جمعه، 31 فروردین 1403 - 23:57   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34977صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیجمعه، 5 مرداد 1397 - 04:53
مایع سرخ‌رنگ تابوت اسکندریه؛ شهد حیات یا زهر ممات؟
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


پس از گشوده شدن تابوت سنگی باستانی که هفته گذشته در اسکندریه مصر یافت شده بود دست‌کم ۲۰ هزار نفر با امضای یک طومار اینترنتی خواستار نوشیدن از مایع اسرارآمیز و سرخ‌ رنگ درون این تابوت شدند.

پیش از باز کردن این تابوت از سوی مقامات باستان‌شناسی مصر، بحث‌های داغی روی شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده بود که در آنها شماری از کاربران مدعی شدند باز کردن این تابوت ممکن است نفرین و بلایی را نصیب ساکنان زمین کند.

 در این بین شماری هم امیدوار بودند جسد مومیایی شده اسکندر مقدونی را در تابوت سیاهرنگ سه تنی بیابند که آنها هم نومید شدند.

اما در این میان کشف مایع مرموز سرخ‌رنگی که بقایای سه جسد در آن شناور بود ذهن بسیاری از کاربران کنجکاو و پیگیر شبکه‌های اجتماعی به خود مشغول کرده است.

عکس‌های لحظه گشوده شدن این تابوت سنگی به سرعت روی اینترنت پخش و فراگیر شد و به حدس و گمانه‌ها دامن زد. برخی کاربران هم تا آنجا پیش رفتند که مدعی شدند این مایع احتمالا قدرت‌ شفابخش جادویی دارد.

این نظریه به سرعت چنان رشد کرد که علاقمندان به نوشیدن این مایع، طوماری اینترنتی را در وبسایت change.org petition به راه انداختند و حالا شمار امضاکنندگان طومار از مرز ۲۰ هزار تن نیز گذشته است؛ هدف طومار جمع‌آوری ۲۵ هزار امضا عنوان شده است.

متن این طومار اینترنتی به سادگی می‌گوید‌:‌ «ما می‌خواهیم مایع سرخ داخل تابوت سیاه نفرین‌شده را در قالب یک نوشیدنی گازدار انرژی‌زا بنوشیم تا قدرت‌های آن را جذب کنیم و سرانجام بمیریم.»
تابوت سنگی سه تنی بناست به یک موزه نظامی منتقل شود. عکس از رویترز

وزیر باستان‌شناسی مصر در واکنشی به این موضوع اعلام کرد که این مایع در بر دارنده «اکسیر حیات مومیایی‌ها» نیست بلکه صرفا هرزآبی است که از شکاف کنار این تابوت به درون آن نشت کرده است.

سه مومیایی داخل تابوت به موزه اسکندریه منتقل شده‌اند حال آنکه خود تابوت مرموز بناست راهی یک موزه نظامی در مصر شود.

تعداد بازدید: 1578 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی