تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: روزِ تلخ مجلس با تصويب طرح ضد اينترنت /نماينده چابهار: چون دوست دشمن است شكايت كجا بريم؟!
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 - 23:17     کد خبر: 35894

محمودزاده: در شرايط فشار اقتصادي اين طرح چه ضرورتي دارد؟

ورود به شبكه مديران حرفه اي... https://t.me/hrmSupergroup سايت انجمن صنفي مديران ( مديريت ،اشتغال و ...)�'�http://www.shoghl.org/:


روزِ تلخ مجلس با تصويب طرح ضداينترنت /نماينده چابهار: چون دوست دشمن است شكايت كجا بريم؟! /محمودزاده: در شرايط فشار اقتصادي اين طرح چه ضرورتي دارد؟

تصميم امروز نمايندگان مجلس درباره طرح صيانت از فضاي مجازي با انتقاداتي در صحن مجلس روبرو شد.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، امروز در حالي عده اي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با بررسي طرح صيانت از حقوق كاربران در فضاي مجازي و ساماندهي پيام‌رسان‌هاي اجتماعي براساس اصل ۸۵ قانون اساسي، موافقت كردند كه اين طرح در مجلس مخالفان زيادي داشت. از شعرخواندن اعتراضي نماينده چابهار تا هشدار اعتراضي نمايندگان مهاباد و رضوانشهر نسبت به در خطر قرار گرفتن كسب و كارهاي مجازي بسياري از مردم.
چون دوست دشمن است شكايت كجا بريم؟!

به گزارش ايسنا، معين الدين سعيدي در جلسه علني امروز ( چهارشنبه) و بعد از موافقت و تصويب بررسي طرح صيانت از حقوق كاربران در فضاي مجازي و ساماندهي پيام رسان هاي اجتماعي بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسي با خواندن شعري گفت: از دشمنان برند شكايت به دوستان، چون دوست دشمن است شكايت كجا بريم.

وي ادامه داد: امروز روز تلخي براي مجلس بود؛ مجلسي كه براي آب خوزستان و سيستان و بلوچستان و كروناي سيستان و بلوچستان و گلستان و مشكل واكسيناسيون جلسه غيررسمي نداشت، براي بحث طرح صيانت از حقوق كاربران در فضاي مجازي و ساماندهي پيام رسان هاي اجتماعي هم جلسه غير علني تشكيل داد و هم متاسفانه بررسي اين موضوع را به ماده ۸۵ ارجاع داد آن هم در شرايطي كه ايرادات اساسي به آن وارد بود.

سعيدي گفت: از محضر ملت بزرگ ايران عذرخواهي مي كنم، امروز روز خوبي براي مجلس نبود.
بيشتر كسب و كارهاي مردم از طريق فضاي مجازي است اين طرح چه ضرورتي دارد؟!

به گزارش ايسنا، جلال محمودزاده در مخالفت با بررسي اين طرح براساس اصل ۸۵ بيان كرد: اين طرح داراي اشكالات زيادي است اصل ۸۵ قانون اساسي تاكيد دارد كه فقط در موارد ضروري طرح‌ها و لوايح در كميسيون مشترك بررسي شود. در شرايطي كه مردم در فشار اقتصادي هستند و كسب و كارها به خاطر كرونا تعطيل شده است و بيشتر مردم از طريق فضاي مجازي كارهاي خود را پيش مي‌برند بررسي اين طرح در مجلس شوراي اسلامي چه ضرورتي دارد.

روزِ تلخ مجلس با تصويب طرح ضداينترنت /نماينده چابهار: چون دوست دشمن است شكايت كجا بريم؟! /محمودزاده: در شرايط فشار اقتصادي اين طرح چه ضرورتي دارد؟

او افزود: از سوي ديگر كميسيون فرهنگي هنوز خود به يك چارچوب اصلي براي اين طرح نرسيده است، چرا كه ابتدا يك طرح ۲۰ ماده‌اي سپس طرحي ۵۰ ماده‌اي و در آخر طرح ۳۷ ماده‌اي به مجلس ارائه كرده است. در اين طرح گفته شده كه پلت‌فرم‌هاي خارجي ظرف چهار ماه در ايران نمايندگي ايجاد كند و قطعا به خاطر تحريم‌ها اين امر ميسر نمي‌شود.

محمود زاده ادامه داد: اين طرح مي‌تواند بر روي كسب و كارهاي مجازي و روابط اجتماعي تاثير بگذارد و لطمات جبران ناپذيري به كشور وارد كند. حتي مي‌تواند عواقبي براي افرادي كه از وي پي ان استفاده مي‌كنند و يا در يك گروه خانوادگي از پروكسي استفاده مي‌كنند به دنبال داشته باشند.
طرح امروز مجلس با طرح اوليه ۷۰ درصد متفاوت است

به گزارش خانه ملت، حسن محمدياري در نشست علني امروز (چهارشنبه ۶ مردادماه) مجلس شوراي اسلامي كه به عنوان مخالف طرح حمايت از حقوق كاربران و خدمات پايه كاربردي فضاي مجازي به عنوان اصل ۸۵ سخن مي گفت، تاكيد كرد: ما به عنوان نمايندگان مردم بايد دغدغه هاي آنان را مورد توجه قرار دهيم و با طرح اين موضوع عده زيادي نگران شدند، چرا كه در فضاي مجازي كسب و كارهايي فعال است و كسب و كارهاي خوداشتغال دچار آسيب مي شوند.

وي افزود: طرحي كه امروز در مجلس مطرح است، حدود ۷۰ درصد با طرح اوليه متفاوت است و تغييراتي در آن ايجاد شده است و در آن پيش بيني شده كه پلتفرم هاي خارجي ۴ ماه فرصت دارند كه در كشورمان دفاتر خود را داير كنند و درغير اين صورت بايد فعاليت آنها متوقف شود كه با توجه به وضع تحريم ها اين موضوع عملياتي نيست.

روزِ تلخ مجلس با تصويب طرح ضداينترنت /نماينده چابهار: چون دوست دشمن است شكايت كجا بريم؟! /محمودزاده: در شرايط فشار اقتصادي اين طرح چه ضرورتي دارد؟

نماينده مردم ماسال تاكيد كرد: بايد در طرح موضوعات اين چنيني رضايت مندي مردم و دولت را مورد توجه قرار داد، همچنين بايد به بنگاه هاي خصوصي نيز توجه شود و در اين طرح تفاهمي با آنها نشده است. دغدغه مقام معظم رهبري، خط قرمز ما و توجه به آن در اولويت است و ايشان فرمودند فضاي مجازي يك فرصت و در عين حال يك تهديد است، و چرا ما به آن توجه نكرديم. به نظر مي رسد اگر اين طرح در مجلس نهايي شود، بنگاه هاي خوداشتغال آسيب ببينند.

وي با بيان اينكه ما موافق ايجاد چارچوب و مقابله با سوءاستفاده در فضاي مجازي هستيم، گفت: روشي براي اين كار بايد ايجاد شود كه مردم آسيب نبينند، البته حق نمايندگان نيز در اظهارنظر نبايد سلب شود و با ارجاع اين موضوع به كميسيون و تبديل آن به اصل ۸۵ ، حق اظهارنظر نمايندگان در مورد آن گرفته مي شود و نمايندگان نمي توانند در جريان آن قرار بگيرند.


برگشت به تلکس خبرها