RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 01:52   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35326صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسییکشنبه، 8 اردیبهشت 1398 - 09:38
برنامه سفر ظریف به کره شمالی و علت مصاحبه اش با فاکس نیوز
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

برنامه سفر ظریف به کره شمالی و علت مصاحبه اش با فاکس نیوز
 

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بیان داشت: جمهوری اسلامی با اتکا به مردم از فشارها عبور می کند .

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران مصاحبه و گفتگو با فاکس نیوز را به دلیل ارتباط با لایه‌ای از مردم آمریکا که طرفدار دولت ترامپ هستند دانست و بیان داشت: این تذکر داده می شد که منافع آمریکا در حال قربانی شدن برای منافع اسرائیل و یک گروه جنگ طلب است. این واقعیت؛ موضوع جدیدی نیست اما فضا را به قدری با تبلیغات و هوچی گری سنگین کرده اند که بسیاری از کسانی که به این واقعیت باور دارند، جرات این را ندارند که این واقعیت را به راحتی به زبان بیاورند. برای همین است که به زبان آوردن این واقعیات در این محیط هم لازم است و هم می تواند در شکستن این فضای اختناق خبری برخلاف ادعای آزادی، موثر باشد.
وزیر خارجه ایران خاطر نشان کرد: ما ۴۰ سال براساس نیاز با تحریم ها مقابله کردیم و دکترای مقابله با تحریم داریم. جمهوری اسلامی با اتکا به مردم توانسته است از فشارها عبور کند، این بار هم مردم ایران برخلاف همه فشارهای آمریکا از همیشه منسجم تر و متحدتر حضور دارند و وظیفه ما به عنوان دولت این است که این فشارها را به حداقل برسانیم.
ظریف در پاسخ به اظهارات جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس پس از پیشنهاد مبادله زندانیان میان ایران و آمریکا افزود: او بی جهت خود را وارد موضوعی کرد که ربطی به او نداشت. ایران در طول 40 سال گذشته هیچ گاه از تحریم استقبال نکرده و برای مقابله با آن اقدام کرده است، برجام نشان دهنده آن بود که می توان تحریم ها را از طریق مذاکره برطرف کرد و اگر چنین چیزی باشد جمهوری اسلامی طرفی نیست که تعهدات خود را زیر پا می گذارد و نشان داده شد که این طرف مقابل مخصوصا آمریکایی ها هستند که برای تعهدات خودشان پشیزی ارزش قایل نیستند.
وزیر امور خارجه ایران خبر داد که در روزهای آینده به روسیه برای مذاکرات دوجانبه سفر خواهد کرد و خاطر نشان نمود: اروپایی ها یکسال فرصت داشتند و متاسفانه اقدام عملی نکردند؛ انتظار ما این است که نشان دهند این طور نیست و فکر نمی کنم فرصت زیادی برای آنها مانده باشد.
ظریف از تصمیم اش برای سفر به کره شمالی در آینده ای نزدیک خبر داد.

تعداد بازدید: 1049 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING