تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: لينكدين هم در ايران فيلتر شد
شنبه، 2 مهر 1401 - 08:13     کد خبر: 36258

ورود به شبكه مديران حرفه اي... https://t.me/hrmSupergroup سايت انجمن صنفي مديران ( مديريت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:

لينكدين هم در ايران فيلتر شد

بعد از فيلتر شدن اينستاگرام، واتساپ، گوگل پلي و اپ استور حالا نوبت به فيلتر شدن لينكدين رسيده است.
آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲ مهر ۱۴۰۱ | ۰۷:۴۶

پس از فيلتر شدن پلتفرم‌هايي مانند اينستاگرام و واتساپ و گوكل‌ پلي در روزهاي اخير، به نظر مي‌رسد از بامداد امروز دسترسي به شبكه اجتماعي لينكدين نيز‌ با اختلال شديدي همراه است و اين پلتفرم هم براي كاربران داخل ايران مسدود شده است.

مشاهدات ديجياتو نشان مي‌دهد استفاده از لينكدين بدون فيلترشكن عملا امكان پذير نيست. شايان ذكر است دو روز پيش لينكدين اختلال جهاني پيدا كرده بود كه اين مشكل در حال حاضر در همه جاي دنيا برطرف شده است.

گفتنيست نت بلاكس نيز اختلال در دسترسي به لينكدين در بين كاربران ايراني را تاييد كرده است. اين مجموعه كه كيفيت اينترنت را در جهان مي‌سنجد در آخرين پست توييتري خود نسبت به وجود اين اختلال در ايران، هشدار داده است.

لينكدين يك شبكه اجتماعي بين‌المللي مخصوص مديران شركت‌ها و كارجويان است و تاكنون در ايران فيلتر نشده بود. در واقع لينكدين شبكه اجتماعي است كه بيشتر دانشگاهيان و متخصصان براي ارايه رزومه در آن عضو مي‌شوند. اين شبكه اجتماعي حدود ده سال پيش نيز به طور موقت در ايران دچار فيلترينگ شده بود.

لينكدين از معدود شبكه‌هاي اجتماعي بين‌المللي باقي مانده در ايران بود كه هنوز دچار فيلترينگ نشده بود. به نظر مي‌رسد فيلتر شدن لينكدين نيز مانند فيلتر شدن پلتفرم‌هاي ديگري نظير اينستاگرام و واتساپ و... مربوط به ناآرامي‌ها در كشور باشد. شب گذشته وزير كشور در گفتگويي تلويزيوني تاكيد كرده بود كه وجود اين اختلالات در اينترنت براي امنيت خود مردم است و تا زماني كه اين ناآرامي‌ها ادامه داشته باشد، مسدودسازي‌ها در اينترنت ادامه دارد.

 

 


برگشت به تلکس خبرها