سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 23:32   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35603صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 26 فروردین 1399 - 22:46
استرس‌زدایی یکی از وظایف مهم مدیران سازمان‌ها در دوران کروناست/ لزوم استفاده از مشاوره برای کاهش اضطرابِ کارکنان و خانواده ها
روز ملی منابع انسانی به پیشنهاد انجمن صنفی مدیران منابع انسانی از سه سال گذشته به منظور ارج گذاری به سرمایه های انسانی در سازمانها گرامی داشته می شود
  
ورود به شبکه مدیران حرفه ای... https://t.me/hrmSupergroup سایت انجمن صنفی مدیران ( مدیریت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:

استرس‌زدایی یکی از وظایف مهم مدیران سازمان‌ها در دوران کروناست/ لزوم استفاده از مشاوره برای کاهش اضطرابِ کارکنان و خانواده ها

روز ملی منابع انسانی به پیشنهاد انجمن صنفی مدیران منابع انسانی از سه سال گذشته به منظور ارج گذاری به سرمایه های انسانی در سازمانها گرامی داشته می شود

گزارش سومین همایش وبیناری روز ملی منابع انسانی
با هدف بررسی مشکلات سازمانها و کارکنان و تبادل تجربیات مسئولین و متخصصین و ارایه راه کارها برای مدیریت بحران

سومین همایش روز ملی منابع انسانی در تاریخ دوشنبه 25 فروردین‌ماه برای اولین بار به خاطر پانمی بیماری کرونا به‌صورت وبیناری در فضای مجازی  با حضور مدیران سازمانها برگزار شد که تجربه جدیدی در برگزاری همایش‌ها در حوزه مدیریت منابع انسانی در سطح کشور بود. در ابتدا با تلاوت قرآن مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران برنامه آغاز شد و سپس جناب آقای مهندس جواد محجوب رئیس انجمن صنفی مدیران منابع انسانی به‌عنوان اولین سخنران این برنامه صحبت‌های خودشان رو بیان نمودند.

آقای محجوب ظرفیت‌های انجمن صنفی مدیران منابع انسانی در بحث کرونا و ارائه دستورالعمل‌های بهداشتی برای مدیران منابع انسانی، هماهنگی بین اعضابرای تسهیل در توزیع خدمات ویژه مانند تهیه ماسک، مواد ضدعفونی و با هماهنگی های صورت گرفته ارائه خدمات ویژه برای سازمان‌ها برای گرفتن تست کرونا با هزینه بسیار مناسب برای کارکنان شرکت‌ها حتی در منازل این عزیزان

برگزاری 1078 دوره و نشست تبادل تجربه  ، همچنین ایجاد بستر ارتباطی بین اساتید و مدرسین دانشگاهی و تجربی با صنایع مختلف دستاورد بزرگ انجمن در طی سال گذشته بوده و برنامه محوری سال 1399 مرکز صلاحیت حرفه‌ای با مشارکت یکی از سازمان‌های رابط کمیسیون اتحادیه اروپا برای تایید صلاحیت حرفه ای هیات مرکزی و ارزیابی مدیران براساس مدل بین المللی و مدیران منابع انسانی در یک تراز جهانی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

همکاری با پژوهشگاه دانشگاه شریف در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه برای رفع مباحث سازمانی اعضا

برای ارتباط با شبکه بزرگ مدیران مدیران می توانند از طریق پایگاه shoghl.org  اقدام نمایند

دومین سخنران این وبینار جناب آقای دکتر آبگون مدیرعامل موسسه کی گروپ بودند که در ارتباط با بحث مسئولیت اجتماعی و بحران اخیر کرونا سخنرانی داشتند. ایشان تأکید داشتند این روزها کمتر مدیری را در سطح کشور می‌توان یافت که دغدغه شایستگی نیروهای سازمانی خود را نداشته باشد و برخلاف گذشته که مدیران فقط بر اساس رزومه شغلی افراد را استخدام می‌نمودند در حال حاضر از روش‌های جدیدتر و به‌روزتری برای انجام این کار استفاده می‌کنند و به‌جز بررسی میزان تحصیلات به بررسی الگوهای رفتاری و شخصیتی افراد نیز با کمک آزمون‌ها و مصاحبه‌ها می‌پردازند. بحث دیگری که آقای دکتر آبگون مطرح نمودند بحث مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها در طول دوران کرونا بود که برای مشتریان و برای کارکنان سازمان نحوه رفتار سازمان رد این دوران سخت می‌تواند به دلیل حساسیت جامعه و اینکه این روزها هر فردی با داشتن حداقل امکانات خود یک شهروند خبرنگار می‌تواند باشد مسئولیت اجتماعی بسیار موضوع حساس و پیچیده‌ای برای سازمان‌ها شده است و مورد آخری هم که جناب دکتر آبگون اشاره کردند بحث استاندارهای جدید در الگوهای توسعه شایستگی مانند پرورش مدیران یا توسعه‌سازمانی بود که در آن به بیش از 100 الگوی آموزشی در بحث توسعه فردی اشاره‌شده ازجمله گردش شغلی،یادگیری،جانشین پروری،توسعه فردی،بحث گروهی، آزمون‌های خودشناسی و ... که از این ابزارها در کانون‌های ارزیابی استخدام و توسعه هم‌اکنون استفاده می‌گردد.

 سومین سخنران این وبینار سرکار خانم دکتر مقیمی از کشور کانادا بودند که به ارائه تجربیات خود از شرایط مبارزه با پاندمی کرونا در کشور کانادا در سطح فدرال، دولت‌های محلی ایالتی و سطح سازمانی پرداختند. خانم دکتر مقیمی ابتدا به کمک‌های دولت فدرال که به‌صورت کمک‌های بلاعوض و بسته‌های غذایی اشاره نمودند و در ارتباط با سازمان‌ها اشاره به این مطلب شد که هر در ابتدای بحث کرونا سازمان‌ها کارگروه‌های تخصصی برای آنالیز مشاغل انجام دادند و تلاش کردند تمام مشاغلی را که امکان دورکاری داشتند را مشخص و از کارکنان بخواهند کارهای خود را از منزل پیگیری نمایند و در صورت نیاز به اینترنت پرسرعت یا خط تلفن یا موبایل اختصاصی سازمانی تمام موارد برای این افراد از طرف شرکت فراهم گردید اما مشاغلی که نیاز به حضور فیزیکی در سازمان را داشتند به‌صورت تغییر شیفت‌های کاری برای کاهش میزان ترافیک شهری و انجام فاصله‌گذاری اجتماعی داخل سازمانی اقدامات لازم انجام گردید. در بحث آموزشی هم از پلتفرم‌های مجازی برای برقراری ارتباط بین افراد استفاده بهینه شد. یکی دیگر از کارهای مناسب در سازمان‌های کانادایی استفاده از سرویس مشاوره‌های روانشناسی برای کاهش سطح اضطراب و استرس کارکنان و خانواده آن‌ها بود که این امر باعث افزایش میزان تعهد سازمانی در کارکنان این شرکت‌ها خواهد گردید.

چهارمین سخنران این وبینار جناب آقای دکتر رسولی مدیرعامل هولدینگ پافکو که اسپانسر اصلی این وبینار بود که این شرکت امکانات خود را برای برگزاری بستر فضای مجازی برای برگزاری وبینار در اختیار انجمن قرار داده بود. آقای دکتر رسولی به تشریح سرویس‌ها و خدماتی که این شرکت و سایر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بستر مجازی در این روزهای سخت کرونایی ارائه می‌دهند صحبت نمودند و به معرفی چند پلتفرم برای ابزار دورکاری سازمانی پرداختند ازجمله ارائه خدمات بر روی نرم‌افزارهای CRM رابط مشتریان با سازمان ، تریلو نرم‌افزار تخصصی شرح وظائف با ارائه به تک‌تک کارکنان، کانال ایجاد تیکت برای ارسال درخواست‌های مشتریان در هر ساعت از شبانه‌روز بجای فکس و تلفن و درنهایت بحث ارائه خدمات ویژه‌ای که شرکت پافکو برای اعضای انجمن صنفی مدیران منابع انسانی در نظر گرفته بودند.

پنجمین سخنران این برنامه جناب آقای دکتر فتوت دکترای روانشناسی صنعتی و سازمانی بودند که به بحث سلامت روانی کارکنان شرکت‌ها در دوران کرونا مباحثی رو مطرح نمودند. آقای دکتر اشاره کردند به کرونا آزمونی را برای سازمان‌ها و کارکنان به وجود آورده تا یکدیگر را در این شرایط دشوار محک جدی بزنند و در این دوران روانشناسان صنعتی-سازمانی می‌توانند کمک شایانی به کاهش سطح اضطراب و استرس کارکنان و خانواده‌های آن‌ها و افزایش میزان تاب‌آوری این عزیزان بنمایند. دومین بحثی که آقای دکتر مطرح کردند بحث غافلگیری بعضی از دولتمردان و طفره رفتن از گرفتن تصمیمات کلان بود مانند تردیدهای زیاد برای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها یا تردید در مورد برگزاری مناسک مذهبی در ماه رمضان پیش رو. پیشنهاد آقای دکتر فتوت به مدیران و صاحبان کسب‌وکار این بود که بایستی برای حل مسائل و مشکلات غافلگیر نشد و مدیران سریعاً دست به تصمیمات منطقی و عملی برای بهبود شرایط کارکنان خود بزنند.

آخرین سخنران این وبینار جناب آقای دکتر اثنی عشری از مشهد مقدس بودند که ایشان رئیس انجمن طراحان طبقه‌بندی مشاغل می‌باشند و تخصص ایشان در حوزه طبقه‌بندی مشاغل است.

آقای دکتر ابتدا به بحث تعدیل نیرو اشاره‌ای داشتند و با ذکر یک مثال از شرکت هواپیمایی لوفت هانزا و اینکه چگونه بعد از بحران سپتامبر 2011 این شرکت که قرار بود 20 درصد از نیروهای خود را تعدیل کند به پیشنهاد کارکنان شرکت 80درصد حقوق کارکنان را پرداخت نمود تا کل نیروهای سازمانی حفظ گردند. در ادامه بحث آقای دکتر اثنی عشری به تاریخچه مختصری از طرح طبقه‌بندی مشاغل در کشور از سال 1364 تاکنون پرداختند و اشاره داشتند که بر طبق آخرین طرح مصوب به سال 1374 شرکت‌های که حداقل 50 نفر نیروی کار اهم از قراردادی یا استخدام رسمی یا روزمزد و.. دارند می‌بایستی در طرح طبقه‌بندی مشاغل قرار بگیرند و ایشان تأکید داشتند که این کار می‌بایستی حتماً با نظارت افراد ذی‌صلاح که مورد تائید انجمن طراحان طبقه‌بندی مشاغل هستند صورت بپذیرد. در آخر ایشان به این موضوع اشاره کردند تمام شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مشاوره‌ای منابع انسانی خود می‌بایستی در این طرح طبقه‌بندی مشارکت داشته باشند و برای سازمان خود از این طرح استفاده کنند فارغ از تعداد کارکنان آن شرکت.

در انتهای جلسه جناب آقای مهندس محجوب از همه برنامه‌ریزان و همکارانی که در این برنامه زحمات زیادی کشیدند ازجمله سرکار خانم دکتر لبادی و سرکار خانم پیر هادی و همچنین کارکنان و مدیریت شرکت پافکو سایر عزیزانی که در برگزاری این وبینار زحمت کشیدن قدردانی نمودند.            

شبکه مدیران حرفه ای  ... https://t.me/hrmSupergroup

  انجمن صنفی مدیران 👈 http://www.shoghl.org

 

#لینکدین لینک زیر درارتباط باشیم

 https://b2n.ir/linkhrm

 

 فالو https://b2n.ir/hrfollow

 #hiring #Recruitment

#مدیران #آموزش

 #management #hr

 #AssociationofHumanResourceManagers

 #HumanResourceManagers

 #استخدام #منابع_انسانی #جذب

#انجمن_صنفی

استرس‌زدایی یکی از وظایف مهم مدیران سازمان‌ها در دوران کروناست/ لزوم استفاده از مشاوره برای کاهش اضطرابِ کارکنان و خانواده ها

استرس‌زدایی یکی از وظایف مهم مدیران سازمان‌ها در دوران کروناست/ لزوم استفاده از مشاوره برای کاهش اضطرابِ کارکنان و خانواده هااسترس‌زدایی یکی از وظایف مهم مدیران سازمان‌ها در دوران کروناست/ لزوم استفاده از مشاوره برای کاهش اضطرابِ کارکنان و خانواده هااسترس‌زدایی یکی از وظایف مهم مدیران سازمان‌ها در دوران کروناست/ لزوم استفاده از مشاوره برای کاهش اضطرابِ کارکنان و خانواده ها

استرس‌زدایی یکی از وظایف مهم مدیران سازمان‌ها در دوران کروناست/ لزوم استفاده از مشاوره برای کاهش اضطرابِ کارکنان و خانواده هااسترس‌زدایی یکی از وظایف مهم مدیران سازمان‌ها در دوران کروناست/ لزوم استفاده از مشاوره برای کاهش اضطرابِ کارکنان و خانواده هااسترس‌زدایی یکی از وظایف مهم مدیران سازمان‌ها در دوران کروناست/ لزوم استفاده از مشاوره برای کاهش اضطرابِ کارکنان و خانواده ها

استرس‌زدایی یکی از وظایف مهم مدیران سازمان‌ها در دوران کروناست/ لزوم استفاده از مشاوره برای کاهش اضطرابِ کارکنان و خانواده ها

تعداد بازدید: 849 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی