شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 03:16   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35986صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیدوشنبه، 17 آبان 1400 - 14:25
رتبه‌بندی معلمان : آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه گفت که بیش از ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان نمی‌توانند برای رتبه‌بندی پرداخت کنند
  
ورود به شبکه مدیران حرفه ای... https://t.me/hrmSupergroup سایت انجمن صنفی مدیران ( مدیریت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:

مهرداد ویس‌کرمی درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: لایحه رتبه‌بندی به دلیل ابهامات متعدد به کمیسیون آموزش مجلس بازگشت و در این کمیسیون چندین جلسه با حضور کارشناسان دولت برگزار شد که نظر شفاف خود را بیان کردند، آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه گفت که بیش از ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان نمی‌توانند برای رتبه‌بندی پرداخت کنند و تلقی کمیسیون آموزش این بود که این رقم برای ۶ ماهه دوم امسال است، اما در جلسات بعدی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد این رقم برای یک سال است.

وی افزود: دولت اعلام کرد اگر اعتبار مورد نیاز رتبه‌بندی بیشتر از این مقدار باشد نمی‌تواند آن را بپذیرید و درخواست دولت بازگشت به لایحه اصلی رتبه‌بندی بود یعنی همان لایحه‌ای که دولت قبل تدوین کرد و آنچه روز گذشته در کمیسیون آموزش مجلس نهایی شد، مشابه لایحه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه در جلسه کمیسیون، تطبیق حقوق معلمان با استادیاران دانشگاه‌ها را مطرح کردم و بیش از یک ساعت بحث شد، گفت: اعلام کردم، رتبه معلمان در ضرایب مختلف با استادیاران دانشگاه‌ها تطبیق داده شود، اما رأی نیاورد، بحث رئیس کمیسیون این بود که اصل ۷۵ شده و شورای نگهبان آن را رد می‌کند.

ویس‌کرمی ادامه داد: ماده ۷ لایحه رتبه‌بندی که ابهام بین مدرک و رتبه را داشت، اصلاح شد و معلمان در رتبه‌های یک تا پنج قرار گرفته و ارتباط با دانشگاه‌ها را حذف کردند. برابر نظر اعضای کمیسیون برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۲۵ درصد، مربی معلم ۴۵ درصد، استادیار معلم ۶۰ درصد، دانشیار معلم ۷۰ درصد و استاد معلم ۷۵ درصد به مجموع حقوق فعلی آن‌ها اضافه می‌شود.

وی گفت: توقف در رتبه‌ها برای نخبگان به جای ۵ سال، ۳ سال و برای معلمان شاغل در مناطق محروم، مرزی و عشایری ۴ سال خواهد بود، همچنین حقوق معلمان نباید از ۸۰ درصد حداقل حقوق آموزشیاران دانشگاه‌ها کمتر باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دولت درآمد لازم برای اجرای رتبه‌بندی مشابه دانشگاهیان را ندارد و دیوان محاسبات اعلام کرده است منبع مالی که در بودجه در نظر گرفته شده است ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته و ۲۰ دستگاه به آن وصل هستند که فقط پاداش پایان خدمت ۱۵ هزار میلیارد تومان نیاز دارد؛ بنابراین دولت فعلاً ۲۵ هزار میلیارد تومان را پذیرفته که برای ۶ ماه امسال حدود ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان می‌شود./تسنیم

تعداد بازدید: 642 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی