پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:16   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35902صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیپنجشنبه، 14 مرداد 1400 - 17:54
سهم مدارس دولتی در پذیرش کنکور چقدر است؟
مدارس دولتی جای درخشانی در میان رتبه‌های برتر ندارند.
  
ورود به شبکه مدیران حرفه ای... https://t.me/hrmSupergroup سایت انجمن صنفی مدیران ( مدیریت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:

سهم مدارس دولتی در پذیرش کنکور چقدر است؟

نتایج آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ اعلام و نام و چهره رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۰ در رسانه‌ها منتشر شد. حالا نگاهی به فهرست مدرسه‌هایی که این رتبه برترها در آن درس خوانده‌اند، نشان از این دارد که در واقع مدارس دولتی جای درخشانی در میان رتبه‌های برتر ندارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اعتماد، زمان وزارت سید محمد بطحایی بر آموزش و پرورش، زمانی که اخبار وزارتخانه به صورت ضربتی در توییتر وزیر اعلام می‌شد و به دنبالش موج خبری به راه می‌انداخت، یکی از خبرها حدف امتحان ورودی مدارس «خاص» بود: «با فشار آزمون‌های مداوم، فرصت کودکی و تمرین مهارت‌های لذت‌بخش زندگی را از کودکان گرفته‌ایم. گام نخست را برداشتیم. دانش‌آموزان ابتدایی از آماده شدن برای آزمون‌های تیزهوشان، نمونه دولتی و مدارس خاص رها شدند.»

پس از چند روز بطحایی ناچار به گفتن این شد که حذف آزمون به معنای حذف مدارس سمپاد و استعدادهای درخشان نیست. مدارس خاص، در واقع مدارس متنوع و رنگ ‌به رنگ در چهار دهه گذشته ریشه‌هایی عمیق در خاک آموزش و پرورش دوانده‌اند و حالا سال‌هاست که می‌توان ثمره‌ای را در نتایج کنکور سراسری دید.

نتایج آزمون سراسری سال 1400 اعلام و نام و چهره رتبه‌های برتر کنکور 1400 در رسانه‌ها منتشر شد. حالا نگاهی به فهرست مدرسه‌هایی که این رتبه برترها در آن درس خوانده‌اند، نشان از این دارد که در واقع مدارس دولتی جای درخشانی در میان رتبه‌های برتر ندارند و این مشتی نمونه خروار است. اصولا مدارس دولتی تا چه اندازه در به سلامت راهی کردن دانش‌آموزان‌شان به سوی دانشگاه سراسری توفیق دارند؟

تعداد بازدید: 528 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی