RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 21:48   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35374صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیپنجشنبه، 16 خرداد 1398 - 05:47
روسیه به کانال مالی اروپا با ایران می پیوندد
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

روسیه به کانال مالی اروپا با ایران می پیوندد
 

نماینده داثم روسیه در اتحادیه اروپا از مذاکراه این کشور با اتحادیه اروپا در خصوص پیوستن به مکانیزم کانال ویژه پرداخت مالی اتحادیه اروپا با ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر چیزوف، سفیر روسیه در اتحادیه اروپا گفت: روسیه در حال گفتگو و مذاکره با اروپا برای پیوستن به مکانیزم کانال ویژه پرداخت مالی اتحادیه اروپا با ایران (INSTEX) است.

وی افزود: آنها این موضوع که اینستکس ایجاد شده را پنهان نمی کنند و همچنان با مشکلاتی جدی، همچنان تاسیس این مکانیزیم ادامه دارد.

ولادیمیر چیزوف با اشاره به اینکه روند این مکانیزم در حال حاضر چندان روبه رشد نبوده، گفت: با این وجود آنها از توسعه این مکانیزم دست برنمی دارند.

شایان ذکر است که سه کشور فرانسه، آلمان و بریتانیا 11 بهمن ماه 1397 سازوکار مالی ویژه اروپا برای بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام را رسما با عنوان «اینستکس» ثبت کردند اما از آن روز تا به حال هنوز این ساز و کار عملیاتی نشده است. فرانسه میزبان کانال مالی جدید اروپا با ایران است. پیش از این، محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌‌ جمهور ایران، رویکرد راهبردی کشورش برای کاستن آسیب اقتصادی ناشی از اقدامات دولت ایالات متحده را گسترده‌تر نمودن کار و روابط با همسایگان اعلام کرده و از مطرح شدن راهکارهای مشابه اینستکس برای مراودات مالی با کشورهای روسیه، عراق،‌ چین و ترکیه خبر داده بود.

تعداد بازدید: 3851 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING