جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 22:25   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20625صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 3 مرداد 1393 - 03:02
سخن همکار: دریک رقابت عادلانه آموزش و پرورش رقیب خود یعنی بخش مشارکت ها را در دوره ی متوسطه ضربه فنی کرد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

سلام قابل توجه مسئولین که اصلا به فکر حل مشکل نیستند دریک رقابت عادلانه آموزش و پرورش رقیب خود یعنی بخش مشارکت ها را در دوره ی متوسطه ضربه فنی کرد وخود تنها مسئولیت آموزش فرزندان را به عهده گرفت یعنی خودش دولتی بود مشارکتی هم شد با گرفتن یک شهریه کامل از دانش آموزان و کادر دوبرابری از نیروهای سر گردان دولتی پیدا کنید پرتقال فروش را. یک مجتمع روستایی با 300 نفر دانش آموز 3 نفر کادر اجرایی دارد دریگ شهر 20 مجتمع روستایی 60 نفر کادر اگر در نظر بگیریم که در مرکز مجتمع 1نفر ازاین 60نفر باقی می ماند جمعا با کادر 40 نفر نیروی دفتری و پرورشی در یک شهرستان با 6000 نفر دانش آموز ابتدایی مشغول به کارند این همه سرو صذا کرده که مجتمع ها نیرئی اضافی دارند که در شرایط عادی این 40نفر نیروی دفتری و پرورشی در همین مدارس سازماندهی می شوند حال بایید ببینیم مدارس خاص چه بر سر این آموزش و پرورش آورده است در یک چنین شهری 4 آموزشگاه نمونه دولتی 2 آموزشگاه سمپاد 4 آموزشگاه شاهد 4 آموزشگاه هیئت امنایی جمعا 14 آموزگاه خاص در یک شهری که 20 محتمع روستایی دارد در هر یک از این مدارس حداقل 20 نفر نیروی کادری نه آموزشی مشغول بکارند که جمعا280 نفر می شوند به اندازه مدارس غیر دولتی هم از دانش آموزان شهریه می گیرند و دو برابر این هم کادر آموزشی دارند 560 نفر. اگر دولت این دانش آموزان را با این شهریه ها به بخش مشارکت ها می داد دیگر نیاز به احداث ساختمان و تامین این همه کادراداری و آموزشی نبود کو گوش شنوا . در همین شهر های مورد مثال شهر مورد مثال ما 20 مجتمع روستایی دارد 0 در دوره ابتدایی حدود یک سوم دانش آموزان مگر در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل نیستند چرا چون در دوره ابتدایی آموزش و پرورش کمتر دخالت کرده است و مدرسه نمونه ، سمپاد و غیره ندارد مطلب را باز تر کنم شاید مسئول دلسوزی متوجه شود اگر می خواهیم به معلم و مدارس دولتی رسیدگی کنیم بزرگ کردن آموزش و پرورش راهش نیست حال که با گسترش مدارس سمپاد ، نمونه دولتی ، شاهد و هیئت امنایی زمینه ی رقابت مدارس غیر ذولتی را در دوره ی متوسطه در شهر های کوچک از بین برده اید آخرین تیر خلاص را نیز با احتصاص سهمیه ثبت نام برای مدارس غیر دولتی بر آخرین مدارس باقی مانده وارد کردید در شهر های استان همدان برای یک مدرسه ی غیر انتفاعی سهمیه ثبت در پایه دوم در رشته تجربی 4 نفر و برای رشته ریاضی 6 نفر در سامانه سناد در نظر گرفته شده است آیا دولت با این همه امکانات کلاس 4 یا 8 نفره می تواند تشکیل بدهد که دبیرستان غیر دولتی با پرداخت حزینه های ساختمان گرفته تا حق الزحمه دبیر 10% مالیات 5% به آموزش و پرورش باید همه ی این هزینه ها را بپردازد بتواند با کلاس 4 تا 8 نفره دوام بیاورد در یکی از شهر های استان همدان همه ی کلاس های رشته های تجربی ، ریاضی و علوم انسانی را در مدارس دولتی 25 نفر به بالا تعریف کرده است و سهمیه مدارس غیر دولتی را با یک عدد یک رقمی در نظر گرفته است چرا در این رشته ها که استقبال دانش آموزان برای ثبت نام در مداس غیر دولتی زیاد است دولت مانع از گسترش مراکز غیر دولتی می شود در این رشته ها بهتر نیست که آموزش و پرورش بار آموزش 50% درصد را بر عهده مدارس غیر دولتی بگذارد مثلا در این شهر از استان همدان می تواند 15 کلاس را از این طریق به بخش غیر رولتی واگذار کند در استان همدان 150 کلاس ببینید در کل کشور چند کلاس به بخش خصوصی واگذار خواهد شد چقدر در هزینه نیروی انسانی و فضا صرفه جویی خواهد شد در بخش ابتدایی که مشارکت غیر دولتی خیلی خوب است چقدر به آموزش و پرورش کمک شده است ولی در دوره متوسطه اول کلیه ی مدارس غیر دولتی تعطیل شده است و برای دوره ی دوم متوسطه که تا کنون دوام آورده اند با گذاشتن سهمیه 4 تا 8 نفر عملا دستور تعطیلی آنها را صادر کرده اند در تاریخ 2 تیر در همدان همایش مدارس مدارس غیر دولتی برگزار شد این اراده در حرف های مسئولین جهت گسترش مدارس غیر دولتی وجود دارد ولی نیاز به کار عملی است این سهمیه ثبت نام با هیچ قانونی همخوانی ندارد و برای لغو آن نیز نیاز به مصوبه ندارد اگر باید در رشته های تجربی و ریاضی سهمیه ای در نظر گرفته شود چرا از 400 نفر سهمه در این رشته ها سهم مدسه غیر دولتی 4 نفر باشد بهتر نیست بار دولت را سبکتر بکنیم و حداقل برای این مدارس در رشته های تجربی ، ریاضی و علوم انسانی کلاس های 25 نفری تعریف کنیم چرا این سهمیه بندی را در جهت گسترش مدارس غیر دولتی تغییر ندهیم.

تعداد بازدید: 720 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 3 نظر (فعال: 3 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
سعیدی
|    | 1393/5/5 - 04:48 |     1     0     |
من سال 83 یکی از افراد عضو تیم پروژه ای بودم که قرار بود میزان موفقیت را در مجتمع ها ارزیابی نماید. یافته های این تحقیق نشان داد بیش از 83 درصد مدیران و معلمین و اولیاء زیر مجموعه مجتمع از این وضع ناراضی هستند و دلیلشان این بود که قبلا برای حل مشکلات خود بدون واسطه به اداره محل می رفتند و حالا باید از مدیر مجتمع که گاه تحصیلات و تجربه کمتری از خودشان دارد اجازه بگیرند. بعلاوه خیلی از مدارس والدین اصرار داشتند کمک های آن ها برای استفاده فرزندان خودشان است نه دیگران! مسائل قومی و قبیله ای که برخی اصرار داشتند مرکزیت مجتمع در ده آن ها باشد و الا بچه هایشان را به مدرسه نمی فرستند به کنار . راستش خیلی به آن چه روی کاغذ نوشته شده نمی توان اعتماد کرد. آمار یک چیز است و واقعیت چیز دیگر

ناشناس
|    | 1393/5/3 - 15:24 |     7     1     |
دوست عزیز الان در یک دبیرستان با 120 دانش آموز که به صورت مجتمع اداره می شود وضعیت نیروی انسانی به شکل زیر است:
1نفر مدیر
4 نفر معاون
1 نفر مشاور
1نفر استاد کار 1 نفر مستخدم با این حال مدیران مجتمع مترصد گرفتن نیرویی جدید البته در خدمت خود هستند ود ر همین شهر معلمان مدرسه ابتدایی با 32 نفر دانش آموز در س می دهد آیا بهتر نیست یکی از این نیرو های مجتمع حذف شوند وکلاس 32 نفری به دو کلاس 15 نفری تبدیل شود ؟؟؟؟

دزفولی
|    | 1393/5/5 - 04:33 |     1     0    
پاسخ: من با بخش کم کردن کادر مدارس و تقسیم امار کلاس به15 نفر
موافقم



نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی