جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 21:24   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22777صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیپنجشنبه، 8 آبان 1393 - 12:55
کیهان:چون دو استاد درسال87و88 زندانی شدند،نتیجه می گیریم بورسیه ای ها قانونی اند و باید استاد شوند!
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

جامعه > آموزش - روزنامه کیهان با دفاع از صدها دانشجوی بورسیه ای که اعطای بورسیه به آنها خلاف قانون بوده است نوشت:

چرا اینها، که نسل جوان، پر انرژی و مؤمن و وطن‌دوست هستند نباید در دانشگاه جایی داشته باشند و به کرسی استادی تکیه بزنند؟ مگر قرار است دانشگاه جای چه کسانی باشد؟ و اینها قرار است جای چه کسی را تنگ کنند؟ ...همه چیز حکایت از آن دارد که سران آن جریان برای بقاء و تأثیرگذاری سیاسی در دانشگاه‌های کشور دست به هر کاری می‌زند حتی اگر به قیمت نابودی و ناامیدی هزاران نخبه جوان تمام شود. و بعد برای پنهان ماندن اصل ماجرا، شیپور دروغین بورسیه‌ها را در دست می‌گیرد و آنقدر در آن می‌دمد که کسی متوجه بازگشت بی‌سر و صدای خائنین به ناموس و میهن این مردم و دانشجویان آنها نشود! به این دو نمونه تلخ توجه کنید:
الف: نیمه سال 87، خودرویی با سرعت غیرمجاز در حال عبور از بزرگراه‌ قزوین-زنجان است، راننده به اخطار ایست پلیس برای توقف توجهی نمی‌کند، پس از اندکی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و به پاسگاه پلیس راه هدایت می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که راننده، استاد یکی از دانشگاه‌های مهم کشور است و سرنشین دیگر، خانم جوانی است که دانشجوی وی است.  دادگاه کیفری با صدور دادنامه‌ای مفصل، استاد خاطی و خائن را به اتهام رابطه نامشروع و... به مجازات‌‌هایی از قبیل شلاق، تبعید و... محکوم می‌کند. همزمان هیئت رسیدگی به  تخلفات اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نیز آن استاد را اخراج می‌کند. او سالهای تبعید را هم سپری می‌کند اما در آغازین ماه‌های شروع بکار دولت یازدهم به تکاپوی بازگشت به دانشگاه می‌افتدو با ادعای کشف اسناد و ادله جدید دوباره در دیوان عدالت اداری طرح دعوی می‌کند‍و ظاهرا باید به زودی شاهد بازگشت پیروزمندانه این استاد به دانشگاه باشیم.
ب: در کوران فتنه سال 88 داد/اه انقلاب دکتر «ع.‌م» به پنج سال حبس و... محکوم کرد. وی نیز از دانشگاه اخراج شد. اما او هم با آغاز کار دولت یازدهم، سودای بازگشت ساز کرد و به طرح دعوی در دیوان عدالت اداری پرداخت تا همه چیز برای بازگشت این شخص خائن و وطن‌فروش و عنصر فعال در فتنه آماده شود...
این دو نمونه و ده‌ها نمونه مشابه دیگر که نزد کیهان محفوظ است و همچنین موارد تلخ انضباطی دانشجویی، جملگی حکایت از یک روند خطرناک دارد و به نظر می‌رسد با توضیح بسیار مختصر آن، تحلیل آغازین این نوشتار مبنی بر ساختگی‌بودن جنجال بورسیه‌ها برای رسیدن به هدفی مهم‌تر، بر همگان آشکار شده باشد.

 

تعداد بازدید: 705 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 3 نظر (فعال: 3 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
دانشگاهی
|    | 1393/8/10 - 14:38 |     1     0     |
بی ربط است.
تهدید دانشگاهیان نتیجه عکس خواهد داد.
گناه اشخاص چه ربطی به دانشگاه دارد. در این دانشگاه ها بزرگانی مانند مرحوم آیت اله مطهری و مرحوم آیت اله مفتح و بسیاری از یزرگان دیگر هم تدریس کرده اند.
ایشان از فرط عصبانیت از شکست دوستانشان و تعصب ضد دانشگاهیشان به بیرا هه و به مسیر سفسطه و بدنام کردن دانشگاه ها رفته اند.
آقای شریعتمداری: پس بخوانید و با طرز فکری که دارید؛ روحانیت را هم متهم کنید؛
در سال ۱۳۸۰ فردی معمم بنام غ- ف در وردآورد تهران در پروژه ای بنام نگین غرب هزاران میلیارد مال ملت شهید داده ایران را با وعده خانه دار کردن آنها بالا کشید و در دادگاه خلع لباس و محکوم به اعدام شد. اکنون هم پرونده ایشان در شعبه ۳۶ تجدید نظر دادگاه انقلاب اسلامی زیر نظر قاضی عادل در جریان است و بعد از ۱۴ سال یک شخص که در کسوت روحانیت بود به مال مردم تجاوز کرد و هنوز رنده و پرونده باز است.
با این حساب و با استدلال آقای شریعت مداری باید بگوییم گناه حوزه و روحانیت است که این بلا سر مردم آمده و روحانیت را که مورد اعتماد ملت ایران است را سرزنش کنیم. برادر عزیز؛ نه اینطور نیست؛ گناه هر کس مربوط به خودش است.
پرونده سازی برای بدنام کردن رقبای سیاسی ؛ پروژه ای کهنه و لو رفته است و خریدار ندارد. خطاکاران در هر لباسی باید مجازات شوند. بورسیه های متخلف هم باید شدیدا مجارات شوند و بجز مجازات هیچ راهی وجود ندارد. دولت امید نباید به کسی باج دهد چون تایید بزرگان و ملت را با خود دارد.
استدلال های ایشان برای توجیه تخلف و فرار متهمان از عدالت کاری دور از شان و غیر منطقی است .


ناشناس
|    | 1393/8/10 - 12:55 |     0     1     |
دوست گرامی، ربط آن به بورسیه ها این است که ظاهرا حرکتی در وزارت علوم در جریان است که با جوسازی در کنار جمع آوری نیروهای مورد دار، به یک حرکت ناموجه دست بزنند. یعنی مفهوم اصلی، حرکات ناموجه وزارت علوم است که یکی از جنبه های آن، جوسازی درباره بورسیه ها است.

مشاور
|    | 1393/8/9 - 01:35 |     3     2     |
این همه داستان چه ربطی به غیرقانونی بودن بورسیه ها داشت؟؟!


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی