شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 02:16   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21875صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 25 شهریور 1393 - 13:05
تهران برای ساخت مدرسه دیگر زمین ندارد
افتتاح ۵۰ مدرسه همزمان با اول مهر در استان تهران
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور گفت: تهران با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه است. همزمان با اول مهر ۵۰ مدرسه در استان تهران افتتاح می‌شود، هم‌اکنون در تهران شرایط به‌گونه‌ای است که دیگر زمین برای ساخت مدرسه وجود ندارد.

محمدرضا حافظی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش " آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرده که منطقه 22 به دلیل حجم بالای انبوه سازی و در نظر نگرفتن فضای لازم برای ساخت مدرسه در آینده‌ای بسیار نزدیک با وضعیت اضطرای کمبود فضای آموزشی مواجه خواهد شد، در این زمینه خیران مدرسه ساز اقدامی را برای ساخت مدرسه در این منطقه انجام داده‌اند؟" اظهار داشت:‌ برای سال تحصیلی جدید حدود 50 پروژه خیرساز در استان تهران افتتاح می‌شود.

وی افزود: متاسفانه شهر تهران محروم‌ترین شهر کشور به لحاظ فضای آموزشی است و هم در شمال شهر و هم در جنوب شهر تهران با این مشکل مواجه هستیم که علت اصلی آن عدم وجود زمین در تهران است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز با اشاره به اینکه بسیاری از ساختمان‌های مدارس در شهر تهران استیجاری است، گفت:‌ مالکان تعدادی از مدارس، حکم تخلیه را نیز از دادگاه گرفته‌اند. آموزش و پرورش در نظر دارد تا مدارس قدیمی شهر تهران را که موقعیت تجاری دارند تبدیل به احسن کرده و با فروش آنها اقدام به تهیه زمین برای ساخت مدرسه جدید کند.

حافظی ادامه داد:‌از شهرداری خواسته‌ایم تا اگر زمینی در اختیار دارد آن را به جامعه خیرین مدرسه‌ساز برای ساخت مدرسه واگذار کند. هم‌اکنون در منطقه 22 شهر تهران اغلب زمین‌ها به انبوه سازی اختصاص یافته و دیگر زمینی براس ساخت مدرسه باقی نمانده است. در گذشته قانونی وجود داشت که به ازاء احداث 200واحد مسکونی یک مدرسه ساخته شود که هم‌اکنون این قانون لغو شده است.

وی بیان کرد: 50 مدرسه‌ای که قرار است همزمان با آغاز سال تحصیلی در استان تهران افتتاح شود نمی‌تواند پاسخگوی نیاز این شهر به فضای آموزشی باشد. خیران مدرسه ساز جلسه‌ای را با رئیس شورای شهر برگزار کرده و تقاضا کردند تا تسهیلاتی را در رابطه با واگذاری زمین در اطراف پارک‌ها برای آموزش و پرورش قائل شوند اما اقدامی در این زمینه صورت نگرفت در حالیکه برای حل معضل کمبود فضای آموزشی در شهر تهران به همکاری تمام نهادها نیاز داریم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز افزود: در تهران مدارس فرسوده‌ای وجود دارد که با یک زلزله تخریب می‌شود. در سال‌های گذشته مصوب شد تا 3.9 میلیارد دلار از ذخایر ارزی برای ایمن سازی مدارس اختصاص یابد اما به دلیل مشکلات کشور و بالا رفتن هزینه‌ها، هزینه‌های ساخت ساختمان آنقدر بالا رفت که توانستیم دو سوم مدارس کشور را ایمن سازی کنیم و هم‌اکنون یک سوم از فضای مدارس کشور ناایمن است.

تعداد بازدید: 430 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی