RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 02:36   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35991صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیجمعه، 21 آبان 1400 - 14:59
ادعای کارشناس عراقی: پهپادهای مهاجم به منزل الکاظمی، فرانسوی بودند
  
ورود به شبکه مدیران حرفه ای... https://t.me/hrmSupergroup سایت انجمن صنفی مدیران ( مدیریت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:


کاظم الحاج، کارشناس امور امنیتی و راهبردی عراقی اعلام کرد پهپادهای مهاجم به منزل «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، ساخت فرانسه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، الحاج در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «دجله» با ذکر مختصات پهپادهای مهاجم با استناد به تصاویر منتشر شده از آن و نیز مهمات نصب شده روی این پرنده‌ها، تصریح کرد که این پهپادها فرانسوی است.
در همین حال «حیدر البرزنجی» پژوهشگر و رصدکننده مسائل سیاسی عراق در گفت وگو با شبکه «العهد» عراق از پرواز هواپیماهای آمریکایی بر فراز منطقه سبز بغداد (محل اقامت نخست وزیر عراق)، لحظاتی پیش از سوءقصد پهپادی به منزل الکاظمی خبر داد.

این اظهارات در حالی است که سامانه ضدهوایی پیشرفته "سیرام" مستقر در سفارت آمریکا که از کیلومترها دورتر، کوچکترین اهداف پروازی و تهدیدهای هوایی را رصد و رهگیری می کند نیز در شب حادثه حمله پهپادی به منزل نخست وزیر عراق خاموش بود؛ موضوعی که همچنان برای افکار عمومی محل ابهام و سوال است؛ هر چند برخی ناطران با استناد به نشانه‌های متعدد چنین نتیجه گرفتند که آمریکا در سوءقصد به منزل نخست وزیر عراق در بامداد یکشنبه گذشته، دست دارد.

سوءقصد اخیر به نخست وزیر عراق با هدف قرار دادن منزل او پرسش‌های متعددی را درباره طرف سوم ایجاد فتنه در عراق و اهداف آن مطرح کرده است.

تحسین الخفاجی فرمانده عملیات مشترک عراق می‌گوید به این پرسش (فلج شدن یکباره سامانه سیرام) باید کارشناسان پاسخ دهند و ما با آمریکایی‌ها در حال تبادل نظر درباره این تعلل سامانه دفاع هوایی هستیم.

با این حال، صرف نظر از "سیرام" و اهمال آن، پرسش دیگر ناظران این است که چرا آژیر خطر سفارت آمریکا در بغداد که حتی در شرایط عادی هم برای اقدام‌های تمرینی و رزمایش و آمادگی نیروهای اشغالگر فعال می شود در شرایط عملیاتی اینچنینی سکوت اختیار کرد و بعد از اصابت پهپاد به منزل نخست وزیر عراق، فعال شد؟

 

تعداد بازدید: 648 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING