تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: استانداردسازي شايستگي هاي منابع انساني
سه شنبه، 20 مهر 1400 - 15:58     کد خبر: 35955

ورود به شبكه مديران حرفه اي... https://t.me/hrmSupergroup سايت انجمن صنفي مديران ( مديريت ،اشتغال و ...)�'�http://www.shoghl.org/:

استانداردسازي شايستگي­هاي منابع انساني

گامي بلند در جهت درخشش نيروهاي ماهر ايراني در عرصه بين­المللي

همزمان با روز ملي استاندارد، تفاهم نامه همكاري بين «انجمن صنفي مديران منابع انساني ايران» و «موسسه نشان آور دانش و مهارت آينده» با هدف هم افزايي در جهت توسعه شايستگي حرفه­اي نيروي كار امضا شد.

انجمن صنفي مديران منابع انساني با بهره­مندي از شبكه­اي چند هزار نفري از مديران، كارشناسان ارشد، مدرسان و فارغ­التحصيلان رشته­هاي مرتبط با مديريت منابع انساني يكي از تاثيرگذارترين نهادهاي غيردولتي فعال در انسجام و هماهنگي امور مرتبط با اشتغال و آموزش نيروي ماهر در كشور است و موسسه نشان­آور نيز به عنوان آكادمي توسعه شايستگي حرفه­اي، مجري انحصاري نسخه بومي برنامه شايستگي سنجي با استاندارد اروپايي ESCO مي­باشد كه از ظرفيت محتوايي، كادر علمي، فناوري هوشمند ارزيابي و تجربه اجرايي مناسبي در اين راه برخوردار است.

موضوع اصلي تفاهم نامه همكاري، بازتعريف و ايجاد نظام مديريت منابع انساني، ارزيابي و سطح بندي شاغلان در عناوين شغلي مرتبط با مديريت منابع انساني و صدور شناسنامه معتبر حرفه­اي براي آنان است.

اين تفاهم نامه كه توسط حميدرضا كمالي مديرعامل موسسه نشان­آور و جواد محجوب رئيس انجمن صنفي مديران منابع انساني امضا گرديد، زمينه همكاري­هاي چندجانبه­اي را فراهم خواهد كرد كه ضمن افزايش شايسته­سالاري، بهبود سرمايه اجتماعي فعالان اين حوزه را رقم مي زند.

انتظار مي رود به زودي، فرايند شايستگي سنجي حرفه اي بر اساس جدول برنامه­ريزي شده آغاز گردد. با توجه به انتخاب روساي كانون­هاي توسعه خبرگي و تدوين چارچوب و معيارهاي ارزيابي، افراد علاقه­مند به مشاركت در اين برنامه و دريافت شناسنامه دوم (دانش و مهارت) مي توانند از طريق سايت  neshanavar.com نسبت به ارتقاي دانش شايستگي خود و نيز خودارزيابي اقدام نمايند.

طرفين تفاهم­نامه بنا دارند در مورد استعداديابي حرفه­اي، برگزاري دوره­هاي آموزش كارگاهي با ايجاد فرصت­هاي كارورزي و نيز ايجاد سازوكار ارزيابي و سطح بندي درجه شايسته سالاري در شركت­ها و سازمان ها نيز با يكديگر همكاري كنند.

موسسه نشان­آور كه شايستگي­سنجي بخشي از كاركنان شهرداري تهران و نيز دهها نفر از مديران حوزه هاي روابط عمومي، رويداد، بازاريابي و حوزه رسانه را در كارنامه خود دارد، به عنوان آكادمي توسعه شايستگي حرفه­اي در بهمن ماه 1399 همايش «استانداردهاي بين­المللي روابط عمومي» را با حضور مقامات عالي كشوري و بيش از سه هزارمخاطب مجازي در فرهنگسراي نياوران برگزار نموده است.

#انجمن_صنفي

#مديران #منابع_انساني

#associationofhumanresourcemanagers

#Human_Resources_Manager

كارت ويزيت https://zil.ink/mahjoub

 


برگشت به تلکس خبرها