RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 18:29   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36055صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیسه شنبه، 28 دی 1400 - 18:52
زنگ خطر اعتراض دوباره معلمان برای رتبه بندی ، صندوق ذخیره
  
ورود به شبکه مدیران حرفه ای... https://t.me/hrmSupergroup سایت انجمن صنفی مدیران ( مدیریت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:

 

  • 28 دی 1400 ساعت 14:05

زنگ خطر اعتراض دوباره معلمان برای رتبه بندی

طرح رتبه‌بندی معلمان هنوز به تصویب نرسیده است و شورای نگهبان این لایحه را به مجلس بازگرداند. فعال صنفی معلمان نسبت به تاخیر در اجرای این طرح هشدار داد و گفت: اگر این رتبه‌بندی معلمان تایید شود باز هم معلمان نسبت به آن معترضند.

دبیر کل مجمع فرهنگیان گفت: متاسفانه در این ۲۴ سال، علی رغم اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان، خصوصی بوده، همواره توسط دولت اداره شده است یعنی وزیر آموزش و پرورش به عنوان رئیس هیات امنا بوده و اعضای هیات امنا نیز توسط وی منصوب شدند در حالی که این صندوق یک نهاد خصوصی است.

ماجرای حاشیه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان چیست؟

فرج کمیجانی این فعال صنفی معلمان درباره حاشیه‌های رخ داده در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان و دلایل آن گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان در سال ۱۳۷۴ با مصوبه مجلس که برای آموزش و پرورش صادر شده بود، ایجاد شده است که با اخذ آورده‌ای از سوی فرهنگیان به صورت ماهانه که حداکثر سهم ۵ درصد از حقوق آنها بوده، تاسیس شود، فرهنگیان نیز عضو آن صندوق شوند. دولت معادل آن نیز بودجه‌ای اختصاص دهد و سرمایه‌گذاری کند تا کسانی که بازنشسته می‌شوند سود اصل پولی که شخص در این صندوق به سپرده گذاشته و همچنین سود اصل پولی که دولت بابت آن شخص به صندوق پرداخت کرده است دریافت کند؛ تا در زمان بازنشستگی، از لحاظ معیشتی، آن معلم مشکلی نداشته باشد.

او افزود: مشکلی که درحال‌ حاضر وجود دارد این است که این صندوق از بدو تاسیس با پول و هزینه معلمان تاسیس شده اما دولت در این مدت ۲۵ سال، ۱۰ سال سهم خود را به صندوق پرداخت نکرده است. پولهایی هم که توسط معلمان جمع آوری شده به ساختمان، کارخانه و... تبدیل و ارزش افزوده از معلمان دریافت شده است.

فرج کمیجانی ادامه داد: حرف معلمان این است که این ارزش مالکانه متعلق به آنها است در نتیجه باید به سهام تبدیل شود و سهمشان به آنها پرداخت شود. بر اساس پیگیری‌های انجام شده، اساسنامه در سال ۱۳۹۹ تغییر پیدا کرده که ۶ نفر از ۱۱ نفر از اعضای هیات امنا، توسط معلمان انتخاب شوند مبنی بر اینکه معلمان به عنوان سرمایه‌گذاران واقعی صندوق، بر این صندوق نظارت داشته باشند؛ متاسفانه در این ۲۴ سال، علی رغم اینکه این صندوق، خصوصی بوده، همواره توسط دولت اداره شده است یعنی وزیر آموزش و پرورش به عنوان رئیس هیات امنا بوده و اعضای هیات امنا نیز توسط وی منصوب شدند در حالی که این صندوق یک نهاد خصوصی است و باید توسط سرمایه‌گذاران اصلی خودش، سلسله مراتب آن نیز اعمال می‌شد که متاسفانه اعمال نشده است.

این چهره اصلاح طلب عنوان کرد: این اساسنامه جدید که تا حدودی نقش فرهنگیان در آن پررنگ می‌شود ( توسط هیات امنا تصویب و در روزنامه رسمی چاپ شده و امسال هم اجرایی می‌شد) توسط تیم جدید کنار گذاشته شد و در عین حال آنها ادعا می‌کنند که صندوق یک نهاد عمومی و دولتی است و می‌خواهند برای مجلس لایحه‌ای ببرند تا صندوق را به یک نهاد دولتی تبدیل کنند.

کمیجانی تصریح کرد: وقتی این نهاد، دولتی شود دیگر معلمان در این صندوق به عنوان سرمایه‌گذار محسوب نمی‌شوند بلکه سپرده گذارانی هستند که سود اندکی نیز به آنها پرداخت می‌شود. در نتیجه اصل سود ارزش مالکانه برای دولت باقی می‌ماند که به تعبیری در روز روشن، دست بردن در جیب معلمان است. بنابراین این کار از هر نظر محکوم است و معلمان به طور جدی نسبت به این مسئله، معترض هستند و تلاش می‌کنند مانع از پایمال شدن حقوقشان توسط عده‌ای معدود شوند.

آخرین وضعیت رتبه‌بندی به کجا رسیده است؟

این فعال صنفی معلمان همچنین در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت رتبه‌بندی به کجا رسیده است؟ اشاره کرد: در مورد رتبه‌بندی، وضعیت آن گونه که انتظار می‌رفت، پیش نرفت و تصویب نشد بلکه رقم کمتری تصویب شد که آن هم پس از ارجاع به شورای نگهبان، به مجلس برگشت خورده است. ضمن اینکه اگر این رتبه‌بندی معلمان تایید شود باز هم معلمان نسبت به آن معترضند.

منبع: عصر ایران

تعداد بازدید: 472 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING