جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 03:18   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35313صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیسه شنبه، 27 فروردین 1398 - 11:19
نخستین نوزادان مقاوم به آچ‌آی‌وی حاصل از مهندسی ژنتیک در چین به دنیا آمدند
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

چین
نخستین نوزادان مقاوم به آچ‌آی‌وی حاصل از مهندسی ژنتیک در چین به دنیا آمدند
 
بوسیله Euronews

دانشمندان چینی مدعی شدند که با استفاده از دستکاری و ویرایش ژن‌ها نخستین نوزادان مهندسی شده را خلق کرده‌اند. حاصل این ابتکار مهندسان چینی، تولد دو نوزاد دختر به نام‌های لولو و نانا است.

به گفته دانشمندان چینی این دو دختر نخستین انسان‌های «اصلاح ژنتیکی شده» جهان هستند. برای اینکار دانشمندان از یک قیچی مولکولی بسیار قوی و پیشرفته به نام CRISPR/Cas9 استفاده کردند. آنها با استفاده از ژن CCR5 که بخشی از ماده ژنتیکی ویروس اچ‌آی‌وی است توانستند نوزادانی را خلق کنند که نسبت به ویروس اچ‌ای‌وی و بیماری ایدز مقاوم هستند.

جینکوی هی، مدیر این گروه تحقیقاتی از دانشگاه علم و صنعت جنوبی چین اعلام کرده‌ است که این کار را به صورت بسیار ایمن انجام داده و نوزادن حاصل از این مهندسی کاملا سالم هستند.

    موفقیت دانشمندان در «تعمیر» ژن، راهگشای جلوگیری از ناهنجاریهای ژنتیکی

برای انجام این پروژه دانشمندان ابتدا تخمک و اسپرم را از والدین دریافت کرده و پس از ایجاد لقاح مصنوعی، عملیات مهندسی ژنتیک را بر روی سلول‌های جنینی انجام دادند. سپس این دو جنین به رحم مادر انتقال داده شدند و مراحل رشد خود را به طور طبیعی در درون بدن مادر گذراندند.

اگر نتایج این پروژه با موفقیت همواه شود یک موفقیت بزرگ در علم ژنتیک و پزشکی محسوب خواهد شد چرا که با این روش می‌توان در آینده تا حد ممکن از بروز بسیاری از بیماری‌های ژنتیکی جلوگیری و همینطور انسان‌ها را در برابر بسیاری از بیماری‌های غیرژنتیکی مصون کرد.

با این حال این پروژه هنوز باید راهی طولانی برای فراگیر شدن بیپیماید. بجز مطالعه مسائل ژنتیکی و بررسی امکان تغییرات در ژنوم انسان، مسائل اخلاقی مربوط به آن نیز باید مورد بررسی قرار گیرند.

تعداد بازدید: 1574 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی