فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: گزارش مراسم هفتمين بزرگداشت روز ملي منابع انساني
یکشنبه، 26 فروردین 1403 - 18:59     کد خبر: 36794

* مهمترين چالش سازمانها ، جذب و نگهداشت سرمايه هاي انساني است * سازمان ها بايد سيستم هاي انگيزشي وتعاملات سازماني را با روحيات نسل z بازطراحي كنند *هوش مصنوعي است كه مي تواند طي بيست سال آينده به اندازه 300 سال گذشته تغيير ايجاد كند

ورود به شبكه مديران حرفه اي... https://t.me/hrmSupergroup سايت انجمن صنفي مديران ( مديريت ،اشتغال و ...)

http://www.shoghl.org/:

🎊گزارش مراسم هفتمين بزرگداشت روز ملي منابع انساني 🎊

به گزارش روابط عمومي انجمن صنفي مديران ومشاورين منابع انساني هفتمين بزرگداشت روزملي منابع انساني با مشاركت مديران ارشد شركتهاي خصوصي ودولتي وتعدادي از مديران ارشد شهرداري تهران و با حضور آقاي دكتر باقري معاون برنامه ريزي سرمايه انساني شهرداري تهران در 25 فروردين مطابق تقويم ساليانه در سالن همايش هاي ايوان شمس برگزار گرديد .

 

⚡️ شعار محوري امسال " سرمايه هاي انساني ، چالش ها ، راه كارها وهوش مصنوعي "

⚡️ مهمترين چالش سازمانها ، جذب و نگهداشت سرمايه هاي انساني است

در ابتدا اقاي دكتر جواد محجوب موسس و رييس انجمن صنفي منابع انساني واز بانيان روزملي ديدگاه هاي انجمن در ارتباط با شعار محوري را مطرح كردند ايشان ضمن تقدير از حضار و حاميان به ويژه شركت خدمات اداري شهر ، گزارش مختصري از فعاليتهاي انجمن در ارتباط با حفظ وصيانت وارتقا مهارت هاي تخصصي اعضا بيان داشتند .

در اين ارتباط انجمن بيش از ۱۳۰۰ نشست مجازي تخصصي برگزار كرده و با مشاركت بيش از 60 هزار عضومديرو متخصص  شبكه را توسعه داده است .

ودر ادامه ايشان عنوان كردند انجمن اماده ارايه خدمات خود به اعضا در كليه فرايندهاي منابع انساني مي باشد و در اين ارتباط از ظرفيتهاي شركت خدمات اداري شهر ( شهرداري)، دانشگاه تهران و علامه و ماهان بهره مي برد

** بررسي چالشها و راه كارها نيروي انساني سرمايه هاي انساني در سال 1403

براساس بررسي كه از اعضا در اواخرسال 1402 بعمل امد دغدغه ها و برنامه هاي سازمان ها در ارتباط با سرمايه هاي انساني بدين ترتيب مي باشند

✅ سازمانهاي توليدي، بيشترين تاكيد برجذب ونگهداشت سرمايه هاي انساني دارند .

انجمن با بهره گيري از ظرفيت سيستم مديريت فرايند جذب بومي اديلار و 60 هزار سوابق بررسي شده كارجويان وبا اشتراكگذاري تجربيات اعضا ميتواند به سازمانها كمك نمايد .

✅ سازمانهاي فناوري محور، تاكيد بر بازمهندسي سازمان با توجه به نسلZ مطرح است.

در اين ارتباط انجمن ميتواند در روند بهينه كاوي براي انتقال تجربيات زيسته اعضا ،به سازمانهاي متقاضي، ياري برساند

✅ سازمانهايي كه در ارتباطات بين المللي ، فعال هستند تاكيد بر توسعه مهارتهاي مديران مياني داشتند

ودر اين ارتباط نيز براي توسعه ، كوچينگ و منتورينگ مهارت هاي مديران ميتوانيم خدمات ارايه دهيم

⚡️ سازمان ها بايد سيستم هاي انگيزشي وتعاملات سازماني را با روحيات نسل z بازطراحي كنند

اقاي دكتر محمدعلي گل شيرازي مدير شركتهاي سپاهان باطري و...

چالش هاي منابع انساني در سازمان هاي توليدي را مورد بررسي قرار داد

ايشان به نقش جذب در سرمايه هاي انساني اشاره داشتند :

1. بي توجهي به انطباق شغل و شاغل باعث‌مي شود كه افراد در جاي مناسب قرار نمي گيرند.

2. يا در مصاحبه هاي استخدام به رشته تحصيلي و مسير شغلي

3. عدم تطبيق شغل و حقوق و درامدي كه فرد براي خود در نظردارد

4. عدم وجود ساختار حقوق دستمزد ، باعث مي شود كه افراد با حقوق توافقي استخدام شوند كه در ادامه به دليل قياس با يكديگر، چالش هايي سازماني در بين كاركنان ايجاد مي شود كه به ضرر سازمان خواهد بود

5. عدم انطباق درامد با تورم

6. حضور نسل z در بازار كار كه بايد براي انگيزش و پاداش انها متناسب با روحيات انها، طراحي شود.

7. عدم توجه به مدل هاي جديد كاري مانند فريلنسري و كسب و كارهاي الكترونيك

در نهايت بايد سبك هاي مديريتي به روز رساني شوند و از مهارت هاي كوچينگي استفاده شود تا پرسنل مشاركت دلشته باشند

 

⚡️ هوش مصنوعي است كه مي تواند طي بيست سال آينده به اندازه 300 سال گذشته تغيير ايجاد كند

پرفسورعلي ‏اكبرجلالي

پدرعلم فناوري اطلاعات ، استاد مهمان دانشگاه مريلند امريكا ، هوش مصنوعي و عصر جديد منابع انساني

در يك گراف تغييرات جهاني را نشان دادند

«هوش مصنوعي و عصر جديد منابع انساني» موضوع سخنراني پرفسور علي اكبر جلالي پدر فناوري اطلاعات ايران و استاد دانشگاه مريلند آمريكا بود كه با تاكيد بر لزوم حركت به سمت استفاده از هوش مصنوعي و فناوري هاي نوين در مديريت و توسعه منابع انساني، به تحت تاثير قرار گرفتن بسياري از مشاغل بر اثر توسعه هوش مصنوعي در تمام ابعاد مختلف شغلي اشاره كردند و در اين ميان نمونه هايي از اين تغييرات را بيان نمودند.

در ادامه تجارب موفق حوزه مديريت منابع انساني در استفاده از هوش مصنوعي را مورد بررسي قرار دادند و با اشاره به ابزارهاي ياري دهنده در ارزيابي نيروي انساني به ويژه در زمان جذب و استخدام به مواردي اشاره داشتند كه توانسته تا حد قابل قبولي به بهبود تصميم گيري ها كمك كند.

همچنين مديريت داده كه بنيان هوش مصنوعي است يكي ديگر از مباحثي بود كه در جلسه ايشان بدان پرداخته شد و از نگاه پرفسور جلالي داده از نفت مي تواند بسيار ارزشمندتر به شمار آيد.

آنچه در جمع بندي بدان اشاره شد رشد سريع و بسيار معنادار  فناوري هاي مهمي همچون هوش مصنوعي است كه مي تواند طي بيست سال آينده به اندازه 300 سال گذشته تغيير ايجاد كند و اين مسئله حاكي از اهميت بسيار فراوان فناوري هاي نوين است كه به ناچار همگي بايد به سمت و سوي استفاده درست از آن حركت كنيم كه اگر اين آمادگي را در خود ايجاد نكنيم با يكي از بزرگترين چالش هاي عصر جديد مواجه خواهيم شد.

 

⚡️ توليد و تقويت دانش سرمايه انساني لازمه مديريت چالش‌هاي اين حوزه است

مجيد باقري معاون شهردار تهران، توليد و تقويت دانش سرمايه انساني را لازمه مديريت چالش‌هاي اين حوزه دانست.

به گزارش روابط عمومي معاونت برنامه‌ريزي، توسعه سرمايه انساني و امور شوراي شهرداري تهران، در هفتمين آيين بزرگداشت روز ملي منابع انساني كه با همكاري انجمن صنفي مديران منابع انساني و شركت خدمات اداري شهر و با حضور مديران سرمايه انساني شركت‌ها و سازمان‌هاي معتبر كشور برگزار شد، «مجيد باقري» معاون برنامه‌ريزي، توسعه سرمايه انساني و امور شوراي شهرداري تهران، «علي اكبر جلالي‌» استاد مهمان دانشگاه مريلند و رئيس كرسي آموزش و يادگيري الكترونيكي و «جواد محجوب» رئيس انجمن صنفي مديران منابع انساني به ارائه ديدگاه‌هاي خود با موضوع سرمايه‌هاي انساني، چالش‌ها، راهكارها و همچنين هوش مصنوعي پرداختند.

مجيد باقري معاون شهردار تهران در اين رويداد با بيان اين‌كه شهرداري تهران يكي از پيچيده‌ترين و چالشي‌ترين سازمان‌ها در حوزه سرمايه انساني است، گفت: اين پيچيدگي چالش‌آمير ناشي از عواملي از جمله جامعه آماري بزرگ ۱۰۴ هزار نفري، تنوع و تفاوت سني و نسلي كاركنان (شكاف نسلي و سني)، تنوع و تعدد قراردادها و روابط استخدامي و … است.

وي با اشاره به اين‌كه در سازمان بزرگ و پيچيده شهرداري تهران به دليل اين پيچيدگي‌ها و انتظارات خفته يا بيدار در سرمايه انساني، مديريت سرمايه انساني بسيار حساس است، اظهار داشت: ناكارآمدي جبران خدمت در حوزه سرمايه انساني در شهرداري از ديگر چالش‌ها‌ست و به همين دليل در شهرداري تهران «بسته خرسندساز» طراحي و اجرا شد.

باقري افزود: احساس عدالت سازماني از ديگر چالش‌ها در سازمان‌هاي بزرگ است و ما در شهرداري تهران به گونه‌اي برنامه‌ريزي كرده‌ايم كه به سمت توليد و تقويت عدالت سازماني پيش برويم.

معاون شهردار تهران همچنين در خصوص مهم‌ترين چالش‌هاي مديريت سرمايه انساني در سازمان‌ها و نهادهاي عمومي گفت: فقدان ساختار شفاف، جامع و سازگار براي بهبود كاركرد سازماني، قديمي بودن نظام طبقه‌بندي مشاغل، تنوع و تفاوت سني و نسلي و وجود نسل‌هاي مختلف كاري در محيط كار از جمله اين چالش‌ها در سازمان‌ها و نهادهاي بزرگ است.

وي، اختلافات حقوق و دستمزد، عدم تطبيق شغل و شاغل، ترس كاركنان از فقدان امنيت شغلي، عدم وجود رويكرد بلند مدت نسبت به آموزش، عدم تناسب حقوق و دستمزد با شرايط تورمي و تشكيل گعده‌ها و محافل غيررسمي در فضاي مجازي را از ديگر چالش‌هاي مديريت سرمايه انساني در سازمان‌هاي بزرگ عنوان كرد.

مجيد باقري اظهار داشت: بر همين مبنا، يكي از اصلي‌ترين راهبردها و رويكردهاي مديريت سرمايه انساني در سازمان‌ها و نهادهاي عمومي بايد «مديريت چالش» و «به‌روزرسانيِ تكنيك‌هاي مديريت چالش» با هدف رفع نواقص و توليد رضايت در جامعه سرمايه انساني باشد.

وي با بيان اين‌كه توجه به دانش سرمايه انساني و پرهيز از سعي و خطا در حوزه سرمايه انساني بسيار مهم است، گفت: انجمن‌هاي منابع انساني مي‌توانند نقش مؤثري در توليد و تقويت دانش مديريت سرمايه انساني ايفا كنند.

باقري خاطرنشان كرد: شهرداري تهران آماده انتقال تجارب و دريافت تجارب و الگوهاي موفق در حوزه مديريت سرمايه انساني با ديگر سازمان‌هاي فعال در سطح كشور است

 

در ادامه با هدف همگرايي كنشگران مديريتي وسرمايه هاي انساني با مديريت دكتر محجوب پنل پرسش وپاسخ با حضور فعالان برگزار گرديد:

دكتر آذر صائميان ، رئيس اتحاديه انجمن هاي علمي، فناوري، نوآوري و تجاري سازي

دكتر مالكي، دبيركل فدراسيون مديريت و مشاوران كسب و كار ايران

مهندس علي خدايي ،نماينده كارگران كشور در شوراي عالي‌كار

ارمين خوشوقتي ، عضو هيات مديره انجمن مديريت منابع انساني ايران

حسين حبيبي ،عضو هيات مديره كانون عالي شوراهاي اسلامي كار كشور

عرفان رامين ، رييس هيات مديره تعاوني فعالين مربي گري توسعه فردي و كسب و كار

 

در انتها ،  خانم دكتر لبادي مديراجرايي همايش از همكاران پرتلاش زير براي سعي وتلاشي كه در جهت توسعه فعاليتهاي انجمن داشتند با حضور مديران حاضر در همايش مورد تقدير وتشكرقرار دادند :
سركارخانم ها :رضايي ، طهماسبي واقاي اسدزاده

 

 باشگاه مديران حرفه اي منابع انساني و انجمن صنفي ...
https://t.me/hrmSupergroup
🌐تجميع يكهزار كارگاه
https://t.me/HRMIR
كارگاه اموزشي
https://t.me/hrmtiran
shoghl.org 🌎
60هزار كانكشن و فالوئر لينكدين
 https://lnkd.in/emZbPi8j


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها