RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 16:22   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35240صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیشنبه، 4 اسفند 1397 - 00:09
روسیه: آمریکا و ناتو در پی مسلح کردن اپوزیسیون ونزوئلا هستند
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه ایالات متحده آمریکا و متحدانش در ناتو را متهم کرد که در پی مسلح کردن اپوزیسیون ونزوئلا هستند.

روسیه گفته است که واشنگتن نیروهای ویژه و تجهیزات نظامی به نزدیکی مرز ونزوئلا با برخی کشورهای آمریکای جنوبی ارسال کرده است.

مسکو برای تایید ادعای خود در این ارتباط به اطلاعات نامشخصی اشاره کرده است اما نگفته است که این اطلاعات دقیقا چه هستند و از کجا بدست آمده‌اند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است که کارون کمک‌های بشردوستانه ایالات متحده آمریکا برای ونزوئلا می تواند باعث درگیری و بهانه‌ای برای برکنار کردن نیکلاس مادور رئیس جمهوری ونزوئلا از قدرت شود.

روسیه در حالی به کمک‌های بشردوستانه ایالات متحده آمریکا به ونزوئلا واکنش نشان می دهد که اپوزیسیون ونزوئلا به رهبری خوان گوایدو آماده می شوند که روز شنبه این کمک‌ها را از مرز عبور دهند.

خوان گوایدور روز پنجشنبه از کاراکاس به راه افتاده است تا روز شنبه در مرز با کلمبیا تلاش کند نظامیان را راضی کند اجازه ورود این کمک‌ها را به کشور بدهند.

از سوی دیگر ریچارد برانسون میلیاردر بریتانیایی و مدیر گروه ویرجین به مرز کلمبیا با ونزوئلا رفته است تا با برگزاری کنسرت موسیقی باعث شود که نظامیان ونزوئلایی مرز را باز کنند و اجازه دهند کمک‌های بشردوستانه وارد ونزوئلا شود.

همچنین در روزهای گذشته سنتاتور آمریکایی مارکو روبینو از مرز کلمبیا با ونزوئلا دیدار کرد و از بخشی که کمک‌های غذایی و دارویی برای ونزوئلا ذخیره شده است دیدار کرد.

مناقشه بر سر کمک‌های بشردوستانه ای که عمدتا آمریکا به مرز با کلمبیا فرستاده است اکنون صحنه سیاسی ونزوئلا را بیش از گذشته قطبی کرده است. دولت نیکلاس مادور نگران است که ورود این کمک ها آنهم از طریق اپوزیسیون باعث قدرت گرفتن آنها در کشور شود و همچنین به مداخله آمریکا در ونزوئلا مشروعیت دهد. از سوی دیگر خوان گوایدو معتقد است که مردم ونزوئلا در شرایط بحران اقتصادی به این کمک ها نیاز دارند و دولت باید اجازه ورود این کمک ها به کشور را بدهد.

تعداد بازدید: 766 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING