شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 06:43   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35972صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیشنبه، 8 آبان 1400 - 18:18
واکنش‌ها به سخنان آیت‌الله صافی گلپایگانی
وی درباره روابط خارجی توصیه کرده بود که «باید با تمام کشورهای دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته باشیم و اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است.»
  
ورود به شبکه مدیران حرفه ای... https://t.me/hrmSupergroup سایت انجمن صنفی مدیران ( مدیریت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:

 واکنش‌ها به سخنان آیت‌الله صافی گلپایگانی
دنیای اقتصاد : درپی سخنان اخیر آیت‌الله صافی گلپایگانی درباره لزوم ارتباط با همه دنیا در دیدارش با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی‌ و یادداشت انتقادی سایت اصولگرای رجانیوز در واکنش به این اظهارات، برخی روحانیون برجسته کشور به دفاع از آیت‌الله صافی گلپایگانی مرجع تقلید شیعیان پرداختند و خواستار عذرخواهی انتقادکنندگان شدند.

 روز سی‌ام مهر‌ماه آیت‌الله صافی گلپایگانی در جریان دیدارش با رئیس مجلس شورای اسلامی توصیه‌هایی درباره وضعیت معیشتی در جامعه و نیز روابط خارجی مطرح کرد. وی درباره روابط خارجی توصیه کرده بود که «باید با تمام کشورهای دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته باشیم و اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است.»

آیت‌الله صافی همچنین گفته بود: «امروز یکی از راه‌های اصلاح امور این است که با حفظ منافع کشور و با عزت، با جهان در ارتباط باشیم که خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد.»

او در بخش دیگری از این سخنان، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی مردم نیز گفته بود: «گرانی برای مردم طاقت‌فرسا شده و تحمل آن برای مردم عزیزمان بسیار سخت و مشکل شده است.» سخنانی که بازتاب زیادی داشت.

 به دنبال این سخنان سایت اصولگرای رجا‌نیوز در یادداشتی با عنوان «ما با طاغوت فقط «قهر» نیستیم؛ بلکه «دشمنی» داریم» در تاریخ اول آبان ماه،  نوشت: «جمهوری اسلامی «مستضعفان» جهان را در برابر «طاغوت استکبار» رهبری می‌کند. در این تفکر، انقلاب اسلامی با طاغوت «قهر» نیست، بلکه «دشمن» است و نه تنها به نابودی او می‌اندیشد، بلکه برای محو او از صحنه روزگار طرح و برنامه دارد.»  البته این تنها مطلب منتشر شده در این سایت نبود. روز ۴ آبان‌ماه نیز یک بار دیگر یادداشتی انتقادی به قلم مهدی جمشیدی با عنوان «هشت‌سال عبرت» کافی نیست؟! در نقد سخنان آیت‌الله صافی گلپایگانی مجدد منتشر شد که ‌نویسنده در آن نوشته بود: «نه اینکه انقلاب با بسیاری از کشورها، قهر است، صحیح است؛ و نه اینکه راه‌حل مشکلات معیشتی مردم، ارتباطات خارجی و اقتصاد برون‌زا است. هر دو پیش‌فرض ناصواب هستند و این ناصواب‌بودن، متّکی به هشت‌سال تجربه عینی است: «هشت‌سال خسارت محض» و «هشت‌سال عبرت». کافی نیست؟

به دنبال مطالب این سایت، روز پنج‌شنبه، مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم طی بیانیه‌ای از مواضع آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی حمایت کرد و از علما و‌ مراجع محترم خواست تا در برابر انحرافات و مشکلاتی که مردم و ‌نظام را تهدید می‌کند، بی‌تفاوت نبوده و سخن حق را بر زبان آورند.

 به گزارش انتخاب، جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه نیز این نوع حرکات را محکوم و در بیانیه‌ای به امضای سید‌هاشم حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، همگان را به رعایت اخلاق رسانه‌ای و آداب اسلامی در راستای حفظ منافع کشور دعوت کرده و خواستار آن شد تا از تکمیل پازل دشمن و ایجاد اختلاف و دودستگی در جامعه بپرهیزند.

در ادامه واکنش‌ها، آیت‌الله علوی بروجردی، آیت‌الله استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت‌الله رشاد رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران هم به هجمه‌ها علیه آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی از مراجع عظام تقلید واکنش نشان داده و خواستار عذرخواهی از این مرجع تقلید شدند. آیت‌الله علی‌اکبر مسعودی خمینی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت‌الله هادوی تهرانی استاد حوزه علمیه قم نیز در سخنانی اهانت به آیت‌الله صافی را محکوم کردند.

همچنین سید‌حسن خمینی در مطلبی در اینستا‌گرام خود از آیت‌الله صافی حمایت کرد. آذری جهرمی وزیر ارتباطات سابق نیز در مطلبی در واکنش به انتقادات نوشت: مرجع تقلیدی فاضل، پیرامون نظر و دغدغه مردم با مسوولان صحبت کرده؛ جای گلایه و ایراد کجاست؟ به گزارش انتخاب او نیز خواستار عذرخواهی رجا‌نیوز شد.

تعداد بازدید: 379 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی