RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 23:34   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34304صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیجمعه، 21 مهر 1396 - 14:10
دادگاه استیناف انگلیس تفکیک جنسی در مدرسه اسلامی را غیرقانونی خواند
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


دادگاه استیناف انگلیس تفکیک جنسی در مدرسه اسلامی را غیرقانونی خواند
ایرنا/ دادگاه استیناف انگلیس روز جمعه با صدور حکمی تفکیک دختر و پسر در مدرسه اسلامی «الحجره» بیرمنگام را غیرقانونی خواند.
این رأی پس‌ از آن صادر شد که سازمان نظارتی استاندارد مدارس انگلیس (آفستد) حکم دادگاه عالی انگلیس را در رابطه با قانونی خواندن تفکیک جنسی دختر و پسر در مدرسه الحجره بیرمنگام، به چالش کشید.
آفستد مدعی شده بود که تفکیک جنسی در مدارس اسلامی انگلیس سبب می‌شود تا دختران برای ورود به جامعه مدرن آمادگی لازم را کسب نکنند. بدین ترتیب دادگاه استیناف امروز در حکم خود مدرسه یادشده را به اعمال تبعیض علیه دانش آموزان متهم کرد؛ اما تائید نکرد که این سیاست به ضرر دانش آموزان دختر خواهد بود.
براساس گزارش‌های منتشر شده، دانش آموزان دختر و پسر از سنین 4 تا 16 سال در مدرسه الحجره شرکت می‌کنند؛ آن‌ها از سال پنجم به بعد موظف هستند تا در کلاس‌های تفکیک ‌شده ادامه تحصیل دهند.
'آماندا اسپیلمن' رئیس اداره بازرسی مدارس انگلیس پس از صدور این حکم گفت: مدرسه الحجره دختران و پسران را در فضایی کاملاً مجزا آموزش می‌دهد؛ آن‌ها را وادار می‌کند از راه روهای جداگانه عبور کنند و در تمام مدت آن‌ها را از یکدیگر جدا می‌سازد. این اقدام اشتباه و تبعیض ‌آمیز است و سبب می‌شود تا آن‌ها آمادگی لازم برای ورود به جامعه مدرن را کسب نکنند.
با این ‌حال 'پیتر اولهام' وکیل مدرسه الحجره گفت که هرچند دانش آموزان دختر و پسر از یکدیگر تفکیک می‌شوند اما به‌صورت یکسان آموزش داده می‌شوند.
حکم دادگاه استیناف انگلیس اکنون سبب خواهد تا سایر مدارس مذهبی در انگلیس نیز که به تفکیک جنسی دختر و پسر مباردت می‌ورزند زیر ذره‌بین دستگاه‌های دولتی قرار گیرند. براساس این حکم، آفستد همچنین قادر خواهد بود تا در ارزیابی‌های دوره‌ای‌اش، امتیاز پایین‌تری را به مدارس مذهبی اعطا کند.
به گزارش منابع انگلیسی ، دست‌کم 20 مدرسه اسلامی، یهودی و مسیحی در انگلیس وجود دارد که سیاست مشابهی را در رابطه با تفکیک جنسی دختر و پسر در مدرسه دنبال می‌کنند.

تعداد بازدید: 1791 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی