فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: آمادگي سازمان سنجش براي تحقيق و تفحص مجلس از آزمون هاي كشوري
سه شنبه، 29 تیر 1400 - 21:42     کد خبر: 35890

شركت تعاوني خدمات آموزشي، كه متعلق به كاركنان سازمان سنجش مي‌باشد و در سال‌هاي اخير تبديل به حياط خلوت مديران سازمان شده است.
ورود به شبكه مديران حرفه اي... https://t.me/hrmSupergroup سايت انجمن صنفي مديران ( مديريت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:


در پي موافقت نمايندگان مجلس اعلام شد؛

آمادگي سازمان سنجش براي تحقيق و تفحص مجلس از آزمون هاي كشوري

سازمان سنجش آموزش كشور درباره تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي توضيحاتي ارائه كرد. اين سازمان آمادگي كامل خود را براي هرگونه تحقيق و تفحص نهادهاي رسمي كشور اعلام كرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان سنجش آموزش كشور در پي موافقت امروز ۲۸ تيرماه ۱۴۰۰ نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي توضيحاتي ارائه كرد.

در اين اطلاعيه آمده است: «سازمان سنجش آموزش كشور با بيش از ۵۳ سال سابقه، مسئوليت سنجش و پذيرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي كشور را به عهده دارد.

در طي اين فعاليت و عملكرد تلاش كرده است با استقرار نظام كارآمد و روش‌هاي علمي سنجش و اندازه گيري و ارزيابي دانش داوطلبان ورود به آموزش عالي كشور در سطوح مختلف آموزشي اين امر را به بهترين وجه ممكن به انجام برساند كه حاصل اين تلاش برقراري عدالت آموزشي و توزيع فرصت‌هاي تحصيلي در تمام مقاطع آموزش عالي كشور بوده و اين خدمت كه بر عموم مردم پوشيده نيست موجب راهيابي متقاضيان از محروم‌ترين اقشار به بهترين دانشگاه‌هاي كشور شده است.

در سال‌هاي اخير با توجه به رشد روزافزون داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي، سنجش و اندازه گيري از اهميت بيشتري برخوردار شده و حساسيت جامعه نيز بيشتر شده است.

سازمان سنجش آموزش كشور ضمن درك حساسيت و اهميت وجودي اين سازمان با توجه به شفافيت كامل در تمامي حوزه‌هاي كاري اين سازمان و مشخص بودن اسناد و مدارك مالي در تمام دوره‌هاي مديريتي، آمادگي كامل خود را با هرگونه تحقيق و تفحص نهادهاي رسمي كشور در زمينه آزمون‌ها، نحوه برگزاري، آزمون سازي و شركت تعاوني خدمات آموزشي كاركنان سازمان سنجش آموزش كشور اعلام مي‌كند.

اين فرصت مغتنمي است تا نمايندگان و ساير دستگاه‌هاي نظارتي با گوشه‌اي از زحمات طاقت فرساي خدمت گزاران مردم در اين سازمان از نزديك آشنا شوند.»

به گزارش مهر، در جلسه علني امروز دوشنبه ۲۸ تيرماه ۱۴۰۰ مجلس شوراي اسلامي، بررسي گزارش كميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري مبني بر تصويب تقاضاي تحقيق و تفحص از عملكرد سازمان سنجش آموزش كشور از سال ۱۳۹۱ در دستور كار صحن قرار گرفت كه نمايندگان با ۱۶۰ رأي موافق، ۱۶ رأي مخالف و ۱۰ رأي ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماينده حاضر در جلسه با اين تحقيق و تفحص موافقت كردند.

در متن اين تحقيق و تفحص آمده است: سازمان سنجش آموزش كشور يكي از دستگاه‌هايي است كه تاكنون هيچ گونه گزارش عملكرد شفافي به نهادهاي نظارتي و مجلس شوراي اسلامي ارائه نداده و ايرادات و ابهامات زيادي در حوالي آن مطرح بوده و روز به روز اين ابهامات و سوالات بيشتر مي‌شود.

با توجه به مديريت طولاني مدت ابراهيم خدايي بر اين سازمان و عدم پاسخگويي شفاف به نمايندگان مجلس و اعتراضات مردمي فراوان پيرامون عملكرد وي، لازم است در يك تحقيق و تفحص همه جانبه، زواياي پنهان مديريت ايشان و تيم مستقر در آن سازمان براي مجلس و مردم شفاف سازي و تخلفات احتمالي آن مورد بررسي قرار گيرد. لذا پيشنهاد مي‌شود از تاريخ ۱/ ۷/ ۱۳۹۱ تاكنون، اين تحقيق و تفحص انجام پذيرد.

محورهاي اين تحقيق و تفحص به شرح زير است:

۱- حوزه معاونت فني و آماري كه شامل دفتر فناوري اطلاعات، دفتر ارتباطات نوين، دفتر طرح و آمار، حوزه صدور مجوزهاي آزمون‌هاي زبان بين‌المللي و همه حوزه‌هاي مربوطه.

۲- حوزه معاونت امور آزمون‌ها، كه مسئوليت ساخت آزمون، طراحي سوال و برگزاري ميداني آزمون‌ها را برعهده دارد و به طور خاص دفتر آزمون سازي و روانسنجي.

۳- حوزه معاونت پشتيباني و مديريت منابع، كه شامل امور مالي و اداري مي‌باشد.

۴- شركت تعاوني خدمات آموزشي، كه متعلق به كاركنان سازمان سنجش مي‌باشد و در سال‌هاي اخير تبديل به حياط خلوت مديران سازمان شده است.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها