RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 18:57   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35518صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیسه شنبه، 26 آذر 1398 - 12:28
مخارج غذایی خانوارهای روسیه و اروپا و ایران
  
ورود به شبکه مدیران حرفه ای... https://t.me/hrmSupergroup سایت انجمن صنفی مدیران ( مدیریت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:

مخارج غذایی خانوارهای روسیه و اروپا و ایران

چه مقدار از بودجه خانواده در کشورهای جهان صرف خرید مواد غذایی می‌شود؟

به گزارش اسپوتنیک ، در روسیه، خانواده‌ها 30,2 درصد بودجه خانواده را صرف خرید مواد غذایی می‌کنند. در رومانی یک سوم بودجه خانواده و در اوکراین نیمی از بودجه خانواده صرف خرید مواد غذایی می‌شود.

شایان ذکر است که آمار موجود در باره مخارج غذایی خانوارها، بدون هزینه نوشابه‌های الکلی تهیه شده است و خانواده های متوسط را در برمی گیرد.

در لوکزامبورگ مخارج غذایی خانوارها در پایین ترین سطح است و فقط 8,4 درصد بودجه را تشکیل می‌دهد. مخارج غذایی خانوارهای هلندی و انگلیسی 10,6 درصد بودجه و ایرلند 11,5 و فنلاند 11,7 درصد بودجه راتشکیل می‌دهد.

قزاقستان 47,6درصد، مقدونیه شمالی 47,6 درصد، بلغارستان 36,5 درصد، بلاروسی 36,3 و صربستان 34,3 درصد، مونته‌نگرو 29,7 و کورواتی 28,2 درصد از بودجه صرف مخارج غذایی می‌شود.

در کشورهای نامبرده بیش از 1,6 درصد بودجه صرف خرید نوشابه های الکلی و سیگار می شود. مخارج «عادت های مضر» در رومانی در بالاترین سطح 8,2 درصد بودجه، در بلغارستان 5 درصد و صربستان 4,9 درصد بودجه را تشکیل می‌دهد. روسیه از این نظر در ردیف 25- ام قرار دارد.

و اما در ایران بر اساس میانگین قیمت‌های بانک مرکزی و جزئیات سبد غذایی وزارت بهداشت، هر فرد ساکن در شهر تهران، باید حداقل حدود 15 هزار تومان برای تغذیه روزانه خود هزینه کند که برای یک هفته رقمی حدود 105 هزار تومان است.

    مخارج غذایی یک خانوار تهرانی چقدر است؟

    اگر یک خانوار سه نفره در تهران، تنها یک فرد شاغل با حداقل حقوق داشته باشد، موفق به تأمین حداقل‌های غذایی مورد نیاز برای سلامت خود نمی‌شود./ ایرنا


 بر طبق گزارش «اقتصاد آنلاین»، محاسبات نشان می‌دهد بیش از یک‌چهارم درآمد یک خانوار تهرانی با پایه حقوق وزارت کار، صرف تهیه حداقل‌های مواد غذایی و خوراکی یک هفته می‌شود. اگر یک خانوار سه نفره در تهران، تنها یک فرد شاغل داشته باشد، موفق به تأمین حداقل‌های غذایی مورد نیاز برای سلامت خود نمی‌شود.اگر این خانوار سه نفره بخواهد از الگوی سبد غذایی مطلوب پیروی کند، در مجموع باید حدود 314 هزار تومان برای مواد اولیه تهیه غذا در یک هفته بپردازد که به معنای حدود 28 درصد از درآمد ماهانه خانوار است.

تعداد بازدید: 904 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING