RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 22:28   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35251صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیجمعه، 10 اسفند 1397 - 02:01
هند یک جنگنده اف-16 پاکستان را سرنگون نمود
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


نیروی هوایی هند از سرنگون نمودن یک جنگنده اف-16 پاکستان توسط جنگنده میگ-21 این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، راوی گوپال کریشنا کاپور،معاون فرماندهی نیروی هوایی هند اعلام نمود که یک میگ-21 نیروی هوایی هند یک جنگنده اف-16 پاکستان را طی یک نبرد هوایی در آسمان کشمیر سرنگون نموده است.
به گفته وی، F-16 در قلمرو جامو و کشمیر سقوط کرده است. "در یک نبرد هوایی، یک هواپیمای F-16 پاکستانی توسط یک هواپیمای جنگی هندی" میگ —21 "سرنگون شد." او همچنین اشاره کرد که ارتش هند یک میگ-21 خود را از دست داده و خلبان آن توسط ارتش پاکستان دستگیر شد.
دهلی نو تاکید دارد که اسلام آباد از F-16 برای جنگ استفاده می‌کند و نمایندگان نیروهای مسلح هند به عنوان مدرک، تکه ای از موشک آمریکایی کلاس هوا به هوای AIM-120 AMRAA را ارائه نموده‌اند.
یک کاربر توئیتر نیز ویدئویی از درگیری میان جنگنده‌های نیروی هوای پاکستان و هند منتشر نموده است. این کاربر مدعی شده است که پس از این درگیری خلبان نیروی هوایی هند با چتر نجات فرود آمده است.
یادآور می شود پیش از این ارتش پاکستان دو هواپیمای جنگی هند را که حریم هوایی این کشور را در منطقه مورد اختلاف کشمیر نقض کرده بودند، سرنگون نمود. وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد اسلام آباد توانایی خود برای دفاع را نشان داده است.
بحران کشمیر پس از 14 فوریه بین پاکستان و هند شدت پیدا کرد که یک شبه نظامی انتحاری خود را در نزدیکی ستون پلیس نظامی هند منجر کرد که در نتیجه آن 45 نفر کشته شدند. گروه اسلام گرای موسوم به "جیش محمد" مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
لازم به ذکر است که روابط دهلی نو و اسلام آباد بطور سنتی تیره است. دو کشور دچار اختلافات سیاسی، تاریخی و ارضی هستند و از جمله در رابطه با موقعیت حقوقی کشور اختلاف دارند.

تعداد بازدید: 736 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING