش بپیوندد. او سه بار در سوریه با اعضای داعش ازدواج کرد و از یکی از آن‌ها پسری ۱۸ ماهه دارد. وی در توییتر فعال بود و برای تبلیغ به نفع داعش از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کرد و بارها در توییت‌های مختلف خواستار کشتن شهروندان آمریکا و اروپا شده بود.

مثنی هم اکنون در اردوگاهی در سوریه در بازداشت است و این هفته به رسانه‌ها گفته بود که از اقدامش متاسف است و می‌خواهد با پسر ۱۸ ماهه‌اش پیش خانواده‌ خود در آلاباما برگردد.

او در این گفت‌وگو تاکید کرد که نگران آینده‌ی پسرش است و افزود: «هیچ دوستی برایم نمانده است چراکه هر چه بیشتر درباره‌ ظلم داعش صحبت می‌کنم بیشتر دوستانم را از دست می‌دهم.» او اعتقاد دارد که توسط داعش شستشوی مغزی شده بود.

مایک پمپئو در بیانیه‌ای تاکید کرد که مثنی شهروند ایالات متحده آمریکا نیست و پاسپورت معتبر آمریکا را ندارد، اجازه داشتن پاسپورت هم ندارد و اجازه داشتن ویزا برای سفر کردن به آمریکا هم ندارد.

 

آیا هدی مثنی آمریکایی است؟

بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا توضیحی نداده است که چرا شهروندی آمریکایی مثنی انکار شده است.

این اقدام آمریکا، بلافاصله بعد از اقدام وزارت کشور بریتانیا در سلب تابعیت نوجوان بریتانیایی عضو داعش صورت گرفت.

 

به‌نظر می‌رسد این اقدام طبق موارد استثنا در متمم چهاردهم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا صورت گرفته باشد. در اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی آمریکا آمده است که تمام کسانیکه در این کشور متولد شده‌اند تبعه ایالات متحده و ایالت محل اقامتشان محسوب می‌شوند.

پدر مثنی دیپلمات یمنی بوده که در ایالات متحده آمریکا کار می‌کرد. هدی مثنی در آن دوران یعنی در اکتبر ۱۹۹۴ در نیوجرسی به دنیا آمد. طبق قوانین شهروندی آمریکا، فرزندان دیپلمات‌ها شامل متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا نمی‌شوند اما وکیل خانواده مثنی می‌گوید، فرزند این خانواده چند ماه بعد از اینکه پدرش به دولت آمریکا اطلاع داد که دیگر دیپلمات نیست، در خاک آمریکا متولد شده است. به نظر می‌رسد اگر این موضوع اثبات شود، طبق قانون آمریکا، هدی مثنی شهروند آمریکا محسوب می‌شود و لغو تابعیت از وی به راحتی انجام نخواهد شد.

تعداد بازدید: 794 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING