تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: فيلترينگ هايي كه پيش از تصويب طرح صيانت ، بند به بند اجرا شدند!
شنبه، 9 مهر 1401 - 08:50     کد خبر: 36267

ورود به شبكه مديران حرفه اي... https://t.me/hrmSupergroup سايت انجمن صنفي مديران ( مديريت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:

فيلترينگ هايي كه پيش از تصويب طرح صيانت ، بند به بند اجرا شدند!

فيلترينگ هايي كه پيش از تصويب طرح صيانت ، بند به بند اجرا شدند!

سايت قرن نو در خبري با اشاره به فيلترينگ اخير و انطباق اين فيلترينگ با جزئيات طرح صيانت ، نوشته است عملا اين طرج بدون مصوب شدن، اجرايي شده است.

با فيلتر شدن پلتفرم‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي خارجي، كاهش پهناي باند، افت سرعت، قطعي سراسري اينترنت و... به نظر مي‌رسد طرح صيانت پيش از تصويب شدن به اجرا درآمده. ماده‌هاي دوم، سوم و چهارم اين طرح كه ۲۰ روز پيش به تصويب شوراي عالي فضاي مجازي رسيده بود و بخش‌هاي ديگري كه هنوز تصويب نشده هم پيش از اين اجرا شده يا همين حالا در حال اجرا است.
 
ادعاي قرن نو: طرح صيانت پيش از تصويب اجرايي شد اين هم سند !
مثلا فعال شدن قابليت سيف سرچ گوگل را مي‌توان بخشي از فصل ششم طرح نظام تنظيم مقررات (صيانت) دانست كه تيرماه امسال اتفاق افتاد. فصل ششم اين طرح به لزوم ايجاد امكاناتي براي صيانت از كودكان و نوجوانان در فضاي مجازي اشاره شده و قابليت سيف سرچ هم با همين هدف فعال شده است. به نظر مي‌رسد راه‌اندازي اينترنت كودك و نوجوان كه نيمه شهريور از آن رونمايي شد هم در راستاي اهداف همين فصل از طرح صيانت انجام شده است.
اين روزها كه دسترسي به پلتفرم‌هاي خارجي قطع يا مختل شده اما سايت‌ها و خدمات اينترنتي داخلي در دسترس هستند، كاربران بيش از هر زمان ديگري در حال تجربه حضور در شبكه ملي اطلاعات هستند. ضرورت راه‌اندازي و توسعه اين شبكه هم بخشي از طرح صيانت بوده كه در بندهاي متعددي به آن اشاره شده است. حتما قبل از خواندن اين مطلب براي حضور در توييتر مدتي را درگير اتصال به VPN بوده‌ايد. همين عدم دسترسي به فيلترشكن و از كار افتادن آن‌ها در روزهاي اخير بخشي از طرح صيانت است. در ماده ۲۰ اين طرح وزارت ارتباطات مكلف شده به‌طور مستمر و مؤثر اين نرم‌افزارها را شناسايي و غير قابل استفاده كند. به همين دليل است كه اين روزها VPNها يكي پس از ديگري از دسترس خارج مي‌شوند.
4141
كد خبر 1678902

برگشت به تلکس خبرها