RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 02:33   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34935صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 8 تیر 1397 - 11:48
سیری در قانون مدیریت خدمات کشوری، در خصوص دریافتی بازنشستگان کشوری
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 
سیری در قانون مدیریت خدمات کشوری، در خصوص دریافتی بازنشستگان کشوری
دوستان عزیز توجه داشته باشند که حقوق و... بازنشستگان و مستمری بگیران و... در سه فصل از قانون به آن پرداخته شده است:
۱- فصل ۱۰ از ماده ۶۴ تا ماده ۶۸
۲- فصل ۱۳ در مواد ۱۰۹ و ۱۱۰
۳-فصل ۱۵ در مواد ۱۲۵ و ۱۲۶ تامین بار مالی اجرای قانون تا حداکثر در دوره آزمایشی قانون
در فصل ۱۰ حقوق و مزایا و فوق العاده ها براساس یک تعریف عام در ماده ۶۴ برای شاغل و بازنشسته و...‌ تعریف شده و میزان افزایش سالانه نیز برای آنها به همان میزان تعریف شده که در مواد آتی به آن در جداول تعریف معین برای اجرای این قانون تعیین شده و برای سالهای بعد از سال اول اجرای قانون احکامی در تبصره ذیل ماده ۶۴ و ماده ۱۲۵ همان قانون تعریف کرده است. با و جود مواد فصل ۱۰ احتیاج به تعریف حقوق دیگر در فصل ۱۳ در مواد ۱۰۹ و ۱۱۰ نبود ،ولی وجود این مواد در فصل ۱۳ که مربوط به حقوق و...‌ بازنشستگان تامین اجتماعی است سبب شده مقنن بازنشستگان قبل از سال ۱۳۸۶ یا تا پایان سال ۱۳۸۵ را با تعیین جدول حقوقی در فصل دیگر بیاورند و سبب تبعیض بین بازنشستگان در قانون شده اند
برای برون رفت از این وضعیت دو پیشنهاد میتواند در اصلاحیه قانون به نفع ما و رفع تبعیض در حقوق شود که، هر دو به منظورهماهنگی پرداخت به بازنشستگان است و هدف تجمیع بازنشستگان در یک فصل از قانون میباشد.
پیشنهاد اول ،
خارج کردن بازنشستگان قبل از سال ۱۳۸۵ از فصل ۱۳ و بعبارتی حذف مواد ۱۰۹ و ۱۱۰ از قانون و آوردن بازنشستگان به ذیل فصل ۱۰ میباشد .
پیشنهاد دوم
تجمیع بازنشستگان در یک ماده از قانون با شرط و شروط فصل ۱۰ برای هماهنگی دریافتی شاغل و بازنشستگان و..‌ دولتی.
عزیزان توجه داشته باشند که تعابیر ناصواب از قانون و دسته بندی آنها در دو فصل ۱۰ و۱۳ سبب ایجاد تبعیض شده و خواهد شد. دولت همانند سالهای گذشته در صورت عدم تجمیع نمیتواند هماهنگی پرداخت را ایجاد بکند.
شاید عده ای بگویند که اگر دولت به قانون درست عمل میکرد ما از حقوق بیشتر برخوردار میشدیم. ولی مطمئن باشید ضمن اینکه این برداشت برای عده ای شاید صحیح میباشد ولی باز بعلت نبود بعضی از فوق العاده های فصل ۱۰ در فصل ۱۳ خصوصا کسانی که ایثارگر بوده اند و قبل از سال ۱۳۸۵ بازنشست شده اند این حقوق یکسان برقرار نمیشود و این جمعیت ایثارگر شامل کسانی است که در زمان جنگ یا داوطلب و یا برحسب وظیفه خدمت سربازی و یا نظامی و یا امدادگر و..‌‌.. در دفاع از کشور حضور داشته اند میشود. و این انبوه بزرگی از بازنشستگان است.
مسلماً معوقات بازنشستگان در یازده سال اخیر یکی دیگر مواردی است که باید بر فقر زدایی از زندگی این قشر جامعه ، که در چهار رکن اعلان رئیس جمهور است ، در برنامه اقتصادی دولت و در لایحه تقدیمی دولت به ‌مجلس ، تجدید نظر عملی و بر پایه اصول قانون اساسی که ایجاد امکانات عادلانه برای ملت در تمام زمینه های مادی و معنوی است ، تدبیری اندیشده شود، و بیش از این حقوق و منزلت و درمان بازنشستگان و ..... دچار بحران ننمایند.
تعدی از قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب مهر ماه سال ۱۳۸۶ که قرار بود بر اساس قانون در مواد ۱۲۶ و ۱۲۸ آن این قانون در مدت پنج سال تامین اعتبار شده و دوره آزمایشی آن پایان یابد متاسفانه هنوز دوره آزمایشی به ۱۱ سال طول کشیده و قصورات دولتهای مختلف برای اجرای صحیح قانون را محقق ننمودند.
مع الوصف دو پیشنهاد فوق الذکر ، جهت رفع هر گونه کاستی باید در قانون گنجانده شود.
مواد الحاقی همانند ماده ۱۰۰ مکرر نیز از لایحه پبشنهادی دولت برای پیگیری حقوق مغفول در دوره آزمایشی باید حذف شوند تا از طریق دیوان عدالت اداری، حقوق بازنشستگان و ملت بر اساس اصل ۱۷۳ قانون اساسی در دیوان مذکور قابل طرح و رسیدگی همچنان اعتبار و امیدی برای احقاق حقوق ملت در دستگاه مستقل باشد.
عسگر فریاد ارسالی نصراله خلیلی

تعداد بازدید: 2717 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی