جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 15:40   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22053صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 31 شهریور 1393 - 02:31
موارد ابطال برچسب سرویس مدارس اعلام شد/ رصد سرویس ها با گشت های مشترک پلیس و تاکسیرانی
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

رئیس پلیس راهور پایتخت، تکرار تخلفات حادثه ساز و مشکل در معاینه فنی خودروها را باعث ابطال برچسب سرویس مدارس دانست.
به گزارش خبرنگار سرویس انتظامی خبرگزاری برنا به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید تیمور حسینی در حاشیه مراسم رونمایی از طرح برچسب سرویس مدرسه در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه پلیس و شرکت تاکسیرانی در قالب گشت های مشترک در طول سال تحصیلی به رصد سرویس های مدارس می پردازند، اظهار داشت: بخشی از نظارت ها توسط پلیس از طریق میدانی و با عوامل پیاده پلیس راهور و پراکنده در سطح شهر صورت می گیرد و بخشی دیگر توسط گشت های مشترک پلیس و تاکسیرانی است.
وی ادامه داد: پلیس از مناظر مختلفی چون داشتن کارت صلاحیت راننده، وضعیت معاینه فنی خودرو و اینکه بیشتر از حد مجاز اقدام به سوار کردن دانش آموزان نکرده باشد، را مورد نظارت قرار می دهد و به صورت جدی و پررنگ در طول سال تحصیلی و نه تنها در اوایل سال به رصد می پردازد.
حسینی با اشاره به نحوه برخورد و اعمال قانون پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز گفت: بطور حتم وظیفه ما ممانعت از ادامه حرکت وسیله نقلیه است اما به این صورت که دانش آموزان را در میانه راه از خودرو پیاده کرده و خودرو را نیز به پارکینگ اعزام کنیم، بلکه در وهله اول اعلام تخلف به واحد آموزشی مربوطه مد نظر است.
پلیس راهور پایتخت پیگیری این موضوع و جایگزین کردن وسیله مجاز به جای غیر مجاز را مد نظر دارد؛ خودروهای متخلف در این خصوص به دو دسته تقسیم می شوند، یکی خودروهایی که تمام مراحل صلاحیت سرویس مدارس شدن را طی کرده و تنها برچسب دریافت نکرده اند و گروه دوم افراد غیر مجازی که حتی صلاحیت سرویس مدرسه شدن را ندارد.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: برخورد با تخلفات سرویس های مدارس با تدبیر و هماهنگی پلیس و دیگر سازمان های دخیل چون آموزش و پرورش است؛ بطور حتم نمی گذاریم در زمان اعمال قانون توسط پلیس برای سرویس های مدرسه، کوچکترین مشکلی برای دانش آموزان بوجود آید و همچنین اجازه بروز بی نظمی را نداده و از اصول خارج نمی شویم.
به گفته حسینی تکرار تخلفات حادثه ساز مانند عبور از چراغ قرمز، سرعت غیر مجاز، حرکت مارپیچ و عبور از محل ممنوع و معاینه فنی خودرو باعث ابطال برچسب سرویس مدارس می شود.

تعداد بازدید: 568 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی