تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: واكنش رئيس مجلس به تذكر نمايندگان در مورد رتبه بندي معلمان
یکشنبه، 27 تیر 1400 - 14:42     کد خبر: 35889

ورود به شبكه مديران حرفه اي... https://t.me/hrmSupergroup سايت انجمن صنفي مديران ( مديريت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:

 

واكنش رئيس مجلس به تذكر نمايندگان در مورد رتبه بندي معلمان
 

رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تذكر برخي نمايندگان درباره موضوع رتبه بندي معلمان گفت كه مجلس از روز اول پيگير رتبه‌بندي معلمان بوده و اين لايحه در كميسيون مسير قانوني خود را طي مي‌كند.

به گزارش ايسنا، محمد وحيدي نماينده مردم بجنورد و عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در تذكري در جلسه علني صبح امروز و در جريان بررسي جزئيات لايحه نحوه كمك‌هاي اشخاص حقيقي و حقوقي به سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور گفت: لايحه رتبه بندي معلمان از سوي كميسيون آموزش در نوبت بارگذاري مجلس شوراي اسلامي است و اين روزها شايعات زيادي در سطح كشور انجام شد و شيطنت‌هايي در موضوع اينكه جمعي از نمايندگان را به عنوان مخالف لايحه رتبه بندي معلمان در سطح فضاي مجازي عنوان كردند.

 
 

وي افزود: بايد به اين موضوع خاتمه داده شود، چرا كه نمايندگان با قاطعيت در زمان تصويب لايحه رتبه‌بندي با رأي بسيار بالا ۲۳۰ رأي از ۲۳۸ نفر حاضر در صحن، حمايت خود را از لايحه رتبه‌بندي معلمان اعلام كردند ولي متأسفانه در فضاي مجازي جمع كثيري از نمايندگان را به ناحق به عنوان مخالف اعلام كردند.

وحيدي اضافه كرد: نظر اكثر نمايندگان اين بود كه هيأت رئيسه محترم به موقع دستور دهند و پس از دو شوري بودن اين لايحه كه از كميسيون هم برگشته، در صحن مجلس بارگذاري شود.

 مهرداد ويس كرمي نماينده خرم آباد و عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نيز در تذكري در همين رابطه يادآور شد: با اطلاعي كه من دارم، بايد خدمت فرهنگيان عرض كنم كه احدي از نمايندگان مجلس به ويژه اعضاي كميسيون آموزش با لايحه رتبه بندي كه به بهبود معيشت معلمان مي انجامد، مخالفتي ندارند.

 

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: هرگونه بحثي كه هر يك از نمايندگان را متهم به مخالفت با اين لايحه مي كند، توطئه و تخريب است. از پليس فتا مي خواهيم جلوي افراد اغتشاشگر را بگيرد، در حال حاضر مسئله اصلي در كميسيون آموزش در حوزه كارشناسي است و كار بايد به نحوي انجام شود تا اين لايحه در شوراي نگهبان به تصويب برسد و قابليت اجرا نيز داشته باشد.

عليرضا منادي سفيدان رئيس كمسيون آموزش نيز در تذكري در همين رابطه تاكيد كرد: موضوع رتبه بندي در كميسيون تصويب شده و اينكه مي گويند آقاي قاليباف با اين موضوع مخالف است، اينطور نيست، بلكه ايشان مدافع اين امر است.

وي افزود: ما عدد ۶۱ هزار ميليارد ريال را براي اين لايحه در كميسيون در نظر گرفته ايم كه سازمان برنامه و بودجه، نامه اي زده مبني بر اينكه اين عدد جزو ۲ بند (و) ۲۰ هزار ميليارد ريال است؛ در واقع براي رسيدن به هدف رتبه بندي با مشكل مواجه شده است.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: درخصوص بارگذاري اين لايحه، هيات رئيسه خلاف آيين نامه عمل كرده است، اما توضيحات ارائه شده تا حدودي كميسيون را قانع كرده است.

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: نمايندگان تاكيد دارند مصوبه كميسيون اجرايي شود و اينكه هيات رئيسه بخواهد نظر كميسيون را تغيير دهد، با آن موافق نيستيم؛ امروز قرار است جلسه اي برگزار شود تا اين موضوع نهايي شود. علي رغم اينكه از هيات رئيسه گلايه مند هستيم، بايد عنوان كرد كه ايراد گرفته شده غيروارد نيست و بايد تلاش كنيم آن مسئله حل شود.

محمدباقر قاليباف؛ رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تذكر تعدادي از نمايندگان درباره وضعيت لايحه رتبه‌بندي معلمان گفت: هيأت رئيسه خلاف قانون عمل نكرده است، لايحه رتبه‌بندي معلمان در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در حال بررسي بود كه سازمان برنامه و بودجه در نامه اي كتبي اعلام كرد كه تأمين اعتبار لايحه دچار اشكال شده است از اين رو بايد اجازه دهيم بررسي قطعي لايحه مذكور در كميسيون تخصصي انجام شود سپس به صحن علني بيايد.

وي افزود: بايد آيين‌نامه داخلي مجلس رعايت شود، در زماني كه دولت لايحه مي‌دهد بايد بار مالي آن كاملاً روشن باشد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين گفت: مردم و مخصوصا معلمين مي‌دانند كه مجلس از روز اول پيگير رتبه‌بندي معلمان بوده است و اين پيگيري‌ها دولت را وادار كرد در ماه آخر لايحه بدهد. اجازه دهيم بررسي اين لايحه در كميسيون مسير قانوني را طي كند.


برگشت به تلکس خبرها