RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 16:45   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35337صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیجمعه، 13 اردیبهشت 1398 - 11:59
فراخوان به بازرسی از نفتکش های امارات و عربستان در تنگه هرمز
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

فراخوان به بازرسی از نفتکش های امارات و عربستان در تنگه هرمز
 

یک کارشناس ایرانی مسائل بین الملل ابراز عقیده کرد که ایران می‌تواند براساس حقوق بین الملل از نفت کش‌هایی که نفت کشورهای متخاصمی چون عربستان و امارات را در تنگه هرمز حمل می‌کنند، بازرسی کند و بدین وسیله پیامی برای آمریکا و همپیمانان آن ارسال کند.

به گزارش اسپوتنیک ، سید رضا صدر الحسینی ، در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: با توجه به افزایش فشارها از سوی آمریکایی‌ها، افکار عمومی داخل کشور و دوستداران جمهوری اسلامی ایران منتظر هستند که ایران اقدامی هوشیارانه و قاطعانه در برابر این فشارها از خود نشان دهد.
وی با بیان اینکه در راستای مقابله با تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای را تصویب کرد، ادامه داد: بعد از تصویب این مصوبه، شورای نگهبان در اقدامی مناسب به صورت سریع این مصوب را تأیید و رئیس جمهور نیز بلافاصله آن را برای اجرا ابلاغ کرد البته افکار عمومی انتظار دارند که اقدام جدی تری در برابر این فشارها صورت بگیرد.
این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه با توجه به این موضوع، پرسش اساسی این است که ایران باید چه اقدامی در برابر این فشارها انجام دهد؟ خاطرنشان کرد در این چارچوب پیشنهاد می‌شود که در وهله اول براساس حقوق بین الملل، ایران از نفتکش‌هایی که نفت کشورهای متخاصمی چون عربستان و امارات را حمل می‌کنند بازرسی کند تا بدین وسیله اختلالاتی در بازار نفت ایجاد شود. این اقدام، آمریکایی‌ها و هم پیمانان آن را متوجه قدرت ایران می‌کنند و اینکه ایران طی سال‌های گذشته چه اقداماتی مناسبی برای حفظ امنیت این آبراه بین المللی انجام داده است.
وی گفت: علت پیشنهاد مذکور این است که کشورهای امارات و عربستان اعلام کرده‌اند که جایگزین نفت ایران در بازارانرژی را تأمین خواهند کرد.
صدرالحسینی همچنین با تاکید بر اینکه باید توسط قوه قضائیه و وزارت خارجه اقداماتی حقوقی علیه آمریکا در محافل بین المللی صورت بگیرد ، گفت: در این راستا مناسب است که یک کارگروه مشترک تشکیل شود تا این کارگروه اقدامات اخیر آمریکا علیه ایران که موجب ایجاد محدودیت‌های شدید برای ورود کالاهای بشر دوستانه به ایران شده است را در مجامع بین المللی مطرح و در این ارتباط در راستای محکومیت آمریکا اقدامات حقوقی جدی انجام دهد.
وی همچنین گفت: مناسب است که دوستان انقلاب اسلامی در کشورهای دیگر نیز برای محکوم کردن اقدامات غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه ایران وارد عرصه شوند و با برگزاری تجمعاتی در برابر دفاتر سیاسی این کشور از این اقدام ضد انسانی آمریکا اعلام انزجار کنند و افکار عمومی کشورها را با خود در این زمینه همراه کنند.
صدرالحسینی در ادامه پیشنهاد کرد که قرارگاهی ضد آمریکایی مشابه آن چیزی که در آمریکا به فرماندهی «برایان هوک» علیه ایران ایجاد شده در کشور تأسیس شود تا این قرارگاه در راستای مقابله تهاجمی با اقدامات اخیر آمریکا راهکارهای لازم را از منظر سیاسی، اقتصادی و امنیتی تدوین کند.
وی افزود: این قرارگاه همچنین باید به صورت مستمر از طریق رسانه‌ها گزارش عملکرد خود را به اطلاع مردم برساند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درماه مه سال 2018 از برجام خارج شد. به دنبال آن وی احیای تحریم های گذشته و وضع تحریم های مکمل علیه ایران را اعلام کرد و افزود کشورهایی که با ایران به همکاری تجاری ادامه بدهند نیز شامل تحریم خواهند شد. بخشی از تحریم های آمریکا علیه ایران 7 اوت سال 2018 اجرایی شد. واشنگتن اعلام کرد قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند و از خریداران نفت ایران خواست از اینکار خودداری ورزند. روز 5 نوامبر تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران اجرایی شد. واشنگتن ابتدا در خصوص کشورهای چین،هند،ایتالیا،یونان،ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه معافیت های موقت از تحریم نفتی اعلام کرد اما از دیروز واردات نفت از ایران بطور کامل ممنوع اعلام شده و معافیت های فوق الذکر لغو شد.

تعداد بازدید: 1004 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING