شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 09:27   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22090صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 1 مهر 1393 - 11:49
توزیع نیروهای آموزش و پرورش یکسان نیست/ انتخاب 40 راهکار برای اجرای سند تحول
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

سمنان - خبرگزاری مهر: معاون وزیر و رئیس سازمان سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش با اذعان بر اینکه توزیع نیروهای این وزارتخانه در استانها و مناطق یکسان نیست، گفت: در برخی مناطق از نظر رشته، جنس و دوره ها کمبودهایی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقر زاده عصر دوشنبه در خلال برگزاری شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در محل این اداره کل در گفتگو با خبرنگاران در مورد وضعیت ساماندهی نیروی انسانی و کمبودهای این بخش اظهار داشت: از نظر میانگین تعداد دانش آموزان با تعداد معلمان در کشور با کمبودی مواجه نیستیم اما توزیع نیروها در استانها و مناطق یکسان نیست و در برخی مناطق از نظر رشته، جنس و دوره‌ها کمبودهایی وجود دارد.

وی ادامه داد: به رغم افزایش قریب 24 هزار نفر دانش آموز پایه اول از یک طرف و بازنشسته شدن 25 تا 26 هزار نفر نیروی فرهنگی، نیازها همانند سال قبل است و افزایش نیافته و ساماندهی و آرایش مطلوبی از نظر نیروی انسانی در کشور صورت گرفته است.

نیاز نیروی انسانی در حد سال گذشته حفظ شده است

معاون وزیر و رئیس سازمان سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش افزود: با ساماندهی مطلوبی که صورت گرفته نیاز نیروی انسانی در حد سال گذشته حفظ شده است که بیانگر بهره وری و استفاده درست از نیروها است که در دوران وزارت دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش عملی شده است.

باقرزاده از بهره برداری مدارس جدید در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: با آغاز سال تحصیلی 93 - 94 بیش از 160 هزار دانش آموز در مدارس نوساز مشغول تحصیل می شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون 97 درصد دانش آموزان در کشور ثبت نام کرده اند گفت: تاکنون 12 میلیون و 300 هزار نفر ثبت نام شده‌اند و بقیه سه درصد نیز آمار بین راهی است که ظرف دو تا سه روز آینده تکمیل می شود.

بی‌سوادی عامل بسیاری از آسیب های اجتماعی است

رئیس سازمان سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به مشکلات بی‌سوادی در کشور، اظهار کرد: بی‌سوادی نشانه نابرابری اجتماعی، آموزشی و فرهنگی، فقر اقتصادی و تبعیض بوده و عامل بسیاری از آسیب های اجتماعی است.

باقرزاده با تاکید بر اینکه سواد آموزی یک مسئله آموزشی نیست، تصریح کرد: مسئله سوادآموزی امروزه به عنوان معضل اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی در جامعه پدیدار است و برای رفع این معضل مشارکت های مردم و نهاد های مربوطه بیشتر از هر زمان دیگر احساس می‌شود.

وی به اهمیت بسیار بالای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری نیز همواره بر اهمیت و لزوم اجرای این سند تاکید داشته‌اند و ما نیز تلاش جدی برای اجرای این سند در مدارس داریم.

40 راهکار برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انتخاب شد

معاون وزیر و رئیس سازمان سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش از طراحی نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر داد و اضافه کرد: زیرنظام‌هایی چون برنامه درسی، الگوی کلی کتاب‌های درسی، مدیریت و رهبری، پژوهش و تحقیق، نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و منابع انسانی بر اساس این نقشه راه طراحی شده است.

باقرزاده در ادامه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: 40 راهکار برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری انتخاب شده است.

وی از ابلاغ این راهکارها به صورت دستورالعمل به مدارس برای اجرا در سال جدید خبر داد و بیان داشت: پنج سیاست کلی برای اجرای سند تحول بنیادین توسط وزارت آموزش و پرورش تبیین شده است.

باقرزاده به این سیاست‌ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این پنج سیاست شامل توسعه مشارکت و تمرکز زدایی، بهبود کیفیت آموزشی، مدیریت آموزشگاهی و ساماندهی نیروی انسانی است.

بالغ بر یک میلیون نفر همچنان بی سواد هستند

رئیس سازمان سواد آموزی کشور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تلاش برای ریشه‌کنی بیسوادی، گفت: سه میلیون و 456 هزار نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال وجود داشت که در حال حاضر یک میلیون و 112 هزار نفر از این افراد همچنان بی سواد هستند.

باقرزاده از اجرای طرح باسواد کردن جوانان و نوجوانان 10 تا 20 سال خبر داد و بیان داشت: یکی از سیاست‌های بسیار مهم وزارت آموزش و پرورش این طرح است که خدمات نهضت سواد آموزی امسال به 75 هزار نفر در قالب این طرح ارائه می‌شود.

وی در خاتمه با اشاره به وجود بالغ بر 9 میلیون 700 هزار نفر بیسواد در کشور خاطرنشان ساخت: شش میلیون نفر از این تعداد افراد بالای 50 سال هستند که باسوادی این افراد در حال حاضر مد نظر نیست و طرح‌های باسوادی برای دیگر افراد اجرایی می‌شود.

 

تعداد بازدید: 664 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
|    | 1393/7/1 - 19:38 |     1     0     |
ارتقا معیشت منزلت معلم رتبه بندی و... کی اجرا میشه

ناشناس
|    | 1393/7/1 - 13:33 |     1     0     |
میشه بگید وعده های واهی سال تحصیلی 93 چیه؟!!
ما دیگه اعصاب نداریم وعده هارو یک جا بگید و در طول سال دیگه با ما کارتون نباشه.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی