تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: امكان حضور دانش‌آموزان در مدرسه پيش از ساعت مقرر و با حفظ امنيت وجود دارد/ به دستور وزير تراكم كلاس‌ها نبايد بيشتر از ۴۵ نفر باشد
دوشنبه، 4 مهر 1401 - 21:14     کد خبر: 36259

ورود به شبكه مديران حرفه اي... https://t.me/hrmSupergroup سايت انجمن صنفي مديران ( مديريت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:

معاون وزير آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ايلنا:

امكان حضور دانش‌آموزان در مدرسه پيش از ساعت مقرر و با حفظ امنيت وجود دارد/ به دستور وزير تراكم كلاس‌ها نبايد بيشتر از ۴۵ نفر باشد

امكان حضور دانش‌آموزان در مدرسه پيش از ساعت مقرر و با حفظ امنيت وجود دارد/ به دستور وزير تراكم كلاس‌ها نبايد بيشتر از ۴۵ نفر باشد

معاون سلامت و تربيت بدني و سخنگوي آموزش و پرورش گفت:‌ وزير آموزش و پرورش دستور داده‌اند كه كلاسي با تراكم بالاي ۴۰ تا ۴۵ نفر نداشته باشيم و تعامل در اين زمينه نيز در حال حاضر انجام مي‌شود تا چنين تراكمي را در كلاس‌ها نداشته باشيم.

«صادق ستاري فرد» معاون سلامت و تربيت بدني و سخنگوي آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا در پاسخ به اين سوال كه آيا احتمال تغيير ساعت تعيين شده براي شروع كار مدارس شهر تهران (شيفت صبح مقاطع متوسطه ۷:۳۰ و مقاطع ابتدايي شهر تهران ۸:۳۰) بعد از پايان مهرماه وجود دارد؟ گفت: موضوع تعيين ساعت حضور در كلاس‌هاي درس مدارس و حضور كاركنان جزو صلاحيت‌هاي شوراي آموزش و پرورش استان‌ها است. در آموزش و پرورش استان‌ها رئيس اين شورا استاندار است و با حضور اعضايي از جمله آموزش و پرروش و چند نهاد آموزشي، فرهنگي و خدماتي تصميم‌گيري انجام مي‌شود، لذا بحث تغيير ساعت موضوعي اقتضايي است و به اقتضاي امر، يك استاندار تصميم مي‌گيرد كه ساعت كار كلاس‌ها ۷ صبح باشد و استانداري ديگر تصميم مي‌گيرد كه ۷ و نيم باشد. 

او در خصوص احتمال تغيير اين تصميم تصريح كرد: ممكن است اين تصميم تغيير كند، اما فعلا نمي‌توان در موردش به طور قطعي صحبت كرد، چرا كه تصميم‌گيري در مورد آن در اختيار شوراي آموزش و پرورش است و ممكن است به اقتضاي اينكه هوا گرم باشد يا بار ترافيكي شهر زياد باشد و يا هر موضوع ديگري كه در زمان باز بودن مدارس دخيل باشد، برنامه‌ريزي عوض شود و در واقع استانداري در موردش تصميم مي‌گيرد. اگر قرار باشد هر نوع تغييري صورت بگيرد، قطعا از قبل از سوي آموزش و پرورش استان‌ها اعلام مي‌شود تا خانواده‌ها بتوانند با سرويس مدارس و... هماهنگي ايجاد كنند.

سخنگوي آموزش و پرورش در ادامه در خصوص دانش‌آموزاني كه والدين‌شان به دليل اشتغال و… مجبور هستند، آن‌ها را زودتر از ساعت اعلام شده به مدرسه بياورند و تعامل مدارس با اين خانواده‌ها بيان كرد: اين تعامل كاملا بين مدارس و خانواده‌ها وجود دارد. خانواده‌ها بايد با مدارس هماهنگ كنند تا اگر خواستند فرزندشان را زودتر از موعد اعلام شده به مدرسه ببرند. 

معاون وزير در پاسخ به اين سوال كه مراقبت از دانش‌آموزاني كه زودتر به مدرسه مي‌آيند و حفظ امنيت محيط مدرسه برعهده چه كسي است، گفت: عوامل مدرسه آنجا هستند و امنيت وجود دارد. البته اينكه دانش‌آموزان مي‌توانند زودتر به مدرسه بيايند معنايش اين نيست كه خانواده دانش آموز را مثلا ۴ صبح به مدرسه ببرد! در مجموع تعامل در همه زمينه‌ها مثل قبل بين خانواده و مدرسه وجود دارد و مانند سال‌هاي قبل از اين جهت نگراني وجود نخواهد داشت. خواهش ما اين است كه والدين با مدارس هماهنگ باشند و اگر قرار است فرزندشان زودتر از موعد اعلام شده در مدرسه حاضر شود، اين هماهنگي را از قبل با مدرسه انجام دهند. 

ستاري فرد در ادامه در رابطه با اينكه آيا ستاد كرونا، پروتكل بهداشتي به مدارس داده است، گفت: بله، ستاد ملي مقابله با كرونا پروتكل ۱۰ را به ما ابلاغ كرده است كه شامل همان موارد ماسك، تهويه هواي كلاس، اقلام بهداشتي مورد نياز در مدارس، سرويس‌هاي بهداشتي مدارس و ساير موارد مرتبط با كرونا است. 

سخنگوي آموزش و پرورش در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به تراكم بالاي برخي مدارس، موارد بهداشتي چگونه رعايت مي‌شود، اظهار كرد: وزير آموزش و پرورش دستور داده‌اند كه كلاسي بالاي ۴۰ تا ۴۵ نفر نداشته باشيم و تعامل در اين زمينه نيز در حال حاضر انجام مي‌شود تا چنين تراكمي را در كلاس‌ها نداشته باشيم.


برگشت به تلکس خبرها