تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: اقدام قانوني تركيه عليه ۳۰ كاربر اينترنت به دليل انتشار مطالبي درباره وضعيت سلامت اردوغان
چهارشنبه، 12 آبان 1400 - 23:00     کد خبر: 35976

ورود به شبكه مديران حرفه اي... https://t.me/hrmSupergroup سايت انجمن صنفي مديران ( مديريت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:

 اقدام قانوني تركيه عليه ۳۰ كاربر اينترنت به دليل انتشار مطالبي درباره وضعيت سلامت اردوغان
نگارش از يورونيوز فارسي  •

مقامات تركيه روز چهارشنبه اعلام كردند اقدامات قانوني را عليه ۳۰ كاربر اينترنتي آغاز كرده‌اند كه پيام‌هايي «كذب» و «بي‌ اساس» درباره وضعيت سلامت رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور اين كشور منتشر كرده‌اند.

اداره كل امنيت تركيه در بيانيه‌اي اعلام كرد: «مشخص شد كه هشتگ "مرگ" در توييتر با اشاره به رئيس جمهور كشور ما راه اندازي شده است.»

او افزود: «بوسيله اين هشتگ، ۳۰ نفر كه گمان مي‌رود مطالبي نادرست [در موضوع سلامت آقاي اردوغان] به اشتراك گذاشته‌اند شناسايي شدند و اقدامات قانوني لازم عليه آنها آغاز شد.»

موضوع سلامتي رئيس جمهور ۶۷ ساله تركيه كه نزديك به دو دهه در قدرت است، پيش از اين نيز بارها موضوع گمانه زني‌ها در تركيه بوده و در سال‌هاي اخير ويدئوهاي متعددي از او در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده بود كه نشان مي‌داد او از نظر جسماني ضعيف شده است.

در ويدئوي جديدي كه از او منتشر و خبرساز شده، رئيس‌جمهور تركيه در حالي ديده مي‌شود كه به سختي قادر به قدم برداشتن است و اين احتمال را در ميان بسياري تقويت كرده كه او ممكن است به زودي قدرت را ترك كند.

تاريخ ثبت اين صحنه به ۲۹ اكتبر برمي‌گردد يعني زماني كه اين كشور نود و هشتمين سالگرد تاسيس جمهوري تركيه را جشن مي‌گرفت. در اين ويدئو اردوغان در كاخ رياست جمهوري و در ميان پرچم‌هاي كشورش ايستاده است. پس از پايان مراسم، اردوغان به سمت چپ مي‌چرخد تا سالن را ترك كند. به نظر مي‌رسد كه او با دشواري راه مي‌رود و بدنش نيز كمي خميده به جلو است.

دستيارانش به سرعت جلو مي‌آيند و موانع را برمي‌دارند تا او بتواند به حركتش ادامه دهد.

اين ويدئو كه عصر دوشنبه در فضاي مجازي منتشر شد، در مدت چند ساعت توسط ميليون‌ها نفر ديده شد و كاربران پيام‌هايي در واكنش به آن نوشتند.

بسياري از آنها نيز اين موضوع را يادآوري كردند كه اردوغان در سال ۲۰۰۲ ميلادي از بولنت اجويت، نخست‌وزير پيشين خواسته بود استعفا دهد؛ زيرا به نظر مي‌رسيد كه آقاي اجويت مشكلي در سلامتي دارد.

اردوغان كه در آن زمان رهبر حزب تازه تاسيس «عدالت و توسعه» بود، ادعا مي‌كرد كه اجويت قادر به انجام وظايف خود به عنوان نخست‌وزير نيست.

در جريان برگزاري نشست «گروه ۲۰» در رم نيز ويدئوي ديگري از رئيس جمهوري تركيه منتشر شد كه نشان مي‌داد براي راه رفتن، دستش را روي شانه يكي از دستيارانش گذاشته است.

اردوغان كه قرار بود پس از شركت در اجلاس «گروه ۲۰» براي شركت در اجلاس آب و هوايي سازمان ملل به گلاسگو سفر كند، روز دوشنبه به تركيه بازگشت و دليل لغو برنامه‌اش را برآورده نشدن خواسته‌هايش در موضوع امنيت در جريان نشست رم اعلام كرد. با اين وجود برخي گمان مي‌برند كه دليل اصلي تغيير برنامه و بازگشت زودهنگام او به تركيه، مشكلات سلامتي او باشد.

اردوغان در سال ۲۰۱۱ ميلادي تحت عمل جراحي روده قرار گرفت؛ در آن زمان شايعه ابتلاي او به سرطان مطرح گرديد كه از سوي يكي از پزشكانش رد شد.


برگشت به تلکس خبرها