تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: سخنگوي هيئت رئيسه مجلس از بررسي طرح رتبه بندي معلمان در كميسيون آموزش خبر داد.
جمعه، 25 تیر 1400 - 23:53     کد خبر: 35887

ورود به شبكه مديران حرفه اي... https://t.me/hrmSupergroup سايت انجمن صنفي مديران ( مديريت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:

طرح رتبه بندي معلمان در كميسيون آموزش درحال بررسي
سخنگوي هيئت رئيسه مجلس از بررسي طرح رتبه بندي معلمان در كميسيون آموزش خبر داد.

به گزارش خبرنگار اسپوتنيك در تهران، سيد نظام الدين موسوي، سخنگوي هيئت رئيسه مجلس ضمن رد برخي شايعات اعلام كرد: طرح رتبه بندي معلمان در كميسيون آموزش درحال بررسي است.

دولت چرا در ۸ سال گذشته براي رتبه بندي معلمان اقدامي انجام نداده است؟ سخنگوي هيئت رئيسه مجلس ضمن رد شايعاتي كه درباره لايحه رتبه بندي معلمان مطرح مي‌شود تاكيد كرد: اين لايحه كه كليات آن با راي قاطع نمايندگان مصوب شده هم اكنون در كميسيون آموزش درحال بررسي جزئيات است و تلاش و تاكيد نمايندگان و رئيس مجلس اين است كه قانوني در شان و جايگاه معلمان تصويب شود.
 

سيد نظام الدين موسوي، ضمن رد برخي شايعات درباره لايحه رتبه بندي معلمان با بيان اين كه روند قانوني اين لايحه در مجلس درحال طي شدن است گفت: كليات اين لايحه مهم در ۱۸ خرداد با راي قاطع نمايندگان به صورت دوشوري به تصويب رسيده و هم اكنون در حال بررسي در كميسيون آموزش مجلس است.وي با اشاره به بررسي پيشنهادهاي زيادي كه درباره اين لايحه مهم توسط نمايندگان مطرح شده است اظهاركرد: هرزمان روند قانوني بررسي اين لايحه طي شود در صحن علني مجلس مطرح و ان شاء الله مورد تصويب قرار مي گيرد.

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس ضمن ابراز تاسف و رد شايعاتي كه در فضاي مجازي درباره بررسي اين لايحه مطرح مي شود گفت: تاكيد آقاي قاليباف اين است كه ساماندهي و ثبات اقتصادي، استقلال كشور و رفع مشكل آسيب‌هاي اجتماعي در گرو رشد آموزش و پرورش و توسعه آموزشي است و در همين راستا حفظ منزلت، جايگاه و شأن معلم در همه ابعاد مهم است و دولت بايد اولويت اصلي خود را بحث آموزش و پرورش قرار دهد.

آقاي دكتر سيد نظام الدين موسوي افزود: مجلس نسبت به مشكلات نيروي انساني آموزش و پرورش و نيز مسائل معيشتي معلمان اشراف كامل دارد و آسيب هاي مختلف اين حوزه توسط كميته هاي تخصصي احصاء شده است و از همين رو مجلس در لايحه دولت به نفع معلمان تغييرات جدي ايجاد كرده است تا ان شاء الله مسائل معلمان به صورت اصولي حل شود.سخنگوي هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي ايران تصريح كرد: البته سوال و ابهام مهمي كه دولت فعلي بايد به آن پاسخ دهد اين است كه چرا در ۸سال گذشته براي رتبه بندي معلمان فكري نكرده و اكنون در ماه ها و هفته هاي پاياني اين دولت حجم اظهارنظرها و وعده و وعيدهاي مقامات دولت به معلمان افزايش يافته است.
 

وي افزود: دولت هاي آقاي روحاني ۸سال فرصت داشتند براي كمك به معيشت معلمان و نيز رتبه بندي اين قشر مهم لايحه ارائه و با تبديل شدن آن به قانون آن را اجرا كنند اما در تمام اين سال ها فقط شعار داده اند و اكنون كه فقط حدود ۲۰ روز به پايان دولت باقي مانده درباره اين موضوع اظهارنظر مي كنند كه بسيار جاي تعجب دارد.

سيد نظام الدين موسوي اضافه كرد: از آن جايي كه اين لايحه پس از تبديل شدن به قانون بايد توسط دولت آينده اجرا شود، لذا ضروري است كه ديدگاه دولت آينده نيز درباره آن گرفته و بررسي شود تا ان شاء الله پس از تبديل شدن اين لايحه به قانون مشكلي در اجراي آن شاهد نباشيم.وي با تقبيح هرگونه سياسي كاري و شايعه پردازي درباره اين لايحه تاكيد كرد: از جمله اقدامات مهم مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۰، اختصاص اعتبار براي لايحه رتبه بندي معلمان بود كه نشان دهنده توجه و اهتمام جدي مجلس به حل اين مشكل است و اميدوارم پس از اتمام فرايند قانوني اين لايحه در كميسيون و صحن مجلس شاهد اجراي يك قانون مهم براي معلمان باشيم


برگشت به تلکس خبرها