RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 16:13   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36360صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیچهارشنبه، 16 آذر 1401 - 19:23
هشدار زلزله
  
ورود به شبکه مدیران حرفه ای... https://t.me/hrmSupergroup سایت انجمن صنفی مدیران ( مدیریت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:

هشدار جعلی زلزله در ظهر ۱۶ آذر/ «چه هک، چه خطا، بسیار تاسف‌بار است»

ظهر ۱۶ آذر پیام هشدار زلزله به تلفن همراه برخی از شهروندان ارسال شد.

ایرن مهرگان: ظهر امروز تصویری از آلارم زلزله در تلفن‌های همراه برخی از افراد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، دقایقی بعد هم خبرگزاری‌ها اعلام کردند در پی هک شبکه تلفن همراه، پیامی مبنی بر هشدار زلزله به شهروندان مخابره شده، این پیام جعلی است از منزل خود خارج نشوید.

ساعتی بعد هم همین خبر تکذیب شد و روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: وضعیت شبکه تلفن همراه کشور به‌صورت دائم توسط مراکز پایش امنیت اپراتورها و وزارت ارتباطات مورد پایش قرار می‌گیرد و هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر هک این شبکه وجود ندارد و ادعاهای مطرح‌شده در حال بررسی است.

مدیرکل ارتباطات همراه اول هم دراین‌باره گفت: «از مشترکین خود معذرت‌خواهی می‌کنیم. هیچ‌گونه هک و نفوذی نبوده است؛ مشکل خطای تیم تحقیقاتی برای تست قابلیت هشدار بلایای طبیعی بوده است.»

در همین خصوص، مهدی زارع، استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی به خبرآنلاین می‌گوید:«چه این اتفاق با هک صورت گرفته باشد و چه خطای شبکه همراه اول بوده، بسیار جای تاسف دارد، هشدار باید در ابتدا به سیستم خودکار در زیرساخت‌های مهمی شامل مترو، قطار، نیروگاه‌ها و ... داده شود.»

هشدار جعلی زلزله در ظهر ۱۶ آذر/ «چه هک، چه خطا، بسیار تاسف‌بار است»

او ادامه می‌دهد: «در کشورهایی که سیستم هشدار زلزله به شکل پیامک به شهروندان داده می‌شود،‌ بعد از تست‌های فراوان و اتصال به سیستم خودکار مراکز مهم، به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌شود نه اینکه بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای چنین پیامکی به شهروندان ارسال شود.»

استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی با ابراز تاسف از ایجاد نگرانی در شهروندان اظهار می‌کند: «چنین اتفاقی باعث می‌شود اعتماد مردم به چنین سیستمی یعنی هشدار زلزله، در صورت اجرا در کشور،‌ خدشه‌دار شود. ضمن اینکه چنین ضعف بزرگی در سیستم تلفن همراه یک ضعف اساسی در شبکه پدافند غیرعامل محسوب می‌شود و جای تاسف دارد.»

زارع در پاسخ به این سوال که چرا علی‌رغم وعده‌های قبلی هنوز سیستم هشدار زلزله در ایران اجرایی نشده است، می‌گوید:« دلیل را کمبود اعتبار و مسائل مالی مطرح کرده‌اند اما حقیقت این است که برای چنین اموری هیچ‌وقت جدی نبوده‌اند، وگرنه اگر جدی باشند برای چنین کاری در جایی مثل مترو، نهایت یکی دو سال زمان لازم است که متروهای سراسر کشور مجهز به سیستم هشدار زلزله شوند.»

 

در پی ارسال پیامک هشدار #زلزله به هزاران شهروند در ظهر امروز، مدیرکل ارتباطات همراه اول ضمن عذرخواهی از مشترکان اعلام کرد که این پیام «اشتباه» ارسال شده است.

 🔺در این پیامک از مردم خواسته شده بود به «مکانی امن» بروند و «پناه بگیرند». در واکنش‌های اولیه به ارسال شدن این پیامک، ایرنا خبرگزاری دولت ، شبکه خبر و پلیس فتا با اعلام جعلی بودن آن، از مردم خواستند «از منازل خود خارج نشوید» و از هک شبکه همراه اول خبر دادند؛ امری که معاون وزیر کشور و شرکت همراه اول آن را رد کرده‌اند.

🔺مجید میراحمدی، معاون وزیر کشور ایران در توصیف این رویداد گفت: «تیم تحقیقاتی همراه اول در حال تست خدمات جدید هشدارهای بحرانی بودند که اشتباهی به جای گروه خودشان، برای مردم پیام زلزله ارسال کردند .»

🔺حامد حکاکان، مدیرکل ارتباطات #همراه_اول هم با عذرخواهی از مشترکینی که «این پیام را به اشتباه دریافت کردند»، اعلام کرد که «هیچگونه هک یا نفوذی در شبکه صورت نگرفته است .»

تعداد بازدید: 197 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING