جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 16:39   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20682صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 5 مرداد 1393 - 14:19
جزییات برنامه آموزش و پرورش برای اجباری شدن مراکز پیش دبستانی
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش از توسعه کمی و کیفی مراکز پیش دبستانی خبر داد و گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط مختلف کشور و امکانات آموزش و پرورش این دوره اجباری نبوده اما با گستردگی امکانات آموزش و پرورش و فراهم آوردن زیرساختهای لازم، دوره پیش دبستانی را تا چند سال آینده اجباری می کنیم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از خبرگزاری مهر، محمد دیمه ور اظهارکرد: توسعه پیش دبستانی به صورت کمی و کیفی با همکاری مراکز غیر دولتی در مناطق مختلف کشور برای سال تحصیلی آینده مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: پوشش پیش دبستانی در سال گذشته 36 درصد برای نوآموزان چهارساله و بالاتر بود اما ما درصدد هستیم که این پوشش را برای سال تحصیلی آینده به ویژه در مناطق محروم و عشایری، افزایش دهیم.

دیمه ور، تصریح کرد: دولت از طریق خرید خدمات آموزشی خدمات نیروهای رسمی آموزش و پرورش درصدد توسعه مراکز پیش دبستانی در مناطق محروم، عشایر و چندزبانه است.

وی درباره رایگان بودن مراکز پیش دبستانی در مناطق محروم عنوان کرد: هزینه ها با توجه به درصد محرومیت مناطق کاهش یافته و در روستاهایی که محرومیت بالایی دارند این دوره به صورت رایگان برگزار خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت افزایش کیفی و نظارت بیشتر در مراکز پیش دبستانی خاطر نشان کرد: از نگاه آموزش و پرورش پیش دبستانی یک دوره تربیتی است و باید فضاهای یادگیری برای کودکان به صورت مناسب ایجاد شود، همچنین نظارتها نیز باید جدی تر صورت گیرد تا دیگر شاهد وقوع مسائل و آسیب های اجتماعی نباشیم.

دیمه ور گفت: شیوه های آموزشی و رفتارهای مدیران و مربیان پیش دبستانی باید در ابعاد کیفی مورد بازنگری و نظارت بیشتر قرار گیرد.

وی در خصوص برنامه آموزش و پرورش برای اجرایی شدن این دوره در سال تحصیلی آینده تصریح کرد: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی یک دوره رسمی است اما در تعلیم و تربیت اجباری نیست، به تدریج  با گستردگی امکانات آموزش و پرورش و فراهم آوردن زیرساخت های لازم، تا چند سال آینده تعلیم و تربیت پیش دبستانی را اجباری می کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش درخصوص کمبود مربیان پیش دبستانی و وضعیت شرایط استخدامی آنها خاطر نشان کرد: با توجه به آنکه این دوره با تکیه بر مراکز غیر دولتی راه اندازی شده است در حال حاضر با کمبود مربی مواجه نیستیم.

وی افزود: وضعیت استخدامی مربیان نیز با صدور مجوز از سوی دولت و برگزاری آزمون مشخص می شود، قطعا با توجه به کمبود معلم در مقطع ابتدایی، مربیان استخدام شده در مقطع ابتدایی به کار برده می شوند.

دیمه ور درباره ی مراکز پیش دبستانی که هنوز مجوزهای خود را از آموزش و پرورش نگرفته اند گفت: این مراکز تا پایان تابستان برای دریافت مجوز مهلت دارند، قطعا از شروع سال تحصیلی جدید با مراکزی که فاقد مجوز از این وزارتخانه باشند براساس قانون عمل خواهیم کرد و اجازه فعالیت به آنها داده نمی شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همچنین از تصویب آیین نامه کلاسهای چند پایه در شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: اقدامات کیفی بخشی برای کلاسهای چند پایه انجام می شود که در حال حاضر مشغول تدوین شیوه نامه اجرایی آن هستیم.

وی اظهارکرد: در مناطق روستایی برگزاری کلاسهای چند پایه رایج است که ما درصدد هستیم این کلاسها حداقل در سه پایه و 15 دانش آموز برگزار شود. شیوه نامه اجرایی آن تا دو هفته آینده نهایی و به استانها ابلاغ می شود.

تعداد بازدید: 1064 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی