جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 12:18   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20825صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 10 مرداد 1393 - 18:03
با این روش کودکانتان 10 تا 12 سانت رشد می‌کنند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

هر نوع فعالیت ورزشی تسریع در رشد است نه اختلال رشد، باید ورزش کردن علمی و با کارشناسان مربوطه باشد. ...

احمد مشیری متخصص پزشکی ورزشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ورزش کردن در هر دوره سنی توصیه می‌شود و در کودکان نیز محدودیتی وجود ندارد زیرا هر نوع فعالیت ورزشی تسریع در رشد است نه اختلال رشد، باید ورزش کردن علمی و با کارشناسان مربوطه باشد.
مشیری اظهار کرد: چنانچه کودکان زیر نظر مربیان حرفه‌ایی ورزش را انجام دهند نسبت به همسالان خود رشد قدی بیشتری خواهند داشت و با مطالعاتی که انجام شده است دریافته‌اند کودکانی که تا دوره بلوغ به ورزش کردن پرداخته‌اند 10 تا 12 سانت بیشتر از همسالان خود رشد قدی داشته‌اند.
وی افزود: بر خلاف بعضی از نظرات که ورزش کردن در کودکان را علت کاهش رشد می‌دانند باید گفت: ورزش کردن اگر همراه با تغذیه مناسب و علمی باشد موجب افزایش رشد می‌شود.
مشیری با بیان اینکه ورزشهای سنگینی مثل وزنه‌برداری تا دوره بلوغ توصیه نمی‌شود خاطر نشان کرد: حتما والدین در 7 – 10 سالگی تحت نظر کارشناس پزشک ورزشی استعداد کودک را شناسایی کرده و بر اساس استعداد کودک مبادرت به انتخاب رشته ورزشی نمایند.
مشیری با اشاره به اینکه متاسفانه 60 درصد افراد جامعه دچار اضافه وزن هستند افزود: با روی آوردن کودکان به سمت ورزش نه تنها از بی‌تحرکی و اضافه وزن جلوگیری می‌شود بلکه در تخلیه انرژی کودک اجتماعی شدن و رعایت قوانین، افزایش اعتماد به نفس، دوست‌یابی، کنترل خشم و کم شدن ساعات نشستن پای کامپیوتر موثر است.

تعداد بازدید: 1166 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی