جمعه، 31 فروردین 1403 - 01:03   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35273صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیچهارشنبه، 22 اسفند 1397 - 10:36
کمپین ایرانیان کانادا برای برخورد دولت اتاوا با خاوری و شیخ‌الاسلامی
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

کمپین ایرانیان کانادا برای برخورد دولت اتاوا با خاوری و شیخ‌الاسلامی
 Euronews
 

اعضای کنگره ایرانیان کانادا در نامه‌ای خطاب به سه وزیر دولت اتاوا از آن‌ها خواسته‌اند که دولت کانادا تا دیر نشده با محمودرضا خاوری و مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا برخورد قانونی داشته باشد. کنگره ایرانیان مقیم کانادا به عنوان یک نهاد مدنی طومار آنلاینی راه انداخته و از شهروندان خواسته‌ است امضای خود را پای نامه بگذارند. سقف امضاها ۸ هزار نفر تعیین شده و تا حالا بیش از ۷ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند.

محمودرضا خاوری و مرجان شیخ‌الاسلامی هر دو از جمله افرادی هستند که از یکسو نام شان در پرونده فساد مالی در ایران باز است و در عین حال در کشور کانادا مشغول سرمایه‌گذاری هستند.

در دومین جلسه دادگاه متهمان بررسی فساد در پتروشیمی که روز شنبه برگزار شد، نماینده دادستان درباره میزان تخلف مالی مرجان شیخ الاسلامی آل آقا که شریک متهم اصلی این پرونده است به «مبلغ هفت میلیون و ۶۵ هزار و ۵۲۹ یورو و هشت میلیون و ۷۱۰ هزار و ۳۸۴ دلار تحصیل مال غیر مشروع» اشاره کرد و گفت: «او اکنون خارج از کشور متواری است.» نام محمودرضا خاوری، مدیر عامل سابق بانک ملی ایران نیز در اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی بر سر زبان‌ها افتاد. هر دو این نفر تابعیت کانادایی دارند.
از قوانین ضدپولشویی برای رسیدگی به پرونده این دو نفر استفاده کنید

کنگره ایرانیان کانادا در متن نامه‌ای که خطاب به دولت و سه وزیر کابینه کنونی کانادا نوشته از آنها خواسته تا هرچه سریعتر تحقیقات در مورد پرونده خاوری و شیخ‌الاسلامی را آغاز کرده و با قدرت از قوانین ضدپولشویی برای رسیدگی به این پرونده استفاده کنند. آنها تاکید کرده‌اند: «دولت و سازمان‌های اجرای قانون کانادا نباید اجازه دهند تا این کشور بهشت و پناهگاهی برای پول فاسد شود. این مساله به ایران محدود نمی‌شود و دولت باید به سرعت نسبت به آن واکنش نشان دهد.»

وزارت دادگستری کانادا، وزارت امنیت عمومی و وزارت درآمد ملی در این نامه مورد خطاب ایرانیان مقیم کانادا قرار گرفته اند.
پرونده فساد ۲.۶ میلیارد دلاری خاوری

در این نامه به شکل مشخص به نام محمودرضا خاوری، مدیرعامل سابق بانک ملی ایران اشاره شده و آمده «او سال ۲۰۱۱ و پس از آنکه پرونده فساد مالی ۲.۶ میلیارد دلاری در ایران خبری شد به کانادا فرار کرد. سال ۲۰۱۷ محمودرضا خاوری به ۳۰ سال زندان محکوم شد و اینترپل نیز برای او حکمی صادر کرد.»

در متن نامه به دولت و سه وزیر کانادایی همچنین آمده «ما ایرانیان ساکن کانادا و به طور ویژه کنگره ایرانیان کانادا بارها نسبت به مورد خاوری مواردی را به دولت پیشین و کنونی متذکر شده ایم. با این حال جامعه ایرانیان مقیم کانادا تا به امروز پاسخ مشخصی از این مساله نگرفته و دولت نیز هیچ گام مشخصی در این زمینه برنداشته است.»
تخلف در ایران، سرمایه‌گذاری در کانادا

در ادامه این نامه تاکید شده است: «در مورد اخیر نیز بنا بر گزارش‌ها مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا که در پرونده فساد ۱۰ میلیارد دلاری در ایران متهم شده، به کانادا آمده و مشغول سرمایه گذاری و کسب و کارها شده است.»

کنگره ایرانیان کانادا همچنین دولت این کشور را مورد خطاب قرار داده و به مشکلات پیش روی ایرانیان در صف مهاجرت به ویژه در امور بانکی و مشکلات دانشجویان ایرانی در کانادا از جمله بسته شدن حساب‌های بانکی آنها اشاره کرده است.

کنگره ایرانیان کانادا سازمانی غیرانتفاعی، غیر مذهبی و غیر حزبی است که با تلاش جمعی از فعالان اجتماعی از سال ۲۰۰۷ تاسیس شده است. هدف اصلی بانیان آن، ایجاد ساختاری برای هماهنگ‌سازی صدای همه ایرانیان مهاجر در پیگیری حقوق و منافعشان از طریق ارتباط موثر با سیاست گذاران کانادا در سطوح ملی و استانی بوده است.

تعداد بازدید: 1682 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی